Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی ظهر چهارشنبه در بازدید از سنگ ملات منطقه کردرود جنگل ابر شاهرود ضمن بیان اینکه پروزه های آبخیزداری در کنترل هرزآب موثر است، ابراز داشت: اجرای این قبیل طرح‌های آبخیزداری، نقش بسیار مهمی در حفاظت خاک، کنترل سرعت و خسارات ناشی از سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات موجود در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در شهرستان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: عملیات آبخیزداری در تامین منابع آب شیرین برای مردم شهرها و روستاها، تنظیم جریان منابع آبی و کیفیت آب‌وخاک اثرگذار خواهد بود بنابراین این طرح‌ها می‌بایست با جدیت بیشتری انجام شود.

فرماندار شاهرود به‌ضرورت ارائه آموزش به مردم در خصوص مشارکت در طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود منابع طبیعی شاهرود در خصوص ارائه آموزش‌های صحیح به مردم گام های ارزشمند بردارد زیرا اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌توان با کنترل، مهار و بهره‌وری از سیلاب‌ها اثر پدیده‌هایی نظیر خشکسالی را به شدت کاهش و از خسارات سیلاب جلوگیری می‌کند.

احداث سنگ ملات قطری در دست پیگیری

رئیس منابع طبیعی شاهرود از اتمام دو پروژه سنگ ملات کرد رود جنگل ابر این شهرستان از محل توسعه صندوق ملی خبر داد و ابراز داشت: این طرح‌ها به کنترل سیلاب و افزایش بهره وری آب کمک می‌کند.

محمدرضا کشاورزیان تصریح کرد: این پروژه‌ها با حجم آبگیری ۴۰۰ هزار مترمکعب مهر ۹۷ آغاز و امروز خاتمه یافت و با توجه به اهمیت مباحث آبخیزداری احداث سنگ ملات قطری نیز در دستور کار است.

وی بابیان اینکه حجم عملیات این پروژه پنج هزار مترمکعب است، اضافه کرد: این دو بند با ارتفاع چهار متر و هشت متر ساخته‌شده است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها بتواند به مهار سیلاب و افزایش بهره وری و نفوذپذیری آب در خاک کمک کند.

کد خبر 4464951

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

کد خبر 6081445

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب