Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ معاون سلامت دامپزشکی استان از انجام ۹ هزار و ۸۳۵ مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی استان خبر داد و گفت: آزمایشگاه مرکزی این اداره کل کلیه آزمایشات میکروبیولوژی، انگل شناسی، سرولوژی و آنالیز خوراک دام و طیور را در دستور کاری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید جمشیدی با بیان اینکه شش هزار و ۷۷۸ مورد از این آزمایشات انجام گرفته مربوط به آزمایشات سرمی دام و طیور است،  افزود: ۲۰۰ مورد از این آزمایشات مربوط به الیزا، یک هزار و ۲۷ مورد مربوط به کنترل فرآورده های خام دامی، یک هزار و ۸۳۰ مورد مربوط به آزمایشات انگل شناسی و مابقی مربوط به سایر آزمایشات است. جمشیدی گفت:  علاوه بر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی و آزمایشگاه شهرستان های گچساران،  کهگیلویه، دنا و یک آزمایشگاه بخش خصوصی دامپزشکی زیر نظارت این اداره کل در شهر یاسوج فعالیت می کند. معاون سلامت دامپزشکی استان با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی توسط دولت در زمینه تجهیز و بروز رسانی آزمایشگاه مرکزی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع و مرکزی دامپزشکی استان تخصیص یافته است، اضافه کرد: با تحقق آماده شدن فضا و معیارهای مدنظر کارشناسان مرکز تشخیص دارو و مواد بیولوژیک سازمان دامپزشکی کشور، بخش PCR راه اندازی خواهد شد که این امر ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه رضایت مندی ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج گچساران کهگیلویه دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، منوچهر شیخی گفت: در این اردوی جهاد دامپزشکی ۲ گروه دامپزشکی به مدت ۲ شبانه روز در منطقه انارکی شهرستان اندیمشک مستقر شدند.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۳۵ هزار خدمت رایگان دامپزشکی شامل؛ واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت، درمان، توزیع مکمل خوراکی دام و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی انجام شد.

شیخی ادامه داد: ۲۶ هزار راس دام سبک عشایری و روستایی زیر پوشش واکسیناسیون آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز قرار گرفتند که از این تعداد دام بیش از ۹ هزار راس دام سبک زیر پوشش ویزیت و درمان ضد انگلی رایگان گروه‌های دامپزشکی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر منطقه انارکی، اضافه کرد: در این کلاس‌های آموزشی ۴۶ نفر از جمعیت ضمن آشنایی با بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان با اصول امنیت زیستی و راهکار‌های پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نیز آموزش داده شدند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع و بروز بیماری‌های انگلی در جمعیت دامی و انسانی در منطقه انارکی شهرستان، می‌گوید: سم پاشی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک و بیش از ۴۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط گروه‌های دامپزشکی انجام شد.

دیگر خبرها

  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام سبک در اندیمشک
  • ماجرای روغن‌های خوراکی آلوده وارداتی چیست؟
  • ماجرای مجوز ترخیص روغن های خوراکی وارداتی
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند