Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@10:19:46 GMT

اظهارات ظریف در مورد پولشویی، موضع دولت است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۴۸۴

اظهارات ظریف در مورد پولشویی، موضع دولت است

رکنا : رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: وزیر خارجه به درستی در مورد پولشویی مواضع خود را اعلام کرده باید با این کار مخالفت کنیم . آقای ظریف هیچ نهادی را متهم نکرده با پولشویی در ایران مخالفت کرده می‌گوید اجازه دهید این پولشویی راه خود را باز کند.

به گزارش رکنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های آمریکا و ادعای مقام‌های این کشور درباره مستثنی شدن عذا و دارو در این تحریم‌ها گفت: دادگاه لاهه درباره مواد غذایی و دارو به عنوان کالاهای بشردوستانه نگاه می‌کند اما می‌بینیم که آمریکایی‌ها در این باره مانع تراشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمهیداتی که اتخاذ کردیم باعث شده این مانع‌تراشی‌ها کم‌اثر شود اما برای مشخص شدن عمق خصومت‌ها نگاه این دولت نسبت به آمریکا این است که فکر می‌کنیم سیاست ما باید به گونه‌ای باشد که آمریکا بیشتر در انزوا قرار گیرد و این تلاش را ادامه می‌دهیم.

وی درباره معرفی سخنگوی دولت گفت: بالاخره طبق روال مصوبات دولت را آقای حاجی میرزایی می‌گویند که باید این روند ادامه پیدا کند چه مکتوب و چه در مصاحبه. در این مورد هم خبرنگاران و هم مردم بهتر توجیه می‌شوند و این کار استمرار دارد.

واعظی در مورد خود به عنوان سخنگوی دولت گفت: در مورد سخنگو من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. سخنگو نباید اینطور باشد که هرچیز را جواب بدهد ما هم برای سوال خبرنگار ارزش قائلیم هم مردم که باید اطلاعات دقیق به دستشان برسد برای همین هم سخنگو باید کسی باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور درباره هجمه‌ها به ظریف گفت: کسانی که نوار صحبت ظریف را شنیدند فهمیدند که موضع او درست است این موضع ظریف نیست، بلکه دولت است. دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است. بحث ظریف مبارزه با فساد و پولشویی است ما همواره با اینکه مواد مخدر Drugs وارد کشور شود، مخالفیم برای اینکه این مواد برای پولش به کشور می‌آید. ما با قاچاق Contraband و اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالفیم چون این کار برای پولش انجام می‌شود.

وی افزود: وزیرخارجه به درستی در این مورد مواضع خود را اعلام کرده باید با این کار مخالفت کنیم . اقای ظریف هیچ نهادی را متهم نکرده با پولشویی در ایران مخالفت کرده می‌گوید اجازه دهید این پولشویی راه خود را باز کند. متاسفم که نسبت به موضع درست ظریف به دلیل خصومت عده‌ای با برخی اقدامات ظریف این طور هجمه کردند نباید با خدمتگزاران اینطور برخورد کنیم اینکه شروع کنند هر حرفی می‌خواهند به خدمتگزاران بگویند قابل قبول نیست.

واعظی تاکید کرد: از زمانی که مقداری بنزین و گازوئیل در کشورهای اطراف بالا رفت و نرخ ارز افزایش پیدا کرد شاهد هستیم که قاچاق سوخت با گستردگی انجام می‌شود و رقم بالا می‌رود یکی از راه‌هایی که بتوانیم این مساله را کنترل کنیم این است که باید کارت داشته باشیم برای همین تصمیم گرفتیم این کارت به هر روشی که بتوانیم معلوم شود هر خودرویی چقدر استفاده می‌کند، داده شود به ویژه در استان‌های مرزی در این مورد باید دقت بیشتری شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! 300 هزار تومان بسته حمایتی برای هر خانواده 4 نفره ! تصاویر جالب از سلفی مرد تایلندی با بوفالوی خندان! زن جوان 7 سگ و 7 گربه را در خانه اش زندانی کرد تا از گرسنگی بمیرند +عکس مرد بی گناه تا آستانه اعدام رفت/ راز شوم باغ سیب چه بود عکس عروسی یک زن که در آتش داماد زنده زنده سوخت! + جزییات گرانفروشی وحشتناک قطعات ماشین در بازار / مسئول کیست؟! شلیک های وحشت آور فقط برای شاخ شکنی در مشهد! + عکس انتشار عکس های لحظه مرگ مادر و کودک در رودهن! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: مواد مخدر Drugs قاچاق Contraband اقتصادی نرخ ارز دولت متهم پولشویی ظریف دفتر عکس فیلم اعدام ایران ازدواج دانشجو زن پاکستان کشف دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد و بنابراعلام پایداد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند. شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد اغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود می‌باشد.

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند