Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها از دوازدهمین جشنواره “انار” در نخستین روز آذر ماه به برکت برداشت این محصول در شهر بادرود خبرداد.

حسین میرزاییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به دوازدهمین جشنواره انار در شهر بادرود گفت: این جشنواره از نخستین روز آذر ماه جاری برگزار و تا نهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره همراه با برنامه‌های شاد از جمله سازها، سرودها و با پوشش لباس‌های محلی توسط مردم این شهرستان برگزار خواهد شد.

میرزاییان در ادامه افزود: این جشن مقارن با برداشت انار که از محصولات اصلی باغات این شهرستان بادرود به عنوان دومین شهرستان تولید انار در سطح استان اصفهان است و یکی از پنج قلم انار ثبت شده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی در استان اصفهان است.

وی عنوان کرد: میزان کشت باغات انار این شهرستان 1500 هکتار و سالانه بیش از 40 هزار تن انار برداشت می شود. این محصول از نوع مرغوبیت و کیفیت جزو انارهای درجه یک کشور است و به دلیل مرغوبیت‌های پینه هایی که داخل این انار است خارج از انبار نگهداری می شود و تا یک ماه بعد از عید این طراوت وتازگی خود را حفظ می کند.

نماینده مردم اصفهان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یاقوت سرخ کویر باغات بادرود به کشورهای اروپایی از جله آلمان، انگلیس، اسپانیا و دانمارک صادر می‌شود و همچنین به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

 میرزاییان گفت: هر ساله تاجرانی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان به این شهرستان می آیند و انار خریداری کرده از طریق مرز بازرگان به کشورهای اروپایی صادر می کنند.

وی تصریح کرد: گردشگران در کنار جشنواره می توانند از طریق تورهای زیارتی،سیاحتی و کویرنوردی نقاط دیدنی و جذای این شهرستان را ببینند و همچنین هتل، خانه‌های بوم گردی، خانه مسافر و آموزش و پرورش نیز همکاری لازم را برای خدمات رسانی رفاهی گردشگران را دارد.

میرزاییان در پایان افزود: در حاشیه این جشنواره از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارگاه هایی در زمینه مبارزه با آفت باغ ها، امراز انار، اصلاح الگوی کشت کشاورزی و تغییر نوع کشاورزی برگزار خواهد شد.

بادرود شهر تاریخی و زیارتی، در فاصله 30 کیلومتری مرکز شهرستان نطنز در استان اصفهان در دل کویر مرکزی ایران قرار دارد که می‌توان به این شهر زیبا، لقب زیبای خفته در کویر را داد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آلمان آموزش و پرورش اصفهان کشورهای حوزه خلیج فارس وزارت جهاد کشاورزی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم صفر - نساجی صفر/مس صفر- ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر/ شمس آذر صفر- تراکتور یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر امروز با برگزاری 8 دیدار در شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است.

نتایج بازی های این هفته به شرح زیر است:

آلومینیوم اراک صفر - نساجی مازندران صفر

داور: امیر ایار 

گل: 

اخراج:

-----------

 مس رفسنجان صفر -  ذوب آهن اصفهان 2

داور: روح اله شریفی 

گل: فریبرز گرامی(5) رامتین سلیمان زاده(گل به خودی) (15)

اخراج:

------------

سپاهان اصفهان یک  -  گل گهر سیرجان صفر

داور:امیرسامان سلطانی

گل: رضا شکاری (7)

اخراج:

---------

ملوان انزلی صفر - صنعت نفت آبادان صفر

داور:میثم حیدری 

گل:

اخراج:

-----------

استقلال خوزستان صفر - فولاد خوزستان صفر

داور:پیام حیدری

گل:

اخراج:

-----------

 شمس آذر قزوین صفر- تراکتور تبریز یک

داور:  مرتضی منصوریان

گل: مهدی حسینی( 23)

اخراج:

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره غذا‌های ثبت ملی بافق
  • برد سپاهان و آلومینیوم/ مس 2 - ذوب آهن 2/ شمس آذر صفر- تراکتور یک/ ملوان یک- نفت صفر
  • آلومینیوم یک - نساجی صفر/مس 2 - ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر/ شمس آذر صفر- تراکتور یک/ ملوان یک- نفت صفر
  • آلومینیوم یک - نساجی صفر/مس یک - ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر/ شمس آذر صفر- تراکتور یک/ ملوان یک- نفت صفر
  • آلومینیوم یک - نساجی صفر/مس یک - ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر/ شمس آذر صفر- تراکتور یک
  • آلومینیوم صفر - نساجی صفر/مس صفر- ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر/ شمس آذر صفر- تراکتور یک
  • آلومینیوم صفر - نساجی صفر/مس صفر- ذوب آهن 2/سپاهان یک - گل گهر صفر
  • آلومینیوم صفر - نساجی صفر/مس صفر- ذوب آهن یک/سپاهان یک - گل گهر صفر
  • آلومینیوم صفر - نساجی صفر/مس صفر- ذوب آهن صفر/سپاهان صفر - گل گهر صفر
  • شهردار جدید بادرود منصوب شد