Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي گفت: حفظ و تثبيت جمعيت روستايي با برنامه ريزي هاي اشتغالزايي و محروميت زدايي اولويت کاري بخشداران و دهياران است.

به گزارش ايرنا، «مهدي زنديه وکيلي» روز چهارشنبه در نشست مشورتي بخشداران استان مرکزي در محل سالن اجتماعات معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري افزود: اعتبارات بسياري در حساب هاي بانکي دهياري ها وجود دارد که بخشداران و دهياران برنامه مدوني در خصوص استفاده از اين اعتبارات ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اعتبارات موجود در راستاي محروميت زدايي و برخورداري روستا تخصيص يافته و بخشداران بايد براي استفاده از اين اعتبارات برنامه ريزي ارائه کنند.
زنديه وکيلي افزود: در صورتي که يک بخشداري 200 ميليارد ريال اعتبار در حساب بانکي خود دارد بايد به ميزان 2 برابر اين اعتبار طرح هاي عمراني تعريف کند و کسر اعتبار موجود را از اعتبارات سال آينده تامين کند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي اضافه کرد: بيکاري و نبود ظرفيت هاي کسب و کار از دلايل مهم خالي شدن روستاها از سکنه است و به منظور ترميم اين آسيب، بايد سياست هاي اشتغالزا در قالب الگوي علمي و اجرايي در مناطق روستايي استان برجسته سازي شود.
وي ادامه داد: بخشداران عامل ايجاد و حدت و همدلي بين دهياران و شوراهاي اسلامي روستايي هستند و به عنوان نماينده تام الاختيار دولت در بخش ها وظيفه دارند اقدامات دهياران و به خصوص تخصيص اعتبارات طرح هاي روستايي را مورد ارزيابي قرار دهند.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي بيان کرد: بخشداران بايد ضمن نظارت گسترده بر طرح هاي اشتغالزايي روستايي بايد نسبت به جذب سرمايه گذار نيز اقدام کنند.
وي ادامه ‌داد: دولت از طريق بانک هاي عامل اقدام به ارائه تسهيلات در راستاي اشتغالزايي پايدار روستايي کرده است اما به دليل نبود طرح هاي کاربردي و کارشناسي بخش قابل توجهي از منابع دولتي و تسهيلات کم بهره جذب نشده که بايد اين نقيصه به فوريت برطرف شود.
زنديه وکيلي گفت: به زودي اعتبارات روستايي بر اساس سرانه تقسيم مي شود و اين به معني اين است که به هيچ روستايي اعتبار بيشتري تعلق نمي گيرد، بنابراين روستاهايي که داراي اعتبارات مطلوب هستند اين اعتبارات را در راستاي سرمايه گذاري مولد براي اينده روستا استفاده کنند.
استان مرکزي 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و 792 روستاي دارد.
3017/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سفر رئیس جمهور به قم در روز بیستم اردیبهشت جاری، گفت: در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری مصوبات سفر دور نخست طی سفر دوم ریاست‌جمهوری دنبال خواهد شد، افزود: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌است.

استاندار قم ادامه داد: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استان‌ها اختیارت چندانی ندارند.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲ طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.

آقامیری با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری به‌صورت مرتب و نامحسوس عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل گرم سال، اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

آقامیری همچنین گفت: فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و ... نکرده و برخورد قاطعانه می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود