Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج به عنوان یکی از نهادهایی که میراث امام خمینی(ره) بوده است، در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی متناسب با نیازهای هر عصر فعال بوده و نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه بخش های مختلف کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از عرصه هایی که بسیج به نقش آفرینی در آن پرداخته است، حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که به نظر می آید بسیج به اعتبار اینکه هم دربردارنده اقشار مختلف مردم است و هم مخاطبان متنوعی از اقشار مختلف مردم را پوشش می دهد توانسته و می تواتند تأثیر قابل توجهی را در ارتقا فرهنگ و هنر کشور داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عملکرد مطلوب بسیج در اجرای طرح های فرهنگی و هنری گفت: با اطلاعاتی که در این جلسه از عملکرد بسیج در عرصه های فرهنگی و هنری ارایه شد به نظر می آید که جشنواره های فیلم مقاومت، تئاتر مقاومت و جشنواره هنرهای تجسمی تلاش های قابل توجهی بوده که آثار چشمگیری را در برداشته است.

صالحی در ادامه اذعان کرد: بسیج در بخش های آسیب های اجتماعی و فعالیت های دینی و بخصوص در فعالیت های مسجد محور  که به عنوان کانون های محرک زندگی دینی مردم تعریف می شوند نیز عملکرد مؤثر و قابل تقدیری داشته است.

وی تصریح کرد: تجربه چهار دهه فعالیت در عرصه های مختلف، برای بسیج فرصتی فراهم کرده تا در حوزه های متنوعی از حیات اجتماعی ما از منظر فرهنگی ظهور و بروز داشته باشد و امیدواریم در دهه پنجم انقلاب اسلامی این ظهور و بروز نمایان تر و درخشان تر از گذشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در خصوص همکاری میان این وزارتخانه و سازمان بسیج گفت: کارهای مشترکی از قبل با بسیج داشتیم و در برخی قسمت ها همکاری هایی انجام شده اما با توجه به اینکه بسیج و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه های مختلفی نقاط همکاری مشترکی بایکدیگر دارند،  به کمک هم می توانیم اثربخشی و هدفمندی در کارها را بیشتر کنیم، بر همین اساس کمیته مشترکی میان وزارتخانه و سازمان بسیج تأسیس می شود و این کمیته مشترک برنامه های همگرایی بیشتر را تعریف می کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی گفت: خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد؛ و خدا مَثَلها را براى مردم مى‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

17 اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود