Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@06:47:13 GMT

طعنه فردوسی‌پور به کی‌روش هم خواهد رسید؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۱۰۹

طعنه فردوسی‌پور به کی‌روش هم خواهد رسید؟

گروه ورزشی جهان نيوز، سید محمد موسوی نیا: بارها درباره یکی از مهم ترین جملات جام جهانی 2006 نوشته شده، اینکه عادل فردوسی پور در پایان بازی با پرتغال فریاد زد خداحافظ جام جهانی، خداحافظ برانکو ایوانکوویچ. در آن زمان طرفداران فوتبال ایران خشمگین از دو شکست تیم ملی در مقابل مدعیانی مانند مکزیک و پرتغال، در اعتراض به فضای پر التهاب تیم ملی به دنبال یک قربانی برای تخلیه احساسات می گشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نقشی که در ابتدا به ابراهیم میرزاپور و علی دایی رسید  و سپس این فشار به دوش سرمربی خارجی تیم ملی منتقل شد؛ برانکو ایوانکوویچ که پس از 5 سال فوق العاده با تیم ملی، قهرمانی بازی های آسیایی بوسان، صعود راحت به جام جهانی، مقام سومی جام ملت های آسیا، حالا باید پاسخگوی احساسات جریحه دار شده مردمی می شد که از تیم ملی انتظاری بیشتر از دو شکست در دو بازی اول داشتند.
 
‎در آن زمان عادل فردوسی پور همسو با مردم ایران به عنوان تنها گزارشگر حاضر در جام جهانی 2006، پروژه برکناری ایوانکوویچ را رسمی کرد؛ او و صداوسیما این پروژه را پیش بردند اگرچه مخالفت هایی جدی از سوی سازمان تربیت بدنی و شخص علی آبادی روی برانکو وجود داشت و آن ها این مربی کروات را فاقد کاریزما و دانش لازم برای هدایت تیم ملی می دانستند.
  برانکو در پایان جام جهانی و بعد از بازی با آنگولا از تیم ملی رفت و تا چند سال به ایران برنگشت و هدایت تیم ملی به امیر قلعه نویی رسید. پس از حذف از جام ملت ها، مربیان مختلفی از جمله منصور ابراهیم زاده، علی دایی و افشین قطبی تیم را در اختیار گرفتند و حاصل این دوره بلند چیزی جز ناکامی نبود تا کارلوس کی روش با قرارداد بلند مدت در سال 2011 تاریخ را دوباره به صفحات درستش بازگرداند و تیم ملی ایران را صاحب قدرت و صلابتی کرد که پیش از این در دوره برانکو قابل مشاهده بود.(1)

  ترفند عجیب فردوسی پور در حمایت از کیروش
عادل فردوسی پور که پیشتر سعی می کرد خود را حامی کیروش نشان ندهد اما در طول جام جهانی ۲۰۱۸ پرده از نیت و تمایل قلبی خود برداشت و اعلام کرد هیچ ابایی از اینکه او را کیروشی پور یا حامی کیروش بدانند ندارد؛ اتفاقی که کدی به هواداران پرسپولیس نیز ارسال کرده که خبرنگار و مجری معروفی که برانکو از او به عنوان راپورتچی کیروش نام برده او باشد؛ البته پیشتر نیز مهدی رحمتی از رفت و آمدهای شبانه فردوسی پور به منزل کیروش خبر داده بود و این موضوع چیز عجیبی محسوب نمی شود اما در بحبوبه جنگ لفظی بین کیروش و برانکو که بر خلاف انتظار دوستان رسانه ای کیروش(بخوانید عادل و رفقا) به ضرر کیروش تمام شد و عموم مردم به حمایت از برانکو پرداخته اند، فردوسی پور قصد دارد با ترفندی جدید، با جریان سازی، انتقادات از کیروش را کاهش دهد.
اینکه چه سری بین حمایت فردوسی پور از کیروش وجود دارد بر ما پوشیده است چرا که در طول ۸ سال حضور او در ایران، به یاد نداریم، عادل فردوسی پور حتی یک جمله از کارلوس کیروش انتقاد کرده باشد! در ادامه توجه شما را به ترفند عجیب فردوسی پور در حمایت از کیروش می پردازیم. (2)  

نظرسنجی های مهندسی شده نود برای کیروش
سرمربی استقلال اهواز درباره نظرسنجی برنامه نود که مخاطبان باید از بین کی‌روش، برانکو، استانکو و کرانچار بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب را انتخاب می‌کردند،‌ تصریح کرد: در این نظرسنجی حق مطلب ادا نشد.
فردوسی‌پور با سیاستی خاص در یک طرف سه مربی که در باشگاه پرسپولیس خدمت کرده بودند را قرار داد و در طرف دیگر کارلوس کی‌روش را گذاشت.

فکر می‌کنم حق مطلب ادا نشد و نظرسنجی به شکلی مهندسی شد که کی‌روش رأی بیاورد. البته کی‌روش از لحاظ فنی مربی بسیار بزرگ و خوبی است ولی وضعیت این نظرسنجی به این شکل چیده شد.

بدون شک عادل فردوسی پور طی چند سال اخیر یکی از بهترین و پرطرفدارترین مجرییان ورزشی صدا و سیما بوده است. و برنامه 90 هم به خاطر اجرای زیبای وی، از پرطرفدارترین برنامه های این رسانه بوده است اما در خصوص رفتار های چندگانه فردوسی پور نکات قابل تاملی وجود دارد.

پس از جام جهانی 2006 و به اتمام رسیدن بازی های مرحله گروهی، فردوسی پور موج نارضایتی ها که از چند بازیکن به وجود آمده بود را با جمله معروف «خداحافظ جام جهانی، خداحافظ آقای برانکو» به سمت سرمربی وقت تیم ملی منحرف کرد و باعث شد که تیم برانکو با وجود آنکه هماهنگی لازم را برای جام ملت ها بدست آورده بود به یکباره کنار گذاشته شود و روند تغییرات در کادر فنی آغاز شود.

حمایت های عجیب فردوسی پور از پیرمرد پرتغالی مسافر در ایران باعث شده بود تا به ذهن کمتر کسی خطور کند روزی عادل دست از این حمایت ها بردارد. اما این امر رخ داد و اکنون که 40 روز تا جام ملت ها باقی مانده، حمایت های مجری برنامه 90 از سرمربی تیم ملی کاهش یافته و حسابی رنگ باخته است. شاید این بتواند شق دومی برای همان انحراف ذهن از بازیکن ها به سرمربی گری برانکو بعد از جام جهانی 2006 باشد. یعنی بار دیگر تیم آماده ای با بحران تغییرات روبرو شود و با نزول کیفیت هم در پی آن آید. هرچند بازی های دوستانه تیم ملی چنگی به دل نزد و بیانگر افت نسبی ملی پوشان بود اما دمیدن در این موضوع اکنون به صلاح نبوده و نیست.

باید منتظر ماند تا کارنامه کی روش را بعد از جام ملت ها دید تا آن روز مشخص شود فردوسی پور می تواند بار دیگر آن جمله معروفش را این بار برای کی روش تکرار کند: «خداحافظ جام ملت ها، خداحافظ آقای کی روش» البته به حق!

البته که همه امیدوارند مزد بازی های غرورآمیز سفیدپوشان تیم ملی در روسیه، با بلند کردن جام قهرمانی در قطر جبران شود.

منابع:   www.varzesh3.com/news/1505093
www.tamashachi.com/25575
www.fararu.com/fa/news/271612

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس جدید فردوسی پور و علی دایی در یک جشن ؛ عجب تیپی هم زدند !

به گزارش پارس نیوز ، تصویری از عادل فردوسی‌پور در کنار علی دایی و همسرش در یک مراسم نسبتا خصوصی منتشر شده است.

  دایی و همسرش به دعوت یکی از دوستان به این مراسم دعوت شدند که فردوسی‌پور هم در آن‌جا حضور داشت و با یکدیگر عکس یادگاری گفتند.

   

دیگر خبرها

  • عکس جدید فردوسی پور و علی دایی در یک جشن ؛ عجب تیپی هم زدند !
  • عکسی خاص از علی دایی و همسرش در کنار عادل فردوسی‌پور
  • امضای پیراهن های نوستالژیک توسط عادل فردوسی پور / فیلم
  • تصویری تازه علی دایی و همسرش کنار فردوسی‌پور
  • طعنه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌ های ارشاد
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • خطری که از بیخ گوش ستاره پرسپولیسی گذشت!
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • طعنه گوندوغان به آرائوخو؛ ما پیروزی را به پاریسی ها دادیم
  • پیاده راه فردوسی یا سواره راه موتورسوار