Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:20:07 GMT

حرمت شکنی از روی نگاه جناحی، آفت است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۷۹۸۱

حرمت شکنی از روی نگاه جناحی، آفت است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آبرو بری و حرمت شکنی در جامعه به بهانه نگاه های جناحی، آسیب و آفت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه فقط از آسیب ها و کاستی ها گفتن جز ایجاد یاس در جامعه ثمری ندارد، افزود: مدیران باید با ارائه راه حل زمینه عبور از تنگناهها را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن فلسفه بعثت پیامبر اسلام، به کمال رساندن مکارم اخلاق است، اظهار داشت: انسان در مسیر تربیت الگو و مدل لازم دارد و کامل ترین الگو نیز به بیان قرآن کریم، پیامبر اسلام است.
خاتمی اظهار داشت: هر مقدار مدیران و مسئولان به معیارهای اخلاقی اسلام نزدیک باشند، آحاد جامعه آن گونه خواهند شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر در حوزه اخلاق در جامعه مشکلات زیادی را می بینیم، افزود: متاسفانه اکنون بعضی از گناهان در جامعه اسمش عوض شده و از این رو قبح آنها نیز از بین رفته است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آبرو داری و حفظ حرمت یک مومن یک مساله مهم است، تصریح کرد: حرمت افراد از حرمت خانه کعبه بیشتر است.
وی افزود: نیت خوانی از مسائلی است که حرمت شکنی و حرمت دری را به جای حرمت داری در جامعه رواج می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این جلسه به وضعیت منابع اعتباری استان اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات جاری این استان در سالجاری 217 میلیارد تومان است که تا کنون 155 میلیارد آن یعنی بیش از 70 درصد تخصیص یافته است.
شهرام طهماسبی رقم اعتبارت عمرانی استان را 428 میلیاد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون 226 میلیارد تومان از این اعتبارات برای یکهزار و 100 طرح عمرانی استان تصیص یافته است.
وی اظهار داشت: با رویکرد دولت نخستین بار است که اعتبارهای 6 ماهه عمرانی در استان بیش از 50 درصد تخصیص یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه از یک هزار و 671 درخواست سرمایه گذاری با رقم 15 هزار میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: اشتغال پیش بینی شده در نتیجه اجرای این طرح ها، 56 هزار شغل برآورد شده است.
ناصر فغفوری افزود: تا کنون حدود 22 درصد از جواز تاسیس های صادر شده در استان به صدور پروانه بهره بردای منتج شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار 393 واحد تولیدی در استان زنجان فعالیت دارند که رقم سرمایه گذاری آنها بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.
فغفوری گفت: در زمان حاضر نزدیک 44 هزار و 600 نفر در حوزه صنعت استان اشتغال دارند.
3088/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جناح حرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی‌های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا اولین جشنواره ورزش‌های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه‌های هدف را به دنبال داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

خدابنده لو گفت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می‌کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس (آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند