Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعمی برنطین در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مانور امداد و نجات در مدارس هرمزگان بیان داشت: باتوجه به افزایش آمار زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم در مواجه شدن با اثرات زلزله  مانور زلزله و ایمنی با رویکرد محله محوری برگزار می شود.

اعمی برنطین تصریح کرد: در مانور زلزله امسال تلاش می شود ساکنین محله های مجاور مدارس در مانور نقش آفرینی نموده و علاوه بر ارتقای سطح آمادگی مدارس  ، محلات نیز در این بخش توانمند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمی برنطین به نقش مدارس و محلات در این مانور پرداخت و گفت: در طراحی سناریو مانور سعی شده است از مدارس بعنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود و اهالی محلات نیز به عنوان اولین نفرات درگیر در زلزله با کسب توانمندی های امدادی و فراگیری مدیریت بحران در مواقع بحران ، خود بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

وی مطرح کرد: از حدود دو ماه قبل در تمامی شهرستانها جلسات هماهنگی اجرای مانور با حضور رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان ، نماینده ی مدیریت بحران استان در محل فرمانداری ها برگزار شد وتلاش شده است از همه ظرفیت های شهرستان ها برای اجرای این مانور استفاده شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اظهار کرد: این مانور با هدایت و همکاری سه معاونت امداد ونجات ، امور جوانان وآموزش وپژوهش جمعیت هلال احمر و همکاری دستگاه های مرتبط برگزار می گردد .

علی اعمی برنطین اضافه کرد: در مرکز استان تمهیدی اندیشیده شده است که با هدف گسترش آموزش خودامدادی بین دانش آموزان ، طی دو روز تمامی مربیان پرورشی وبهداشت ومدیران مدارس آموزش های لازم را فراگرفته و به دانش آموزان انتقال دهند .

اعمی برنطین اشاره کرد:اعضای کانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان با پوشش کاور هلال احمر تحت عنوان گروه قرمز ، اقدامات خود را در مانور به انجام می رسانند .

ایشان تاکید کردند: از آنجا که هدف و رویکرد فعلی مانور محله محوری است بایستی این مانور بدون مداخله نهادهای امدادی برگزار شده وتلاش می شود با واقعیت سوانح همخوانی داشته باشد ومردم محلات درگیر این مانور شوند.

کد خبر 4464998

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان مانور امداد و نجات هلال احمر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان کایت سوار داوطلب هلال احمر یسنا را پس از پنج روز مفقودی در مزارع کلزا پیدا کرده بود.

یسنا دختر بچه چهارساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه ۹ اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود مفقود شده بود عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت پس از پنج روز جستجو پیدا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • فیلم/ لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال‌احمر
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • لحظه پیدا شدن یسنا از دریچه دوربین کایت هلال احمر
  • (ویدئو) لحظه یافتن «یسنا» از دید کایت‌سوار هلال احمر