Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@18:19:47 GMT

جایزه سینمایی هدیه تهرانی در کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۳۳۳

به گزارش پارس نیوز، 

  چهارمین دوره جشنواره سینه ایران تورنتو  از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر (۲۵ تا ۲۷ آبان) در کانادا برگزار شد و  در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته (۲۷ آبان) در تورنتو برگزار شد، جایزه بهترین فیلمنامه به آرش لاهوتی و جمیله دارالشفایی و جایزه بهترین بازیگر زن به هدیه تهرانی برای فیلم «روزهای نارنجی» رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله بخش کشف چهل و سومین دوره جشنواره فیلم تورنتو و نوزدهمین دوره جشنواره فیلم کالگاری در کانادا، بخش مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره فیلم زوریخ، بخش مسابقه  اصلی چهل و دومین دوره جشنواره سائوپائولو در کشور برزیل، جشنواره فیلم‌های عصیانگر تافی فست لهستان، بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره مالاتیا در ترکیه، بخش مسابقه اصلی شصت و هفتمین دوره جشنواره مانهایم آلمان و بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین دوره جشنواره مِد فیلم ایتالیا نیز روی پرده رفته است.

«روزهای نارنجی» اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند.

تهیه کننده این فیلم علیرضا قاسم‌خان، مشاور تهیه‌کننده و مجری طرح شهنام شهباززاده و عرضه و پخش بین‌المللی فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران کانادا هدیه تهرانی جشنواره فیلم آلمان ایتالیا ایران ترکیه فیلم سینمایی کانادا هدیه تهرانی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با درگذشت احمد اقتداری در بیست و هفتم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ و مراسم تدفین ایشان در گراش، ضمن گرامی‌داشت یاد او، جایزه‌ای نیز برای ترویج جنوب‌پژوهی به صورت دوسالانه در نظر گرفته شده است.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: امسال نخستین دوره این جایزه دوسالانه در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.
صادق رحمانی افزود: پس از فراخوان آثار متعددی به دبیرخانه رسید و سه داور با تحصیلات تخصصی به ارزیابی آثار پرداختند.
او ادامه داد: پنج نامزد معرفی شد که از این میان اثر یونس صادقی با عنوان جریانات فکری گرمسیرات حایز جایزه ۱۰ میلیونی در این دوره شد.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: همچنین در این دوره از یک پژوهشگر که در حوزه خلیج فارس فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی داشته است، با عنوان «فرهنگ‌یار خلیج فارس» تجلیل شد.
برای این دوره، احمد حبیبی، نویسنده و پژوهشگر منطقه بستک هرمزگان، برگزیده شده است.
در بخش جنبی مراسم مستند پژوهشی پدر خلیج فارس‌شناسی که در واحد تولید مستند صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و تولید شده است به نمایش گذاشته شد.
تهیه‌کننده این مستند سعید ماندگاری، کارگردانی و تدوین آن با فرشید ایران‌پرست و مشاور آن مهدی ده‌دار است.
همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جایزه بر پا شد.

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • تجربه حضور «رویاباف و قاضی» در کانادا/ ماجرای خانم قاضی چیست؟
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر