Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی از تصمیم اتحادیه اروپا جهت تقویت تعاملات با کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.انتظار می‌رود در سال آینده بروکسل استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی را معرفی کند.

مسائل مربوط به تقویت تعاملات در جریان نشست وزرای امور خارجه «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» که در 23نوامبر در بروکسل برگزار می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موگرینی ضمن سخنانی در نشست خبری اظهار داشت: سند مذکور شامل تمام موضوعات مربوط به همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین مشارکت فراملی در زمینه آب و انرژی و افزایش امنیت در منطقه و فراتر از آن خواهد بود.وی گفت: ما امروز با وزرای کشورهای اتحادیه اروپا موضوع بسیار مهم تقویت همکاری با منطقه آسیای مرکزی را مورد بررسی قرار دادیم.

موگرینی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا با عزم کامل به تلاش‌های خود برای تقویت بیشتر تعاملات بر اساس اصول دوجانبه با کشورهای آسیای مرکزی ادامه خواهد داد.وی تصریح کرد: من ریاست جلسه آتی وزرای «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» را بر عهده خواهم داشت که تقویت تعاملات با این منطقه و استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی موضوعات کلیدی این نشست به شمار می‌روند.

موگرینی گفت: امروز تمام کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه تقویت تعاملات با آسیای مرکزی و تمرکز بر چنین مسائلی مانند همبستگی و انرژی بلکه حمایت از همکاری‌های منطقه‌ای و امنیت اتفاق نظر داشتند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان خوشاب، این دوره از رقابت‌ها با حضور ۷ کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان طی ۵ روز به میزبانی ازبکستان در شهر سمرقند این کشور برگزار شد.

گفتنی است؛ فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود برای نخستین بار در ورزش خراسان رضوی مقام نائب قهرمانی را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی