Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@21:55:20 GMT

مخوفترین قاچاقچیان مواد مخدر تاریخ

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۸۹۰۷

مخوفترین قاچاقچیان مواد مخدر تاریخ

رکنا: علاوه بر تجارت مخدر، قتل و آدم ربایی نیز توسط کارتل داران انجام می‌شد. قدرت برخی قاچاقچیان به حدی بوده است که حتی به ارتش هم وام می‌دادند.

ساعاتی قبل رسانه‌های داخلی مکزیک از مرگ "هکتور بلتران لیوا"، معروف به "سلطان مواد مخدر" در سن ۵۶ سالگی بر اثر حمله قلبی خبر دادند.

بلتران از سال ۲۰۱۴ در زندان Prison آلتیپلانو، یکی از امن‌ترین و نفوذناپذیرترین بازداشتگاه‌های مکزیک بازداشت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با همراهی برادرانش تا سال ۲۰۰۸ میلادی یکی از بزرگ‌ترین کارتل‌های مواد مخدر Drugs مکزیک و جهان را اداره می‌کرد.

قاچاقچیان و اداره کنندگان باندهای مواد مخدر در سراسر دنیا بسیار زیاد هستند. بسیاری از آنها گنگهایی را اداره می‌کنند که آزادانه و بدون‌مزاحمت پلیس Police دست به کشتار و خشونت می‌زنند. به همین بهانه نگاهی داریم به مشهورترین و خطرناک ترین قاچاقچیان جهان:

خواکین گوسمان: فرار Escape از زندان

خوآکین گوسمان یکی از سرکردگان گروههای قاچاق Contraband مواد مخدر مکزیک بود که از زندانی Prisoner خارج از شهر مکزیکو سیتی فرار کرد که به شدت با انواع سامانه های حفاظتی از جمله الکترونیکی و سیم خاردار محافظت می شود.

او سال ۲۰۰۱ پس از تحمل ۸ سال زندان با مخفی شدن در یک محموله لباس کثیف از زندان گریخت ولی اسفند ماه سال گذشته در سینالوآ دستگیر شد.

گوسمان خطرناک ترین سرکرده قاچاقچیان جهان به حساب می آید که اعضای باند وی مواد مخدر را در سراسر جهان توزیع می کنند.

فرانک لوکاس: گنگستر امریکایی

فرانک یکی از بزرگترین قاچاقچی Smuggler هرویین بود که در دهه ۶۰ میلادی از طریق شبکه سیاهپوستان فعالیت می‌کرد.

شبکه قاچاق مخوف او از نیویورک تا شرق آسیا گسترده بود و دهه ۶۰ و ۷۰ قاچاق مواد مخدر را در انحصار داشت اما در ۱۹۷۵ ورشکست شد و از دور کنار رفت.

در سال ۲۰۰۷ از زندگی او فیلمی با نام گنگستر امریکایی ساخته شد که نقشش را دنزل واشنگتن بازی می‌کرد.

مانوئل نوریگا: جنگ و قاچاق

متولد پاناما بود و از سال ۱۹۸۳ الی ۱۹۸۹ انحصار قاچاق این منطقه را بر عهده داشت. او البته در ابتدا مامور سازمان سیا بوده است اما بعد وارد قاچاق مواد مخدر شد.

او همچنین از جمله کسانی است که معامله اسلحه و مواد مخدر در جنگ نیکاراگوئه انجام می‌داده است و به همین علت در ۱۹۸۹ به عنوان زندانی جنگی دستگیر شد.

مانویل محکوم به ۳۰ سال حبس شد ولی در سال ۲۰۱۱ ازاد گردید.

گریسیلدا بلانکو: بیوه سیاه

این زن عجیب و سنگدل مشهور به "ملکه مواد" یا "بیوه سیاه" بوده است. او در کلمبیا فعالیت می‌کرده و یکی از تربیت کنندگان اسکوبار(قاچاقچی مشهور) بوده است.

کارتل بسیار مخوف بوده و بلنکو علاوه بر همسرش بیش از ۲۰۰ شخص دیگر را هم مستقیما یا عیر مستقیم کشته است.

داوت کادریوفسکی: شبح شرق اروپا

او مسئول تامین مواد مخدر در ۱۲ کشور شرق اروپایی بوده است.

علاوه بر کار مواد، قاچاق اسلحه و انسان هم می‌کرده است عمده فعالیتش در البانی و کرواسی بوده اما در اوج قدرت توانست شبکه اش را تا استرالیا گسترش دهد.

پابلو اسکوبار: شاه کوکایین

معروف به "شاه کوکایین" بوده است. اسکولار شاید ثروتمندترین و موفق ترین قاچاقچی تاربخ باشد.

یک نطرسنجی او را هفتمین فرد ثروتمند جهان شناخت. اسکوبار ۸۰ درصد کوکایین جهان را تامین می‌کرد. مشهور است که او روزانه ۱۵ تن کوکایین وارد آمریکا می‌نمود. اسکوبار سرانجام توسط پلیس کلمبیا در حالیکه فقط ۴۴ سال داشت، کشته شد.

لری هوور: اقلیت هنجارشکن

او معروف به کینگ هری بود. لری رهبر یک گروه مخالف دولت و هنجارشکن در شیکاگو بود که البته قاچاق مواد مخدر هم می‌کرده است.

او در ۱۹۷۳ محکوم به ۲۰۰ سال زندان شد. البته مدتی بعد تخفیف گرفت و حکمش به ۶ سال زندان تقلیل یافت.

کریستوف کوکه: جاماییکای خطرناک

کوکه رئیس یک گروه خطرناک جاماییکایی بوده است که علاوه بر تجارت مواد مخدر مسئول بیش از ۱۰۰۰ فقره قتل Murder هم بوده است. او مدتی تجارت مواد کل حوزه کارائیب را بر عهده داشته اما بعد از مدتی فقط تامین مواد مخدر جاماییکا را به دست گرفت.

اوسین گویلن: قاتل The Murderer دوست

اوسین معروف به الماتا گامیوس بوده است. این عبارت به معنی "قاتل دوست" است. این لقب را به این خاطر به او داده اند چون همکار و دوستش کاردنس را کشت و بعد از ان به تنهایی کارتل خلیج را که در شمال مکزیک فعالیت می‌کرد اداره کرد.

کارتل گویلن بسیار خطرناک بود و به غیر از تجارت مواد، قاچاق انسان را هم انجام می‌داده است.

کورتس وارن: کلیددار کارتل بریتانیا

کورتس در انگلیس فعال بوده است. ابتدا در لیورپول و در یک کلوپ شبانه کار می‌کرد اما بعد از ورود به کار مواد مخدر طی ۵ سال توانست بیش از ۲۶۰ میلیون دلار پول به دست اورد.

کورتس در سال ۲۰۰۹ دستگیر و به ۱۳ سال حبس محکوم شد. تا مدتها در زندانی مخفی بود تا توسط نزدیکان و همکارانش مسموم نشود.

میریا کارئون: بانوی لوس زتاس

یکی دیگر از زنان مشهوردر کار مواد مخدر کارئون است. میریا ابتدا پلیس بود اما بعد وارد تجارت شد. او وارد کارتل لوس زتاس مکزیک شد و بعد از فعالیت بسیار توانست رئیس این کارتل شود.

جرج یانگ: شهرت به خاطر سینما

جرج در دهه ۸۰ در آمریکا فعالیت می‌کرد. در دهه نود دستگیر و به ۶۰ سال زندان محکوم شد اما پس از ۲۰ سال آزاد شد. جرج مجددا به کار مواد برگشت و دو سال بعد از آزادی Freedom به زندان‌برگشت. در سال ۲۰۰۱ فیلمی از زندگیش ساخته شد که جانی دپ نقشش را بازی می‌کرد و همین امر او را نزد مردم مشهورتر کرد.

خون سا: شرق آسیا در دست این مرد است

بزرگترین و خطرناک ترین قاچاقچی اسیا بدون شک سا بوده است.

حوزه فعالیتش جنوب اسیا بود. به خصوص تایلند، لایوس و میانمار. حوزه فعالیت او به حدی گسترش یافت که در یک دوره توانست تولید ۷۰ درصد از مخدر جهان را بر عهده بگیرد. ثروت او به حدی رسید که حتی به ارتش میانمار هم‌ وام می‌داد. و در یک مورد عجیب تامین سرباز ارتش را بر عهده گرفت.

داوود ابراهیم: همکاری با القاعده در هند

داوود اهل بمبئی هند بود. یک گروه ۵۰۰۰ نفری را هدایت می کرد که جنایات بسیاری در شبه قاره هند مرتکب شدند. عمده فعالیتش در هند و پاکستان و امارات بود. او همکاری نزدیکی با القاعده و سایر گروههای تند اسلامی پاکستانی داشت و با کمک آنها مواد مخدر جابه جا می‌کرد.

همکاری او با گروههای تروریستی به حدی بود که یک بار یکی از این گروهها با کمک اطرافیانش به بمبئی حمله کردند و نزدیک بود این شهر را فتح کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

*خبرفوری

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سود سهام عدالت فردا واریز می شود حمید مرا برای همخوابی به خانه پدری اش می برد ولی با دختر همسایه ازدواج کرد عروس یک شبه پرویز بودم ! / حجله ای که در خانه پدرم بود اولین فیلم از لحظه اعدام 3 سارق مسلح در شیراز / آنها یک پلیس را شهید کرده بودند +عکس این مرد کثیف به 90 زن تجاوز کرد و با سیگار روی جسد آنها علامت گذاشت+عکس وحشت از حکم اعدام برای مدیران خودرویی در ایران ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فروش نخ به جای زعفران در آبادان ! علی مورچه با ساطور به پلیس حمله کرد +عکس دخترکرمانشاهی در دام دسیسه شیطانی یک مرد! مرد بی گناه تا آستانه اعدام رفت/ راز شوم باغ سیب چه بود پولشویی قالیباف هنگام شهردار بودن در تهران ! حمله گروگانگیران به سرویس مدرسه دخترانه در شمال شرق تهران + جزییات گرانفروشی وحشتناک قطعات ماشین در بازار / مسئول کیست؟! این زن بیوه در پارک کرج چادر زده بود! / سرنوشت تلخ یک زن بی خانمان

منبع: رکنا

کلیدواژه: زندان Prison مواد مخدر Drugs پلیس Police فرار Escape قاچاق Contraband زندانی Prisoner قاچاقچی Smuggler قتل Murder قاتل The Murderer آزادی Freedom جانی دپ تجارت قتل مواد مخدر قاچاقچیان تاریخ عکس فیلم اعدام ایران ازدواج دانشجو زن پاکستان دختر کشف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن