Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:13:29 GMT

بسیج مستضعفین پشتوانه موفقیت ایرانیان انقلابی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۶۷۵

بسیج مستضعفین پشتوانه موفقیت ایرانیان انقلابی

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت پنجم آذرماه؛ سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین آمده است: حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران گواهی می‌دهد فرمان تأسیس بسیج مستضعفین توسط رهبر حکیم، بصیر، دور اندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) در یکی از حساس‌ترین شرایط کشور که استکبار جهانی تمامی ابزار‌ها و ظرفیت‌های خود را برای مهار و نابودی نظام و نهضت اسلامی به کار گرفته بود؛ از پدیده‌های اعجازگونه، استثنایی و کم‌نظیری بود که گذر زمان عیار هنرمندی آن حضرت در این صحنه را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید: اراده حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در تشکیل مجموعه مبارک و مقتدر بسیج آن هم تنها با گذشت کمتر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (رحمة الله علیه) در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ بسیار معنادار و دلالت بر اقدام تاریخ‌ساز و تصمیم راهبردی در ظرفیت‌سازی برای دفاع از انقلاب اسلامی و شتاب بخشیدن به پیش روندگی نظام و ملت ایران و فراهم‌سازی بستر‌های نقش آفرینی و تأثیرگذاری‌های شگرف مردم به ویژه نسل بالنده و آینده‌ساز جوان در این راستا دارد.
این بیانیه با اشاره به جایگاه، منزلت، آثار و برکات وجودی بسیج و نقش‌های راهبردی و حیرت‌انگیز بسیجیان در صحنه‌های مختلف نیاز کشور و جامعه بیان می‌کند: بسیج و بسیجیان با حضور عالمانه و مجاهدانه در همه حوادث و وقایع حساس و تعیین‌کننده به ویژه در رخداد‌های سخت و تلخی که با اراده شیطانی استکبار جهانی و جبهه دشمن به سرکردگی آمریکا و طاغوت اعظم به نظام و ملت ایران تحمیل شده و در سرلوحه آن جنگ تحمیلی هشت ساله قرار دارد؛ به مثابه ستاره درخشانی بوده است که با تحت تأثیر قرار دادن سرنوشت آنها، اساس فضلیت‌ها و رمز پایداری، ماندگاری و عزت ملی ایرانیان به شمار می‌رود.
در ادامه، این بیانیه فرهنگ و تفکر بسیجی را نیاز همیشگی جامعه انقلابی و اسلامی ایران توصیف و با اشاره به شاخص‌های روحیه بسیجی و انقلابی، حضور دائمی و به هنگام در صحنه را نشانه عقلانیت، درایت و زمان‌شناسی این سازمان بصیر، متعهد و پیشتاز قلمداد و تصریح می‌کند: کارنامه عملکرد بسیج طی چهار دهه گذشته و حماسه‌سازی‌های بسیجیان سلحشور در ۸ سال دفاع مقدس و رویارویی هوشمندانه و فداکارانه با فتنه آفرینی‌ها و بحران‌سازی‌های داخلی و منطقه‌ای استکبار جهانی و جبهه معاندین نظام و امت اسلامی و گره‌گشایی از مشکلات و چالش‌های ملی و حتی فراملی مانند مشارکت در مقابله با جنگ نیابتی و تروریسم تکفیری در کشور‌های عراق و سوریه و دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت عصمت وطهارت (ع) و همچنین همت جهادی در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، حقیقتی انکارناپذیر است که ضمن خرسندی ملت ایران و بلکه مسلمانان منطقه، از عصبانیت و هجمه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پرحجم دشمنان علیه این نهاد مقدس رمزگشایی می‌کند.
این بیانیه در پایان با گرامی‌داشت چهلمین سال تولد شجره طیبه بسیج و تعظیم و تکریم مقام شامخ شهیدان و رزمندگان مخلص و بی‌ادعای بسیجی، این نهاد مقدس و مردمی را نماد آمادگی و اقتدار همه جانبه ایران اسلامی و خط مقدم نقش‌آفرینی‌های ملی برای خلق حماسه‌های بزرگ پیشرفت و تلاش در نیل به قله‌های رفیع عزت و عظمت جهانی معرفی و تأکید کرده است: بسیج سلاح راهبردی و رمز پیروزی ملت ایران در برابر جبهه دشمن به ویژه در شرایط خطیر، حساس و پیچیده کنونی که نظام سلطه و استکبار با ترفند‌ها و حیله‌های نوین به مصاف با انقلاب و نظام اسلامی آمده است، بوده و به فضل الهی تحت هدایت‌های راهبردی و حکیمانه زعامت مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) همچنان پشتوانه موفقیت ایرانیان مؤمن و انقلابی در روند تکاملی و آرمانی انقلاب و نیل به دروازه‌های تمدن نوین اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بسیج مستضعفین بیانیه امام خمینی بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی برای تکمیل زائر سرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، ساخت زائرسرا را یکی از مطالبات بحق مردم استان چهارمحال و بختیاری دانست که هدف اصلی خدمت رسانی به اقشار کم توان و نیازمند جامعه می باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین در روز جاری به روستاهای صعب العبور شهرستان اردل، از اهتمام سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم این مناطق تشکر کرد و مطالبه مردم برای احداث جاده مطلوب را یک نیاز و ضرورت اساسی دانست.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست دستورات لازم به مدیران استانی برای پیگیری امور مربوط به تکمیل زائرسرا را صادر کرد.

گزارش هیئت مدیره زائرسرا و شورای اسلامی از دیگر بخش های این نشست بود.

گفتنی است؛ زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.

این زائر سرا ۳۷ سوئیت با ظرفیت ۱۶۵ نفر و در هشت طبقه ساخته می‌شود که به گفته مسئولان پروژه، تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است، در این نشست سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز حضورداشتند.

کد خبر 6093748

دیگر خبرها

  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است