Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، امین ناجی، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور امروز، ۳۰ آبان‌ماه در چهارمین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای» كه به‌همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه فارس و دانشگاه پیام‌نور فارس در شیراز برگزار شد، با طرح این سئوال كه ما دانشگاهیان چه وظیفه‌ای در حال حاضر داریم، گفت: وظیفه‌مندی تبیین مواضع ظلم ظالمان در همه عرصه‌ها و جایگاه مظلومیت و سختی آن‌ها بر عهده دانشگاه‌هاست و وظیفه پژوهشگران و دانشگاهیان این است که جایگاه رهبری و مردم را تبیین کنیم تا به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک كنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: موضوع همایش از جمله موضوعات کلیدی و مشترک بین مجموعه‌های دانشگاهی و پژوهشی از یک طرف و مجموعه‌های اجرایی از طرف دیگر است كه ماه‌ها در دستور کار قرار دارد و همایش اصلی آن در آذرماه برگزار خواهد شد که 5 پیش نشست قبل از آن برگزار شده است.
ناجی افزود: دانشگاه پیام‌نور با توان مضاعفی که با بهره‌گیری از مجموعه امکانات راهبردی در فضای مجازی در اختیار دارد، توانسته است علاوه بر حاضرین در دانشگاه پیام نور شیراز، این همایش را به‌صورت زنده در سایر استان‌ها نیز پخش كند.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور، شیراز را نماد شعر وادب ایران زمین و نماد صلح ودوستی برای ایرانیان دانست که به همین خاطر شیراز به عنوان میزبان این همایش انتخاب شده است.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه موضوع این همایش اندیشه‌های دفاعی است، گفت: موضوع دفاع ما را به یک سمت می‌برد و آن این است که نکته کلیدی در اندیشه‌های والای امام راحل و امام خامنه‌ای دفاع چیست. وقتی صحبت از دفاع می‌شود، مقدمه آن داشتن جایگاه و پایگاه صلح است، یعنی مبنای اصلی ما جنگ نیست بلکه مبنای اصلی ما صلح و آرامش است که در مواضع مختلفی از فرمایشات مقام معظم رهبری آن را به خوبی مشاهده می‌کنیم و هیچگاه جمهوری اسلامی ایران یا نظریه‌پردازان مسلمان به دنبال ایجاد جنگ و تنش نبوده‌اند. این نقطه کلیدی است .
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کشور اظهار كرد: برای اینكه بررسی اندیشه‌های یک نظریه‌پرداز، یک تئوریسن و یک مقام استراتژیک را داشته باشیم، نیازمند تبیین مبانی اصول و قواعد آن اندیشه هستیم. مبانی کلام رهبری در مبادی قرآن و عترت فراوان می‌بینیم.
وی با یادآوری روایتی از حضرت علی(ع) یادآور شد: در گذاره‌های تاریخی هنگامی که حضرت علی(ع) به عنوان یک حاکم مسئولیت دامنه پهناور نظام اسلامی را برعهده می‌گیرد در اولین جنگ که به ایشان تحمیل می‌شود، ابن رفائه یکی از یاران امیرالمومنین(ع) از ایشان درباره دلیل جنگ سئوال می‌کند. امیرالمؤمنین(ع) در این گفت‌وگو این نکته را اشاره می‌کند که ما به دنبال گفت‌وگو و به دنبال صلح و امنیت هستیم. نیت و قصد ما صلح است اگر قبول نکردند، آن‌ها را با عذرشان رها می‌کنیم و مطالباتشان را می‌دهیم و صبر می‌کنیم. اگر بازهم قبول نکردند، تا زمانی که به ما کار نداشته باشند ما هم کاری به آن‌ها نداریم اما اگر باز هم ما را رها نکردند، خویشتن‌داری می‌کنیم و از خود دفاع می‌کنیم. این سخنان حضرت علی(ع) نشان دهنده این است که مبنای حرکت امام حرکت همراه با حفظ جامعه اسلامی در آرامش و صلح است.
ناجی با بیان اینكه رهبرمعظم انقلاب فرمودند: ما جنگ طلب نبوده و نیستیم اما در فکر دفاع هستیم زیرا زنده و هوشیار هستیم، گفت: همچنین ایشان در جای دیگری می‌فرمایند ارزش‌های انقلاب ناموس همه مردم ماست و باید غیرتمندانه و با کمال قدرت از آن‌ها دفاع کنیم.
وی تأكید كرد: موضوع عرصه دفاعی، فقط دفاع امنیتی و تسلیحاتی نیست بلکه در پیش نشست‌های دیگر و فراخوان مقالات، دفاع‌های هوشمند مباحث زیست محیطی و موارد دیگر هم آمده که قابل دقت است.
این مقام مسئول با تأكید بر اینكه اندیشه‌های مقام معظم رهبری تنها در عرصه دفاعی بررسی نشود، گفت:‌ اندیشه‌های ایشان در حوزه تقریب مذاهب اسلامی، در حوزه تشییع و حوزه‌های دیگر قابل دقت، بررسی و قابل تبیین از سوی دانشگاهیان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي جايگاه رهبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • نقش و جایگاه ارتش تبیین و اطلاع‌رسانی شود
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی