Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@03:03:26 GMT

ساخت ۶ هزار فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۵۳۳

ساخت ۶ هزار فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی در کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در کشور در دست ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضاهای آموزشی شهرستان چالدران که با حضور کارشناسان فنی و مهندسی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و استان در محل فرمانداری ترتیب یافته بود با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرحها امسال از محل اعتبارات دولتی، خیرین و مشارکتی نهاد های حمایتی در سطح کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش ور ناصری با بیان اینکه برای اجرای این طرحها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود افزود :بر اساس پیش بینی های به عمل آمده ۴۰ درصد از این فضاهای آموزشی در طول سال آینده به اتمام خواهند رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در کشور به تعداد ۳۲ هزار واحد آموزشی نزدیک به ۱۵۰ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی و بهسازی می باشد که پیش بینی شده در طول۱۰ سال آینده مشکل فضاهای آموزشی در کشور بر طرف شود .

اکبر صمیمی معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پروش استان نیز در این جلسه با اعلام اینکه شهرستان چالدران در سطح استان از لحاظ سواددر رتبه ۱۶ قرار گرفته است ،افزود :شهرستان چالدران با داشتن ۵ هزار ۲۹۱ نفر بی سواد در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ ساله میزان با سوادی در این شهرستان ۸۱/۸ هشتاد و یک و هشت دهم درصد می باشد.

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر ۷ باب مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در دست ساخت می باشد افزود: برای ساخت این مدارس از محل اعتبارات دولتی ، خیرین و نهاد های حمایتی بنیاد علوی و برکت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ مدرسه کانکسی و ۱۰ باب مدرسه تخریبی در مناطق روستایی این شهرستان موجود می باشد افزود :در جهت ساماندهی فضاهای آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان نیازمند حمایت بیشتر دولت و خیرین می باشد . در ادامه این جلسه مجوز احداث ۱ باب مدرسه شبانه روزی و تامین وسایل گرمایشی مدارس روستایی در این شهرستان صادر شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت مولدسازی مدارس و مراکز آموزشی مستعد مولدسازی در این شهرستان گفت: هزینه‌های چند میلیاردی تحصیل پروانه ساخت و ساز مانع جدی برای مولدسازی مراکز آموزشی مشمول این طرح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حسن مدرس‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دو دبیرستان واثقی و شیخ فضل الله نوری در مناطق پرتردد و تجاری گرگان با بَر مطلوب (عرض تجاری)، قابلیت مولدسازی را دارند؛ اما هزینه‌های سنگین و چند میلیاردی تحصیل پروانه ساخت و ساز سبب شده نتوانیم پروسه مولدسازی را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به تحصیل ۹۰ هزار دانش آموز در شهرستان گرگان گفت: ۵۲ درصد دانش آموزان دختر و ۴۸ پسر هستند که در ۴۸۰ مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش گرگان شهرستان گرگان افزود: ۱۱۰ مدرسه شهرستان گرگان غیرانتفاعی و ۳۷۰ مدرسه دولتی هستند که در مجموع ۲ هزار و ۵۹۶ کلاس درس دارند.

وی گفت: عدم تحقق دستیابی به زیرساخت‌های آموزشی عادلانه در سنوات گذشته سبب شده تا بخش زیادی از خانوار‌های روستایی و حتی ساکن شهر‌های قرق، سرخکلاته و جلین ترجیح دهند که فرزندانشان در مرکز شهرستان و شهر گرگان تحصیل کنند.

مدرس زاده ادامه داد: حدود ۷۸ هزار دانش آموز شهر گرگان و البته از شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی در ۳۰۰ مدرسه شهر گرگان تحصیل می‌کنند.

وی سرانه آموزشی شهرستان گرگان را حدود ۴.۲ متر مربع دانست و گفت: میانگین متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵.۲ متر مربع است و بر اساس برآورد‌ها حدود ۲۲ مدرسه در شهرستان گرگان کم داریم.

مدرس‌زاده ادامه داد: با تلاش مدیران بالادستی و استاندار محترم اعتبار لازم برای ساخت مدارس به ویژه در مناطق جنوبی شهر گرگان تامین شده است؛ اما مشکل تامین زمین در این مناطق، فرایند احداث مدرسه را ابتر گذاشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان ادامه داد: ۴ هزار متقاضی طرح ترمیم نمره، ۳۳۰۰ دانش آموز مقطع دهم، ۳۳۰۰ دانش آموز مقطع یازدهم و ۳۴۰۰ دانش آموز مقطع دوازدهم مشمول اجرای امتحانات نهایی در شهرستان گرگان هستند که ۱۹ حوزه امتحانی نهایی برای آن‌ها یش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر