Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@01:48:10 GMT

سالانه ۲ هزار کودک قربانی تصادفات رانندگی می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۵۰۶

سالانه ۲ هزار کودک قربانی تصادفات رانندگی می شوند

رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران امینی راه‌های کشور با بیان اینکه فرهنگ ایمنی در کشور نهادینه نشده است، گفت: سالانه ۲ هزار کودک بر اثر سواح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علیرضا اسماعیلی امروز (چهارشنبه، 30 آبان ) در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راهها که در سالن اجتماعات راه و شهرسازی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حوادث رانندگی یکی از دلایل مهم مرگ و میر در دنیای امروز شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران امینی راه‌های کشور با بیان اینکه سوانح ترافیکی قابل پیشگیری است،گفت: برای جلوگیری از تصادفات رانندگی نباید فقط به امکانات موجود در ادارات ذی‌ربط بسنده شود، بلکه با بهره‌‌گیری از نیروهای  و ظرفیت‌های مردمی باید در این راستا بیش از پیش کوشا بود.

 

وی اذعان کرد: سالانه 2 هزار کودک در کشور بر اثر سوانح رانندگی جانشان را از دست می‌دهند.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایمنی در کشور مغفول مانده است، افزود: با نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیک می‌توان سالانه از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

                                   

رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران امینی راه‌های کشور تصریح کرد: شهرسازی در کشور ایران با استانداردهای اساسی فاصله دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: 33 میلیون گواهینامه در حال حاضر در کشور صادر شده است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه 315 هزار ایرانی طی 14 سال اخیر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند، گفت:77 درصد تلفات جاده‌ای مرد هستند.

 

رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران امینی راه‌های کشور اذعان کرد: سال گذشته 17 هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایران دانش و نخبگان ارزشمندی در خود نهفته دارد، اظهارکرد: با بهره‌گیری از دانش روز می‌توان از افزایش سوانح رانندگی در کشور جلوگیری کرد.

 

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی ارزانی هفته کتاب و کتابخوانی هفته وحدت ارومیه بیرجند وحدت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همایش خراسان جنوبي جانباختگان ایمنی سوانح رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد