Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@11:10:27 GMT

کشت کلزا در مزارع شهرستان تاکستان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۱۸۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و ۶۲ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به زیرکشت محصول کلزا رفت.
علیرضا رحمانی با اعلام این خبر میانگین عملکرد این محصول را هزار و ۷۰۰ کلیوگرم در هکتار برآورد کرد.
او تصریح کرد: با توجه به اهمیت دانه‌های روغنی و توصیه و ترویج به کشت این محصول در اراضی کشاورزی، در سال زراعی جاری این میزان کلزا کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشت پاییزه کلزا مزارع شهرستان تاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهادکشاورزی، «اکبر آهنگران» گفت: در سال زراعی جاری نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با علف‌های هرز مبارزه شده که از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و بقیه مربوط به مزارع گندم دیم است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح مبارزه با علف‌های هرز در اراضی گندم تاکنون ۳۴۰ هزار هکتار بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار با علف‌های هرز در اراضی گندم توسط کشاورزان مبارزه شد.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا در سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم در نیمه شمالی کشور مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همچنین استان‌های خراسان رضوی و فارس و در استان‌های سردسیر تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد.

آهنگران بر مبارزه به موقع با علف‌های هرز تاکید کرد و از کشاورزان خواست بر اساس وضعیت فلور غالب علف هرز مزارع و با مشورت کارشناسان حفظ نباتات از علف کش‌های توصیه شده، استفاده کنند.

فلور طبیعی، میکروارگانیسم‌هایی است که بدون ایجاد بیماری روی ارگانیسم‌های زنده دیگر (انسان یا حیوان) یا جسم بی جان زندگی می‌کنند.

وی به بروز مقاومت در علف‌های هرز اشاره و بیان‌داشت: استفاده متوالی کشاورزان از یک نوع علف کش در چند سال، موجب بروز مقاومت در علف‌های هرز می‌شود و ممکن است به دلیل ایجاد مقاومت، اثری از کنترل علف‌های هرز مزارع در آینده نباشد.

این مقام مسئول از کشاورزان خواست تناوب در مصرف علف کش‌ها را رعایت و هر سال با نظر کارشناسان از علف کش‌های با نقطه اثر متفاوت استفاده کنند تا از بروز مقاومت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • ۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان برداشت می‌شود
  • ‍ کشت زیره در ٣٠٠ هکتار زمین کشاورزی بجستان