Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه تهران جایزه بین‌المللی مهندسی هیدرولیک در نواحی خشک و نیمه‌خشک را دریافت کرد. به گزازش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه تهران، محمد کارآموز، استاد دانشکده مهندسی عمران پردیس دانشکده‌های فنی، موفق به دریافت جایزه بین‌المللی سال ۲۰۱۸ میلادی مهندسی هیدرولیک در نواحی خشک و نیمه‌خشک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این جایزه برای کار‌های استثنایی (original) محمد کارآموز در هیدرولوژی، هیدرولیک، آبیاری و زهکشی، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب، نیروگاه‌های برق‌آبی، بهره‌برداری از مخازن سدها، خشکسالی و تغییر اقلیم در بیش از ۳۰ سال تدریس، تحقیق، الگوسازی، مشاوره، ظرفیت‌سازی و انتقال دانش از طریق چاپ کتاب‌های درسی، مقالات، سخنرانی‌ها و ارائه مطالب علمی و حرفه‌ای به وی اعطا شد.

در متن جایزه آمده است: «در قدردانی از اقدامات و آثار ارزنده وی در پیشبرد مهندسی هیدرولیک در اقلیم خشک و نیمه‌خشک. این جایزه در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۱۸ در شهر میناپولیس ایالات متحده در زمان برگزاری کنگره بین‌المللی آب و محیط‌زیست ASCE به دکتر کارآموز داده شده است».

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های قبل از آن، با مشکلات و چالش‌های متعددی همراه بود؛ با این وجود، تورم افسارگسیخته و رشد اقتصادی ناپایدار همچنان اصلی‌ترین مسائل اقتصاد کشور به شمار می‌رفتند. در این میان، تحریم‌های اقتصادی نیز با وجود کاهش نسبی در مقایسه با سال‌های قبل، همچنان مشکلات متعددی را در سطح اقتصاد کلان و کسب‌وکار‌های کشور ایجاد کرد.

کامران ندری، کارشناس اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق، در گفتگو با تجارت‌نیوز، چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال جدید را بررسی و آینده متغیر‌های مهم اقتصادی در این سال را تحلیل کرد.

چالش‌های اساسی اقتصاد ایران در سال جدید

ندری در ابتدا با تاکید بر این نکته که به دلیل مسائل سیاسی متعدد، پیش‌بینی سال ۱۴۰۳ چندان امکان‌پذیر نیست، توضیح داد: «اقتصاد ایران تحت تاثیر تحولات بین‌المللی و همچنین تحولات داخلی است. برای مثال نتیجه انتخابات در کشور آمریکا می‌تواند روی اقتصاد ایران تاثیر قابل ملاحظه‌ای بگذارد؛ بنابراین پیش‌بینی بلند‌مدت امکان‌پذیر نیست. با این حال در مجموع و با در نظر گرفتن مسائل، مشکلات و چالش‌های بنیادین اقتصاد ایران، به نظر نمی‌رسد که سال ۱۴۰۳ تفاوت چندانی با سال گذشته داشته باشد.»

وی افزود: «چالش‌های اقتصاد ایران، از جمله ناترازی شبکه بانکی، مسائل زیست محیطی، مشکلات مدیریتی و بحث کسری کسری بودجه، همه عواملی هستند که در سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی می‌مانند و در اقتصاد ایران، برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها وجود ندارد؛ بنابراین ایران در سال جدید نیز با این مشکلات ساختاری دست به گریبان خواهد بود.»

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲ تا ۳ درصدی

این کارشناس اقتصادی در ادامه به پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال جاری پرداخت و عنوان کرد: «ممکن است دولت در شرایطی بتواند نفت بیشتری بفروشد، اما احتمال آن نسبت به سال ۱۴۰۲ ضعیف‌تر است. حتی اگر فرض کنیم در سال ۱۴۰۳ تحریم‌ها تشدید نشوند، در بخش نفت هم ظرفیت چندانی برای تولید وجود ندارد. به همین دلیل، به نظر می‌آید که حداکثر رشد اقتصادی با در نظر گرفتن نفت در سال آینده در حدود دو تا سه درصد باشد.»

تورم ۳۰ درصدی هم مردم را آزار می‌دهد

ندری در بخش پایانی این گفتگو، آینده نرخ تورم را بررسی کرد و در این باره توضیح داد: «همچنین به نظر می‌رسد که تورم نیز ادامه پیدا کند و کف نرخ تورم در سال جاری در حدود ۳۰ درصد خواهد بود. این در حالیست که نرخ تورم در صورتی در این سطح قرار می‌گیرد که سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی ادامه پیدا کند. با این وجود، اگر قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابند، حتی با وجود تداوم سیاست‌های بانک مرکزی، تورم می‌تواند به بیش از این هم برسد.» وی همچنین در پایان تاکید کرد: «ممکن است که از نظر دولت تورم ۳۰ درصدی یک دستاورد باشد، اما به هر حال همین تورم نیز مردم را آزار می‌دهد.»

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • لیگ برتر والیبال| صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد
  • ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • بازدید هنرمندان قرآنی بین‌المللی از نمایشگاه بسم‌الله الرحمن الرحیم در قم