Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده ،مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان امروز30آبان ماه سال جاری درنشستی با طلاب و روحانیان با اشاره به وضعیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه دراستان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت طولانی در حوزه وقف و موقوفات در شهرستان‌های مختلف استان، طی چند سال گذشته در بجنورد به عنوان مرکز استان هیچ‌گونه وقفی برای حوزه‌های علمیه ثبت نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته از قدیم در شیروان چهارموقوفه و در فاروج و اسفراین هم چند موقوفه با نیت مدارس علمیه داشتیم اما در مرکز استان موقوفه‌ای که با نیت رفع نیازهای حوزه علمیه ثبت شده باشد نداشتیم.
آسوده بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با فعالیت‌های صورت گرفته شمار موقوفات مرتبط با مدارس علمیه در استان اندکی افزایش یافته به‌گونه‌ای که امسال از محل درآمد موقوفات ۱۱۰ میلیون تومان به حوزه علمیه خراسان‌شمالی کمک شد.
وی با تأکید بر اهتمام و ورود بیشتر طلاب و روحانیان به فرهنگ‌سازی وقف، اظهار کرد: هم اکنون بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات و نهادهای مختلف از اداره کل اوقاف و امور خیریه درخواست برگزاری جلسات مشاوره وقف را دارند و برای ثبت وقف با نیات مرتبط با حوزه کاری خود تلاش می‌کنند که نهاد اوقاف هم در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.
آسوده با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هم باید نگاه ویژه‌ای به وقف داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه از دیرباز به‌وسیله درآمد موقوفات اداره می‌شدند و در نظام اسلامی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: روحانیان و طلاب مردم را به انجام کار خیر و خداپسندانه تشویق کنند تا موقوفاتی را با نیت مدارس علمیه ثبت کنند.
آسوده با اشاره به اینکه اکنون در بخش‌های مختلفی ازجمله ازدواج طلاب، مسکن طلاب، مسائل آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه کمبود و مشکل داریم، گفت: باید تبلیغ و ترویج سنت وقف برای رفع نیازهای حوزه افزایش یابد.
انتهای پیام.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن وقف حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام مهدی نجم افزود: این دسته از داوطلبان می‌توانند پس از ثبت نام برای سطح مورد نظر با شرکت و موفقیت در آزمون و طی مراحل گزینش، در این حوزه‌ها پذیرش شوند.
وی گفت: ثبت نام حوزه علمیه خواهران، هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir و یا بصورت مراجعه حضوری به حوزه‌های علمیه خواهران  انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون در سه سطح ۲  ، ۳ و ۴ برگزار میشود افزود: داوطلبان متقاضی پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران سال تحصیلی ۱۴۰۳ موظف هستند در مهلت مقرر با مراجعه به سایت این مرکز ثبت نام خود را برای مدارس مورد نظر انجام دهند.
حجت الاسلام مهدی نجم افزود: در آزمون امسال داوطلبانی که دارای مقطع سیکل هستند بدون آزمون و با شرط معدل ۱۵ می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند.
آزمون حوزه‌های علمیه خواهران بصورتد همزمان ۳۱ تیرماه برگزار میشود.
در حال حاضر ۱۲۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان