Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@10:54:42 GMT

هیات‌امنایی شدن مدارس به معنای غیردولتی شدن نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۹۸۶۹

شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به مطلبی با عنوان «تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد»، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی شورای عالی آموزش‌وپرورش، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

در پاسخ به مطلب مندرج در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های عمومی به تاریخ ۹۷/۸/۲۸ با عنوان «تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد» موارد زیر برای تنویر افکار عمومی بیان می‌شود:

خبر مذکور با محتوا و روح حاکم بر رأی صادر شده در داد نامه شماره ۱۶۲۶تاریخ ۹۸/۷/۱۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مغایر است که بدین وسیله اصلاح می‌شود:

«هیأت عمومی محترم دیوان عدالت اداری براساس بند «ب» رای صادره (مذکور) اشعار می‌دارد: آیین‌نامه توسعه مشارکت‌های مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس، مصوب جلسه ۷۸۸ تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال ۸۸ شورای عالی آموزش و پرورش در حدی که با تغییر اداره مدارس دولتی به هیئت امنایی، شائبه غیر دولتی بودن مدارس را ایجاد می‌کند و منجر به این می‌شود که در عمل هیئت امنای مدارس، اولیای دانش‌آموزان را به پرداخت شهریه برای غیر خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه ملزم می‌کنند، مغایر اصل ۳۰ قانون اساسی است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوبه سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لازم به یادآوری است که هدف شورای عالی آموزش و پرورش از مصوبه مذکور، فراهم آوردن زمینه مشارکت مردمی در ابعاد مختلف و مدیریت مدارس به شیوه هیئت امنایی است و به هیچ وجه تبدیل مدارس دولتی به غیر دولتی هدف نبوده و نیست و عملکرد هیئت امناء و مدیران محترم مدارس، نباید زمینه شائبه غیر دولتی شدن مدارس را فراهم آورد.

لذا در اجرای دادنامه هیأت عمومی محترم دیوان عدالت اداری، وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش، تدابیری اتخاذ خواهند کرد تا هیئت امنا و مدیران مدارس نسبت به اجرای صحیح و دقیق آئین‌نامه مذکور اهتمام ورزیده و از الزام اولیای دانش آموزان به پرداخت وجه غیر خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه و بروز هرگونه شائبه غیر دولتی شدن مدارس دولتی جلوگیری کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،خداداد مخدومی اظهار کرد: در این بازه زمانی سه هزار و ۲۷۵ خانوار فرهنگی در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان در استان پذیرش شده و در مدارس اسکان یافتند.
وی یادآور شد: در مجموع تاکنون آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷ هزار و ۷۷ نفرروز رسیده است.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان، افزود: ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت داشته و پذیرای همکاران فرهنگی و مسافران نوروزی در قالب ۷۹ مدرسه و ۶۱۹ اتاق است.
مخدومی ادامه داد: از ماه‌های گذشته، مقدمات تعیین مدارس و تمهید مقدمات برپایی ستاد اسکان در این ناحیه فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس کردستان
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود