Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کاظمی زاده با اعلام تغییر رویکردهای این مرکز در چاپ آثار ادبی‌،‌ از تولید آثاری در قالب «کتاب اسباب‌بازی»،‌ «کتاب انیمیشن»،‌ «کتاب موسیقی»،‌ «کتاب فیلم» و ... خبر داد.

روح‌الله کاظمی‌زاده ضمن بازدید از چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی و در حاشیه‌ رونمایی مجموعه کتاب «تئاتر اسباب‌بازی» گفت: نیاز کودکان و نوجوانان امروز و خواسته‌های متنوع آنان نیاز به قدم‌های گام به گام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تغییر کیفیت و محتوای کتاب‌های کانون پرورش فکری بخشی از برنامه‌هایی است که هم اکنون اجرایی نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید از جشنواره اسباب‌بازی به نظرم آمد که بسیاری از کتاب‌های کانون می‌تواند در کنار این اسباب‌بازی‌ها ارائه شود. این هم‌افزایی از مدتی پیش در مجموعه تولیدات کانون رخ داده است تا جایی که ۱۰ کتاب انیمیشن به زودی رونمایی خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری همچنین از تولید کتاب‌های صوتی در این انتشارات خبر داد و گفت: هم اکنون در حال تولید کتاب‌های صوتی در کانون هستیم و بحث ادامه انتشار کتاب‌های الکترونیک (ای‌بوک) هم به زودی به‌عنوان بخشی از تولیدات کانون سرعت خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی به اهالی قلم گفت: برای همه‌ی عزیزان و کسانی که دست به قلم دارند آرزوی توفیق و آتیه‌ای خوب و درخشان دارم.

در این مراسم که محصولی مشترک از اداره کل نظارت بر انتشارات و اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری رونمایی شده بود، محسن حموله به شرحی درباره این تولید جدید پرداخت و گفت: بازی قدمتی به امتداد حضور انسان بر زمین دارد. بازی این فعالیت پرنشاط و شادی‌آفرین در مسیر تحول چندین هزار ساله‌اش از پیچ و خم‌های بسیاری عبور کرده و هر بار در عبور از این پیچ وخم‌ها از خواستگاهی جدید برخوردار شده است. گاه برای انسان مکانیسمی دفاعی بوده در مقابل هجوم طبیعت وحشی، گاه وسیله‌ای بوده در اختیار اقشار مرفه جامعه، در برهه‌هایی نیز به مثابه ابزاری کنترل کننده در درست زمام داران بوده است.

وی تشریح کرد: اما سال‌هاست بازی در هیئتی جدید جای خود را بین همه اقشار مردم باز کرده است. در این بین ترکیب تئاتر، بازی و اسباب‌بازی با هم‌پوشانی متناسب خود حکایتی جدید را در این حوزه رقم زده‌اند در این هم‌پوشانی گاه چنان به هم گره می‌خورند که تفکیک آن‌ها از یکدیگر امری محال به نظر می‌رسد. ترکیب این سه عنصر با هم که برخواسته از نیاز انسان‌ها به گونه‌ای از نمایش مردمی و کم هزینه در برهه‌ای از تاریخ بود: تئاتر اسباب بازی را متولد کرده است.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون درباره‌ی این گونه‌ی هنری ادبی عنوان کرد: تئاتر اسباب‌بازی نوعی تئاتر مینیاتوری (کوچک) است که نزدیک به ۲۰۰ سال در کشورهای انگلیس، دانمارک، آلمان و اتریش سابقه دارد.

تئاتر اسباب‌بازی متاثر از تئاتر صحنه‌ای اروپایی بوده و در دوره‌هایی تاریخی که اقشار جامعه نمی‌توانستند به واسطه‌ی گران بودن بلیط این نوع تئاترها، از آن‌ها استفاده کنند، شکل کوچک شده‌ی آن را با کاغذ می‌ساختند. همین ساخت و سازها به تدریج باعث پدید آمدن شکل‌های متفاوتی از تئاتر اسباب‌بازی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • رویکرد فرهنگی دروازه قرآن باید تغییر یابد
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»