Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:15:23 GMT

مشکل تامين برق پتروشيمي خمين رفع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۴۳۲

مشکل تامين برق پتروشيمي خمين رفع شد

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - فرماندار خمين گفت: مشکل تامين برق مورد نياز صنعت پتروشيمي در اين شهرستان حل و فصل شد.

«احمد طهراني» روز چهارشنبه در حاشيه نشست بررسي مشکلات پتروشيمي خمين در گفت و گو با ايرنا افزود: اين صنعت براي حيات اقتصادي و توليدي نياز به 6 و 9 دهم مگاوات برق دارد که مي بايستي از 2 فيدر تامين شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: يک فيدر براي تامين انرژي اين واحد تخصيص داده شده و يک فيدر ديگر به عنوان فيدر ذخيره براي اين صنعت پيش بيني شد.
طهراني بيان کرد: براي خريد فيدر ذخيره، سرمايه گذار بايستي 2 ميليارد ريال هزينه کند که در اين نشست مصوب شد نسبت به درخواست و تامين هزينه اقدام شود.
فرماندار خمين بيان کرد: براي اجراي طرح هاي بزرگ و توسعه صنعت در شهرستان، تامين زيرساخت هاي برق و آب ضروري است و دستگاه هاي اجرايي مي بايست نسبت به تامين خدمات براي استقرار صنايع در شهرستان اقدام کنند.
طهراني افزود: تسريع در احداث 2 پست 63 کيلو ولت در ناحيه صنعتي شهيد سعيدي و ناحيه صنعتي شهداي خرمدشت و همچنين احداث پست 400 کيلو ولت در شهرک صنعتي خمين بايد در دستور کار مسئولان ذيربط قرار گيرد.
وي با اشاره به لزوم حمايت از سرمايه گذاران و رفع موانع اداري براي سرمايه گذاري توسط دستگاه هاي اجرايي افزود: پتروشيمي خمين صنعتي خصوصي است و بدون استفاده از تسهيلات اقدام به سرمايه گذاري در خمين کرده و بايد به صورت موثري حمايت شود.
فرماندار خمين تاکيد کرد: اين حجم از سرمايه گذاري در شهرستاني که بالاترين نرخ بيکاري را در سطح استان مرکزي دارد، نياز به حمايت جدي دارد .
در ادامه نشست در خصوص مسائل و مشکلات شرکت پتروشيمي خمين به ويژه مشکل برق اين شرکت بحث و تبادل نظر شد.
عمليات اجرايي پتروشيمي خمين از سال 96 با اخذ مجوزهاي لازم زيست محيطي آغاز شد و از نيمه پارسال نصب تجهيزات با خريد از کشور نروژ آغاز شد.
ظرفيت توليد سالانه اين مجتمع پتروشيمي، 300 هزار تن پلي پروپيلن است که توليد اوليه آن 180 هزار تن در سال برآورد شده است.
براي اجراي اين طرح صنعتي تاکنون يک هزار و 700 ميليارد ريال هزينه شده و تکميل و بهره برداري اوليه اين طرح، 6 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري نياز دارد.
با آغاز به کار اين پتروشيمي 320 فرصت شغلي مستقيم و سه هزارشغل غير مستقيم ايجاد مي شود.
خمين از توابع استان مرکزي داراي 105 هزار نفر جمعيت است و اين شهرستان داراي بالاترين نرخ بيکاري در سطح استان است.
7277/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است