Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود رشد نزولات جوی استان در طی دو ماه اخیر همچنان آثار کمبود بارش‌ها و منابع سال آبی گذشته پا برجاست بنابراین بهره‌برداری بهینه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و خودداری از مصارف بی‌رویه کماکان مورد تاکید است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، "حسن برنا"مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران؛با بیان این مطلب افزود: متوسط بارش آبان‌ماه محدوده عملکرد استان تهران به بیش از ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیمتر رسیده است که نسبت به بارندگی ۰.۶ میلیمتر سال گذشته و ۳۰.۱ میلیمتری متوسط بلند مدت با افزایش چشمگیری مواجه بوده‌ایم.
وی ادامه داد: بیشترین بارش در آبان‌ماه مربوط به ایستگاه باران سنجی امام زاده با مقدار ۱۵۳.۵ میلیمتر و کمترین بارش مربوط به ایستگاه باقرآباد ورامین با مقدار ۱۷.۸ میلیمتر است.
مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه میزان بارندگی محدوده عملکرد استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۸۲.۷ میلیمتر بوده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه بامقدار ۱۱.۶ میلیمترسال گذشته ومقدار ۳۹.۴ میلیمتر متوسط بلند مدت به ترتیب افزایش ۶۱۰ و ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.
برنا تصریح کرد: در اکثر ایستگاه‌های بارانسنجی مبناء در حوزه عملکرد استان تهران ریزش‌ها با توجه به گذشت حدود دو ماه از سال آبی جدید با توزیع مناسب بوده که در برخی ایستگاه‌ها به صورت برف است که اوج ریزش‌های برفی در روز‌های ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه بوده است.
وی همچنین یادآور شد: حداکثر ارتفاع برف مربوط به ایستگاه بارانسنجی مبناء لار - پلور با مجموع ارتفاع ۳۳ سانتیمتر است که در برخی ایستگاه‌های دیگر با توجه به شرایط اقلیمی از میزان کمتری برخوردار می‌باشد.
برنا در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بارش جوی درآبان امسال در مقایسه با بارش در آبان‌ماه گذشته و بلند مدت که از رشد نسبتا خوبی برخوردار بوده است توجه به این نکته که آثار کمبود بارش و منابع در سال آبی گذشته پا برجاست و ذخیره آبی همچنان در وضعیت مطمئن نمی‌باشد لذا بهره برداری بهینه از منابع آب سطحی و زیرزمینی و خود داری از مصارف بی رویه به دلیل کمبود ذخایر منابع آبی کماکان مورد توصیه و تاکید است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بارندگی در آبان ماه آبان ماه 97 کمبود آب معضل آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم بارش باران در استان تا روز جمعه خبر داد و گفت: احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی نریمان صبح امروز _سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبتاً شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، افزود: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده اما برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده، بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

نریمانی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی‌متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی‌متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

وی بیشینه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام و تاکید کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 751405

دیگر خبرها

  • وضعیت بارندگی تهران در پنجشنبه و جمعه آخر هفته
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • بارش‌ها در خراسان جنوبی از بلندمدت پیشی گرفت
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟