Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فعلی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنان به جایگزینی خدابخش امیدوار است و این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که سرمست برابر اصلاح‌طلبان ریشه‌ای و مجمع نمایندگان استان بایستد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آذربایجان‌شرقی بی‌والیست و درحال حاضر با حکم وزارت کشور معاون عمرانی استانداری، سرپرستی دستگاه‌های اجرایی را عهده‌دار شده است تا کارها روی زمین نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد رحمتی که طی ماه‌های اخیر از زنجان به تبریز پرواز کرد و جایگزین محمدصادق پورمهدی شد، حال در لیست گزینه‌های جایگزینی مجید خدابخش قرار گرفته است و نگاه او به سمت میز رئیس سابق خود می‌چرخد.

با اینکه جواد رحمتی بدش نمی‌آید حکم سرپرستی به حکم ریاست بر استانداری آذربایجان‌شرقی تبدیل شود اما او در این کارزار رقبایی دارد که مسیر سعادت را برایش سخت می‌کنند و عملاً رایزنی‌ها برای جلب نظر نمایندگان استان به سرانجام نرسیده است.

شاید اگر اصلاح‌طلبان برای انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی اشتراک نظر داشتند، پرنده همای سعادت نیز بر دوش سرپرست فعلی استانداری آذربایجان‌شرقی می‌نشست اما به‌جز حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت سایر شاخه‌های اصلاحات چندان تمایلی به والی‌گری رحمتی در آذربایجان‌شرقی ندارند.

در این میان علی‌رغم تاییدیه و تکذیبه‌ها از جواد جهانگیرزاده به‌عنوان یکی از گزینه‌های استانداری یاد می‌شود و با عدم رغبت و تمایل اکثریت نمایندگان به استانداری علیرضا منادی، حال طیف لاریجانی درصدد انتخاب نماینده سابق ارومیه و سفیر فعلی ایران در باکو برآمده‌اند و در این راستا با وزارت کشور رایزنی می‌کنند.

رحمتی و جهانگیرزاده رقیب دیگری نیز پیش روی خود می‌بینند که از حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان برخوردار است. سبحان‌اللهی از سیاسیون نام‌دار اصلاح‌طلب و استاندار آذربایجان‌شرقی در دولت دوم خاتمی تمام تلاش خود را برای اقناع وزارت کشور و مجمع نمایندگان استان به انتخاب محمدرضا پورمحمدی، رئیس سابق دانشگاه تبریز به کار بسته و بعید نیست این تلاش‌ها نتیجه دهد.

پورمحمدی که شخصیتی معتدل را در طول سال‌های اخیر از خود به نمایش گذاشته و از حواشی سیاسی به‌دور مانده است، نظرِ برخی نمایندگان اصولگرا من‌جمله ضیاءا.. اعزازی را نیز به خود جلب کرده و شانس انتصاب به‌عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی را دارد.

از طرفی اگر بهرام سرمست سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب نمی‌شد و فرصت انتصاب او به‌عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه از دست می‌رفت، اصلاح‌طلبان بر روی استانداری‌اش به اتفاق‌نظر دست می‌یافتند اما بعید است سرمست وزارت کشور را رها کند و به تبریز بازگردد.

سرمست با بازنشستگی اجباری اسماعیل جبارزاده، سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور معرفی شده است و قطعاً یکی از چهره‌های تاثیرگذار در انتخاب جایگزین خدابخش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهروز رحیمی در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های بهداشت و درمان در سطح کشور و آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت 3 هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب 26 هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و تصریح کرد:‌ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعدا متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان