Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@04:08:07 GMT

زباله گردی، پدیده ای نوظهور در بوکان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۵۳۰

زباله گردی، پدیده ای نوظهور در بوکان

متأسفانه طی سال های گذشته به علت نبود کارخانه ها و صنایع اشتغال زا شهر جوان بوکان با پدیده و چالش بسیار مهمی همچون بیکاری رو به رو بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مشکلات معیشتی و اقتصادی که امروزه دامن جامعه را گرفته است بی تردید در زمان حال و آینده عواقب و تبعاتی جبران ناپذیری برای جامعه در بر خواهد داشت که حتی هم اکنون نیز در سطح شهرها شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به لایه های مختلف اجتماع در شهر به خوبی می توان تبعات فقر را مشاهده کرد هر جند متأسفانه شهروندان و حتی مسؤولین بدون توجه به این معضلات از عواقب آن غافل هستند.
چندی است که خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر بوکان شاهد پدیده جدیدی به نام زباله گرد ها است که ناشت گرفته که در نهایت جدای از افزایش سرقت، نا امنی، تکدی گری و … موجبات تکدر چهره شهر و بروز نا ملایمات و ناهنجاری‌های اجتماعی را فراهم می‌نمایند.
با نگاهی به چهره زباله گردهای بوکان می توان عنوان کرد که دیگر این پدیده نوظهور اجتماعی ناشی از فقر جدای از معتادان به بخش فقیر جامعه و حتی کودکان نیز سرایت کرده است که این مهم نشان می دهد نبایداز نشانه‌های نیاز و فقر در جامعه غافل شد.
متأسفانه طی سال های گذشته به علت نبود کارخانه ها و صنایع اشتغال زا شهر جوان بوکان با پدیده و چالش بسیار مهمی همچون بیکاری رو به رو بوده است که در نهایت این مسئله سبب ایجاد پدیده فقر در قشری از جامعه کوچک بوکان شده است که این افراد برای گذراندن زندگی پدیده های نو ظهوری همچون زباله گردی را به وجود اورده اند.
امروزه بسیاری از مردم بوکان حداقل برای یک بار در روز نیز که شده با زن و مرد های رو به رو شده اند که طلب روزی خود را در میان زباله‌ها جستوجو می کنند.
افرادی که همه ما حداقل یک‌بار در کوی و برزن با آن‌ها برخورد داشته‌ایم و بعضاً بدون دستکش و ماسک سر در سطل‌های زباله شهرداری در جستجوی هر آنچه هستند که قابل‌فروش باشد و صد افسوس که بعضاً مشاهده‌شده برخی از این افراد پسمانده‌های مواد خوراکی را هم با خود به منزل می‌برند و…
به‌راستی دیدن این صحنه‌های دردناک و زجرآور دل هر انسانی را بدرد می‌آورد، اما دردناک‌تر از آن عمق فاجعه‌ای است که شاید کمتر کسی به آن دقت نماید و صرفاً به دلسوزی برای وضعیت ظاهری افراد و چگونگی امرارمعاش آن‌ها بسنده نماید.
بی شک حضور این افراد در میان زباله ها جدای از تمامی عواقب اجتماعی آن سبب ایجاد بیماری های مختلفی نیز می شود که در برگیرندگی آن جدای از خود فرد حتی می تواند جامعه را نیز با خطرات بسیار جدی مواجه کند.
برای برون رفت از این پدیده نوظهور اجتماعی در شهر بوکان لازم است همه متولیان امر از جمله شورای سلامت و شبکه بهداشت و درمان و شهرداری برای این معضل چاره‌اندیشی نمایند.
بی تردید با وضعیت کنونی جامعه نباید انتظار داشت فقر را می توان طی چند ماه یا آینده ریشه کن کرد بلکه مسئولین و حتی مردم از هم اکنون می بایست با راه کار های ساده به فکر چاره اندیشی برای پایان دادن به این معضل اجتماعی باشند.
تفکیک زباله از مبدا، شناسایی افراد زباله گرد جهت واگذاری مسک و دستکش های ایمن به راحتی می تواند بسیاری از چالش های این پدیده را به صفر برساند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

فرزاد حدادی گفت: در این بازید گردشگران کشور لیتوانی با ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان کوار از جمله قالی‌بافی و گلیم‌بافی آشنا شدند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوار افزود: این طرح با هدف ترویج اقتصاد هویت بنیان و معرفی حرفه‌ها و فرآیند ساخت و تولید محصولات صنایع‌دستی برای گردشگران برای شناخت هر چه بیشتر فرهنگ و هنر اصیل و تمدن ایران اسلامی اجرا شد.

حدادی افزود: شاهزاده ابوالقاسم امام ضامن، امامزاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات که شامل تنگ له قلات، چشمه قلات، پل کوار، بند بهمن، بر که شاه غیب از دیگر آثار مهم گردشگری شهرستان کوار است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ۲ بازیکن مازندرانی در اردوی انتخابی استعداد‌های نوظهور زیر ۱۸ سال
  • فروش یک خودروی نوظهور از امروز (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط
  • طبیعت‌گردی باعث تنش و استرس به حیات وحش نشود