Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@16:02:41 GMT

جنتی: بسيج بهترين دستاورد انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۴۱۵

دبير شورای نگهبان با تاکید بر اینکه بسيج بهترين دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: اگر چه همه در پيروزی و غلبه بر دشمن در دفاع مقدس سهيم هستند ولي سهم بسيج در اين زمينه بسيار بيشتر و مهم‌تر بود و اكنون نيز بايد به منظور حفظ انقلاب ارزش‌ها و روحيه بسيجي را حفظ كنيم. ناطقان: آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با تبریک ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: ما از شناخت پیامبر گرامی (ص) و توصیف کمالات آن بزرگوار عاجزیم و جز حضرت علی (ع) کسی پیامبر عظیم‌الشأن را نشناخت و جز پیامبر عزیز کسی حضرت علی (ع) را نشناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای نگهبان با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) بر لزوم وحدت شیعه و سنتی و دوری از تفرقه گفت: اگر مسلمانان وحدت داشتند دشمن نمی‌توانست بر آنان مسلط شود.
وی در ادامه به هفته بسیج و رشادت‌های آنان در طول انقلاب به ویژه جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: بسیج بهترین دستاورد انقلاب اسلامی است، چرا که در فرصتی محدود از انسان‌هایی که هیچ‌گونه آموزش نظامی و رزمی ندیده بودند، ایثارگرانی عاشق شهادت تربیت کرد که آگاهانه به استقبال مرگ رفتند و دشمن مورد حمایت همه قدرت‌های بزرگ دنیا را ذلیل و خوار از میهن اسلامی بیرون کرد.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر زنده نگهداشتن روحیه بسیجی گفت: اگر چه همه در پیروزی و غلبه بر دشمن در دفاع مقدس سهیم هستند ولی سهم بسیج در این زمینه بسیار بیشتر و مهم‌تر بود و اکنون نیز باید به منظور حفظ انقلاب ارزش‌ها و روحیه بسیجی را حفظ کنیم.دبیر شورای نگهبان با قدردانی از عاملان ایجاد امنیت در کشور گفت: بحمدالله بر خلاف پیش‌بینی بدخواهان، اوضاع داخلی از آرامش نسبی برخوردار است هر چند نگرانی و ناراحتی از گرانی و تورم هنوز احساس می‌شود.وی با انتقاد از اینکه در بازار آزاد هرکس هرگونه می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند و به بی‌ثباتی بازار دامن می‌زند، اضافه کرد: از دولت توقع است که در فروش اجناس خود تمهیدات به منظور جلوگیری از گرانی را رعایت کند.آیت‌الله جنتی درباره مسائل خارجی به اوضاع نابسامان و رنج‌ها و مصیبت‌های مردم مظلوم یمن اشاره کرد و افزود: مردم مقاوم یمن با تحمل همه مشقت‌ها و سختی‌ها از جمله قحطی و گرسنگی همچنان استوار و نستوه ایستاده‌اند که باید واقعاً از آنها قدردانی کرد.دبیر شورای نگهبان در ادامه به ماجرای قتل خاشقچی خبرنگار منتقد آل‌سعود اشاره کرد و گفت: بشریت و انسانیت در غرب به رغم همه پیشرفت‌های صنعتی و علمی از نظر معنوی به جاهلیت اولی برگشته است؛ چرا که آمریکا از رژیمی که یک خبرنگار را در سفارت خود در کشور دیگر به بدترین شرایط به قتل می‌رساند و جسدش را تکه‌تکه می‌کند، حمایت می‌کند.آیت‌الله جنتی در پایان با اظهار امیدواری برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) گفت: این مشکلات و مسائل فقط با دست آن حضرت حل می‌شود و با ایجاد عدل جهانی، بشریت نجات خواهد یافت.
منبع: فارس برچسب ها: دبير شورای نگهبان ، بسیج ، جنتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دبير شورای نگهبان بسیج جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل (ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام (ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد بزرگداشت امام راحل (ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی (ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود، گفت: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام (ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه‌های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل (ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی، تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام (ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام (ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی (ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام (ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام (ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6088171 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود