Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:56:50 GMT

نوبخت: کارکنان دولت امسال افزایش حقوق ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۰۱۳

نوبخت: کارکنان دولت امسال افزایش حقوق ندارند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در پیش نویس لایحه بودجه 1398 کل کشور دیده شده و بنابراین برای امسال افزایش حقوقی نداریم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: البته تلاش می شود امسال با بسته های حمایتی دستمزدهای کارکنان و بازنشستگان جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد که پیش نویس لایحه بودجه 1398 اکنون در دولت در حال بررسی است و به نظر می رسد تا دو هفته آینده نهایی و به مجلس ارسال می شود.

** منابع و مصارف بودجه 98 متفاوت از سال های قبل است
نوبخت اظهار داشت: با توجه به ویژگی های سال 98 که باید خود را برای گذر از دوره تحریم آماده کنیم، منابع و مصارف در بودجه متفاوت از سال های قبل است برای همین کف و سقف هزینه ای را مبنا قرار دادیم.
وی افزود: منابعی که برای بودجه سال 98 تعریف کردیم منابع مطمئنی است.
«در بودجه سال آینده با احتیاط راجع به نفت، مالیات و استفاده از اوراق برنامه ریزی کردیم. البته سال آینده موعد بازپرداخت اوراقی که سال گذشته استفاده کردیم.»
وی گفت: دولت خود را برای شرایط سخت آماده کرده و بودجه ای که به هیات دولت تقدیم شده برای عبور مطمئن از این شرایط سخت است.

** در بودجه سال آینده قیمت نفت کمتر از 70 دلار است
نوبخت درباره تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز گفت: با توجه به پیش بینی دستگاه ها درباره قیمت 70 دلاری نفت در سال 1398 ما نیز بودجه را کمتر از آن در نظر گرفتیم.
وی افزود: اگر با منابع بیش از این میزان مواجه شویم آن قدر مصارف داریم که استفاده کنیم و اگر کمتر از این میزان باشد نیز آمادگی داریم.
رئیس سازمان برنامه وبودجه گفت: اگر کشور خود را با منابع وسیعی آماده کند، بلافاصله مصارف نیز بزرگ می شود

** شورای نگهبان مشکل اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را برطرف کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی نیز گفت: شورای نگهبان اندک مساله ای را که در مورد اصلاح قانون پولشویی وجود دارد برطرف کند، چرا که اینها اصل و مصدر قانون است.
نوبخت افزود: قانون مبارزه با پولشویی مصوب 1386 در مواد 2و 3 هر نوع عوایدی حاصل از کارهای غیرقانونی را پولشویی تعریف کرده و در سه بند توضیح داده که استفاده، اختفا یا تبدیل این پولها از مصادیق پولشویی است.
وی تصریح کرد: این موضوع نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا کار خلافی است و در قانون نیز این مورد ذکر شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اظهارات وزیر خارجه درباره پولشویی در ایران گفت: صحبت های آقای ظریف بسیار سنجیده و مسئولانه بود و هیچ دستگاه و فردی را نیز مسئول این کار را نکردند.
وی تاکید کرد: به جای این منازعت بهترین کار اتحاد است و باید قوا نسبت به چنین پدیده شومی به هم کمک کنیم؛ با توجه به اینکه خودمان مصمم اجرای به چنین قانون محکمی در داخل هستیم، باید به دنیا نیز نشان دهیم.

** احیای کارت سوخت اقدام مناسبی است
رئیس سازمان برنامه وبودجه همچنین در ادامه در خصوص احیای کارت سوخت و انتقادات به این اقدام، گفت: این اقدام نافعی است که آن را انجام می دهیم.

** دولت 39 هزار میلیارد تومان بدهی بانک ها را پرداخت کرد
نوبخت گفت: اقدامی که در دو سال گذشته انجام داد این بود که از مکانیسم تبصره 35 و 36 قانون بودجه استفاده کرد و توانست بیش از 39 هزار میلیارد تومان از بدهی بانک ها را پرداخت کند.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه 20 آبان 97 در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود «منافع اقتصادی» افراد است.
اقتصام**9132*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نوبخت هيات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس