Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی تقی زاده رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در تشریح عملکرد 7ماهه ی معاونت شورای حل اختلاف استان کرمان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 1فقره پرونده قتل در حوزه قضایی زرند ، 1 فقره پرونده قتل در حوزه قضایی ریگان و 3 فقره پرونده قتل در حوزه قضایی کهنوج به صلح و سازش منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۲ شورای حل اختلاف در 31 حوزه قضایی استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۱۸ شورای شهری رایی ، ۱۰۵ شورای شهری صلحی و تعداد ۸۹ شورای حل اختلاف روستایی است.

این مقام قضایی به آمار پرونده های مختومه اشاره کرد وگفت : در ۷ ماهه ابتدای سال جاری تاکنون۹۵ هزار و ۵۷9 فقره پرونده به شوراها وارد شده و تعداد ۹۴ هزارو ۶۰۸ فقره پرونده مختومه شده است و تعداد ۹۷۱ پرونده به موجودی شوراهای حل اختلاف استان افزوده شده است.

تقی زاده با اعلام اینکه بیش از 62 هزار پرونده حقوقی و کیفری قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان وجود داشته است ، گفت : از مجموع این آمار تعداد 28 هزار و 30 فقره از طریق صلح و سازش به سرانجام رسیده است.

وی افزود :در ۷ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته موارد ارجاع پرونده های شورای حل اختلاف به میزان ۱۴ درصد افزایش ، پرونده‌های مختومه ۱۲ درصد افزایش ومصالحه ها نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

تقی زاده گفت : دعاوی مالی با ۲۹ هزار ۹۷۶ فقره پرونده بیشترین آمار را در بین دعاوی مختومه داشته است.

این مقام قضایی افزود : در 6 ماهه ابتدای سال جاری ۴۹هزار و ۲۹۰ فقره از پرونده‌ها به صورت حکمی درشوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که از این تعداد به 2 هزار و 887 فقره از پرونده‌ها اعتراض و تعداد ۱۱۳ فقره نقض شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت : در استان کرمان 8 شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در حال فعالیت هستند که میزان پرونده های ورودی به این شعبه ها هزار و 299 و پرونده های مختومه هزار و 249 فقره گزارش شده است که از این تعداد 70 درصد با صلح و سازش مختومه شده است.

تقی زاده افزود : در 7 ماهه ابتدای سال 97 تعداد397 زندانی در استان کرمان آزاد شده اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 121 نفر بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی این مرکز اشاره کرد و افزود : برگزاری دوره های سیاحتی و زیارتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، فضاسازی مراکز و واحدهای تابعه، تهیه و تدوین بسته های فرهنگی و بروشورها ویژه ی صلح و سازش، همایش ها و سمینارهای تخصصی ویژه منادیان صلح ،مجالس مذهبی و محافل انس با قرآن از مهم ترین برنامه هابوده است.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌وکلا در راستای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس از وکلا خواست تا در پرونده‌های قضایی به خصوص دعاوی خانوادگی در راستای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس با بیان اینکه حرفه وکالت حرفه‌ای مقدس است، گفت: حفظ جایگاه وکیل بسیار مهم است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا خدای نکرده به این جایگاه خدشه وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه وکلای جوان باید اهل مطالعه پیوسته و مستمر باشند، افزود: در علم حقوق هر چقدر مطالعه داشته باشید کم است؛ وکلا باید با اطلاعات کافی وارد دادگاه شوند و در جهت کمک به تحقق عدالت با اِشراف‌ به جزییات پرونده در مقام دفاع نیز به کشف حقیقت کمک کنند.

موسوی اظهار کرد: وکلا باید به نحوی لایحه ارائه دهند که قضات بتوانند از لایحه در رأی خود استفاده کنند که البته این امر منوط به مطالعه دقیق، کافی و نگارش لایحه متقن و دفاع خوب است.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه تلاش برای ایجاد صلح و سازش یکی از وظایف مهم وکلا است، افزود: وکلا نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده‌ها و برقراری صلح و سازش دارند و در این راستا از وکلا درخواست می‌شود تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش به خصوص در دعاوی خانوادگی انجام دهند.

وی به وکلای جوان توصیه کرد رازدار بودن و رعایت عدل و انصاف و بی طرفی را  سرلوحه کار خود قرار دهند و اضافه کرد: وکیل باید شجاع و جسور باشد و برای رسیدن به حق و حقیقت شجاعانه از موکل خود دفاع کند.

موسوی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که وکلا باید به آن توجه داشته باشند وکالت معاضدتی برای افرادی است که توانایی گرفتن وکیل را ندارند و این امر را با این دید انجام دهند که وکالت معاضدتی و کمک به ضعفا ، زکات علم و جایگاه آنان است و این موضوع را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با اشاره به این نکته که یکی از ارکان مهم و اصلی عدالت وکلا هستند، از آنان خواست تا به سوگند خود پابند بوده و تابع سیاست قوه قضائیه و ولایت فقیه باشند و حریم اسلام و حرفه خود را رعایت کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ‌وکلا در راستای ایجاد صلح و سازش تلاش کنند
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • تعداد بمب‌های منفجر نشده در غزه،‌ از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است/ میزان آوارها در نوار غزه بیش از خرابی‌های ایجاد شده در اوکراین است/ ارتش با نتانیاهو در مورد اهداف جنگ اختلاف دارد/ پلیس آمریکا تاکنون ۲۰۰۰ دانشجو را به جرم حمایت مردم غزه دستگیر کرده ا
  • تعداد ۳۷ هزار نفر در جنوب کرمان واجد شرایط مسکن ملی شناخته شدند
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران