Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی در مراسم افتتاحیه ساختمان شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: حمایت من از این شورا به خاطر اعتقاد راسخی است که نسبت به بحث شوراها و این نهاد اجتماعی نوپا در کشور دارم. واقعیت این است که در شرایط فعلی امکان ندارد بدون مشارکت و نقش‌آفرینی مردم بتوان جامعه را به نحو مطلوب اداره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه جامعه امروز ما بتواند بر مشکلات عدیده پیش روی خود فائق آید لازم است برای مشارکت مردم راهکارهای علمی پیدا کنیم و از قالب حرف و شعار خارج شویم.

شهردار سابق تهران در ادامه گفت: در طول تاریخ میلیون‌ها انسان در خون خود غلتیدند، به اسارت رفتند و متحمل سختی شدند تا جامعه آموخت اداره امور با مشارکت جمعی بهتر از تصمیمات فردی است آنچه امروز به عنوان شورای شهر داریم حداقل یک تاریخچه صد و یازده ساله دارد. با مصوب شدن قانون بلدیه اختیاراتی برای شورای شهر در نظر گرفته شده و آن انتخاب شهردار بود برای اینکه ارتباط بین مردم و حاکمیت در مورد شهردار منتخب معلوم باشد باید حکمش توسط وزارت کشور امضا شود.

وی افزود: خواستم از این مساله بگذرم اما فکر کردم به مجلس و قانون انتخاب شهرداران گریزی بزنم. شورای شهر تضعیف شد و  کسانی که این نهاد نوپا را تضعیف کردند، مدعی بودند می‌خواهند قانون را رعایت کنند. در قانون انتخاب شهرداران، شهردار، منتخب نمایندگان مردم است و برای اینکه دولت هیچگاه تصور نکند می‌تواند شهردار را انتخاب کند، او فاقد پست سازمانی است مانند نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و اعضای شورای روستا.

افشانی با تاکید بر اینکه هیچ رابطه استخدامی بین شهردار ومجموعه قوانین حاکم وجود ندارد، گفت: ایستادگی و مقاومت من از این جهت بود که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار نمی‌شود اما هم نمایندگان و هم صدا و سیمای ما قانون منع بکارگیری بازنشستگان را به طور خاص مربوط به شهردار تهران مطرح می‌کردند.

شهردار سابق تهران تاکید کرد: وقتی می‌خواستند به مجلس استفساریه دهند، گفتند اگر استفساریه خواست شهرداران باشد تعداد بیشتری امضا جمع می‌شود و من هم موافقت کردم. 142 نفر استفساریه را امضا کردند و بعد گفته شد استفساریه شهردار تهران رای نیارود.

وی ضمن اظهار تاسف نسبت به تضعیف نهاد شوراها بیان کرد: شورای عالی ا ستان‌ها باید تلاش کنند قانون را به مفهوم واقعی آن برسانند من تقویت نهاد شورا را وظیفه شخصی خود می‌دانم.

افشانی خطاب به پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران گفت: در ماده 71 قانون شهرداری‌ها اشاره شده شهردار موظف است هر شش ماه صورت حساب هزینه و درآمد شهرداری را آگهی عمومی کنند که من برای اولین بار به این قانون عمل کردم و این انتظار می‌رود که شهردار بعدی نیز به این قانون عمل کند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمدعلی افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بهمن سام خانیان، دربازدید از از جایگاه زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر از زحمات و ابتکارات شهردار وسایر عوامل تقدیر وتشکر کرد، اما آن را کافی ندانسته و با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات خاطر نشان کرد مرتب فرآیند عملیات را رصد نموده و بعد اتمام مواعد و زمان اعلامی عذری بر عدم انجام نخواهد پذیرفت.

در این بازدید شهردار رامسر توضیحات مبسوطی در خصوص فرآیند تصفیه شیرابه ومراحل پیش تصفیه و ایجاد جاده فرعی، نصب کانال و روند ورود و خروج شیرابه پس از پیش تصفیه به دستگاه تصفیه ارائه داد و مقرر شد پس از آزمایشات مراحل خلوص اولیه تصفیه، مراحل تایید و جاگذاری و نصب دستگاه تصفیه انجام شود وحداکثر زمان اتمام این پروسه را تا ۵ ماه دیگر اعلام کرد.

امینی شاد در قسمت تفکیک زباله بیان داشت: با شرکت دانش بنیان در حال مراحل نهایی اتمام قراداد هستیم که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد که با نصب این دستگاه و راه اندازی آن از زباله موجود بنزین و... تولید خواهد شد و فرآیند تنظیم قرارداد را نهایتا تا دو ماه دیگر اعلام کرد.

دادستان رامسر  با همراهی علی امینی شاد شهردار، باهری رییس منابع طبیعی و نیاستی رییس محیط زیست رامسر از سایت زباله کلاکولی در جنگل اشکته چال رامسر بازدید کرد.

گفتنی است، زباله بعنوان بزرگترین چالش محیط زیست در استان مازندران بوده که نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات جهت احداث زباله سوز و نجات طبیعت و بشر از مخاطرات زیست محیطی است.

دیگر خبرها

  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • ایجاد گروه جدید برای تذکر حجاب در خیابان‌ها | فرمانده سپاه تهران از ورودی جدی «سفیران مهر» گفت
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند