Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در نشست شورای هماهنگی دشت پایلوت امامزاده جعفر گچساران گفت: بیش از ۳۱۳ حلقه چاه کشاورزی در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که در چند سال گذشته با خشکسالی سطح آب این دشت به طور محسوسی کاهش یافت.
داوودی مهر افزود: با اجرای طرح آبیاری کشاورزی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این دشت زیر پوشش طرح آبیاری نوین قرار گرفت که به دنبال آن استفاده از آب چاه نیز کمتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رحیمی فرماندار شهرستان گچساران نیز با اشاره به اینکه مرحله دوم اجرای طرح آبیاری کشاورزی امامزاده جعفر با اعتبار یک میلیارد ریال در حال اجرا است گفت: در این طرح بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت‌های امامزاده جعفر و خان احمد به آبیاری نوین مجهز می‌شود.
رئیس اداره امور آب شهرستان گچساران نیز گفت: هم اکنون ۶ تعاونی آب بران توسط کشاورزان روستا‌های امامزاده جعفر تشکیل شده است.
عارف بهگام افزود:بیش از یک هزار و ۸۷۰ بهره بردار با اجرای مرحله اول آبیاری کشاورزی امامزاده جعفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد حلقه چاه پمپاژ آب کشاورزی ماهور باشت امام زاده جعفر آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن اشاره به خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم گفت: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سالجاری تعداد ۱۴۷ طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید این طرحها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند .

نوبخت اژدری گفت: با بهره برداری از این طرحها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲هزارو ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان افزود : بررسی ها نشان می دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرحها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، اژدری در ادامه سخنان خود افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرحها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد گردد .

وی فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال،توسعه زیرساختهای شهرکهای کشاورزی،احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری  برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی