Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:11:09 GMT

سرریز فاضلاب مسکن مهر به روستایی در نوشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۸۵۰

سرریز فاضلاب مسکن مهر به روستایی در نوشهر

بوی تعفن دائمی فاضلاب مجتمع 232 واحدی مسکن مهر«نیرنگ» نوشهر پس از 5 سال از بهره‌برداری این مجتمع نه تنها باعث رنجش و بیماری ساکنان شده، بلکه اهالی روستای «نیرنگ» را هم به خاطر آلوده‌سازی محیط زیست به شکایت علیه مالکان واداشته است. بوی فاضلاب  مجتمع ن ساکنان را کلافه کرده 

این مجتمع که درسال 92 به بهره‌برداری رسید، دست کم یکهزار نفر در آن سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوی متصاعد شده از فاضلاب این مجتمع نه تنها ساکنان آن را کلافه کرده بلکه پس از ورود به داخل نهرها و زمین‌های کشاورزی حتی زندگی عادی مردم روستای خوش آب و هوای «نیرنگ» را نیز به کامشان تلخ کرده است.
مشکل سرریز فاضلاب نه تنها ساکنان این منطقه بلکه کشاورزان و ساکنان محلات دیگر را درگیر کرده و کشاورزان و ساکنان این مجتمع و روستای پر جمعیت نیرنگ خواستار رفع این معضل از سوی مسئولان ذیربط شده‌اند.
«کامبیز محسن سلطانی»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهردر این باره گفت: چاه فاضلاب این مجتمع به تصفیه خانه استاندارد هوازی مجهز نیست.
وضعیت فاضلاب این مجتمع که بارها از نزدیک مشاهده شده اسفبار است و می‌توان مدعی شد باعث آلودگی محیط زیست و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی منطقه نیرنگ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که مصوبات آخرین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان جنبه اجرایی داشته باشد و این معضل زیست محیطی به شکل اساسی حل شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان