Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:17:24 GMT

واکسن دام باید به‌صورت رایگان توزیع شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۴۹۸

واکسن دام باید به‌صورت رایگان توزیع شود

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید واکسن دام به‌صورت رایگان توزیع شود، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان بیماری‌های ویروسی و میکروبی به‌راحتی وارد استان می‌شود، از این‌رو براساس قانون برنامه ششم توسعه باید واکسن دام به‌صورت رایگان توزیع شود.

به گزارش ایسنا، «یوسف داودی» در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که جمعیت دام در کشور در حال کاهش و میزان نیاز کشور به دام و گوشت در حال افزایش است، تقاضا داریم ارز کافی به‌منظور واردات ۲۰۰ هزار رأس گوسفند اختصاص داده شود تا ضریب غذا، گوشت و شیر را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: شرایط لازم در آذربایجان‌شرقی برای پرورش دام فراهم شده است و با واردات این تعداد می‌توان میزان تولید گوشت و شیر را افزایش داد. 

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سهم آذربایجان‌شرقی در تأمین گوشت و شیر مورد نیاز کشور بسیار زیاد است، به طوری‌که در یکی از شهرستان‌ها یک میلیون دام داریم، در حالی‌که میانگین جمعیت دامی کل کشور کمتر از ۶۰ میلیون رأس است. 

داودی با تأکید بر این‌که سهم آذربایجان‌شرقی از صندوق توسعه ملی کم بوده و این سهم باید با میزان سهم استان‌های دیگر برابری کند، خاطرنشان کرد: کشت‌های جدیدی که نیاز به آب کمی‌ دارند باید در این استان ترویج داده و تمهیدات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حمایت‌های پزشکی و درمانی خانواده‌های مظلوم کشاورزان و دامداران در شهرها، روستاها و کوه‌پایه‌ها را خواستار شد، خاطرنشان کرد: باید امکانات پزشکی و بهداشتی رایگان و ارزان قیمت در خانواده‌های کشاورزان و دامداران قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي منطقه آذربایجان شرقی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ شعار امسال هفته زمین پاک مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک برای نجات زمین است.
برای جلوگیری از رُسوبِ پلاستیک در زمین و استفاده نکردن از محصولاتِ غذاییِ نامرغوب، آیین نامه کاهشِ مصرفِ کیسه‌های پلاستیکی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، اما همچنان پلاستیک‌های سرگردان در مزارعی که چشمِ امیدشان به اجرای این مصوبه است در حال جولان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال