Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

یک کابر فضای مجازی در توییتر درباره توصیه های یک خبرنگار اصلاح طلب به کارگران هفت تپه، نوشت:

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی فضای مجازی روزنامه اصلاح طلب توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت قرآن با برجسته‌نگار دانش‌بنیان در صداو سیما/افزایش قیمت تبلت نابینایان به ۹۶ میلیون تومان

یکی از قاریان نابینا با استفاده از برجسته‌نگار تولیدشده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به قرائت قران در برنامه محفل صدا و سیما کرد و این در حالی است که به گفته محققان، به دلیل افزایش قیمت ارز، قیمت این ابزار کاربردی برای نابینایان از ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اسفند سال ۹۶ به ۹۶ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافته است.

امیر سرمدی از کارشناسان این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، برجسته‌نگار هوشمند همراه را یک تبلت بریل برای نابینایان توصیف کرد که توسط این شرکت دانش‌بنیان در ایران تولید شده و از سال ۹۶ روانه بازار شده است.

وی با بیان اینکه این محصول هم‌اکنون در اختیار نابینایان قرار گرفته است، گفت: این ابزار کاربردی برای نابینایان مبتنی بر فناوری پیشرفته است و سلول‌های بریل آن با قیمت بالایی از کشور آلمان وارد می‌شود و با افزایش نرخ ارز، قیمت این دستگاه از ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اسفند سال ۹۶ به ۹۶ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافته است و طبیعی است که بسیاری از نابینایان توان خرید آن را ندارند.

سرمدی تاکید کرد: از این رو می‌طلبد سازمان‌های حمایتی، از نابینایان برای خرید این دستگاه حمایت کنند.

این محقق، این تبلت نابینایان را دارای سیستم عامل لینوکس دانست که امکان خواندن و نوشتن کلیه فرمت‌های متنی ورد را به کاربران نابینایان می‌دهد و ادامه داد: فایل متنی از طریق فلش در دستگاه کپی می‌شود و فرد کاربر به صورت بریل و صوتی می‌تواند آن را بخواند.

سرمدی یادآور شد: به این دستگاه همچنین نرم‌افزار کتابخوان اضافه شده و این امکان را به نابینایان می‌دهد که بتوانند کتاب‌های متنی و حتی کتاب‌هایی با فرمت epub و اچ دی ام ال را به آن اضافه کنند.

وی امکان ایجاد دسته‌بندی موضوعی در فایل کتابخانه برای کاربران، امکان بوک مارک زدن روی فایل کتاب‌ها و کپی کردن بخش‌هایی از منابع مطالعاتی را از دیگر قابلیت‌های این ابزار عنوان کرد و گفت: امکان تایپ فارسی در این سیستم پیش‌بینی شده و همچنین مجهز به مرورگر اینترنت است و این امکان وبگردی در کلیه سایت‌ها را برای آنها فراهم می‌کند؛ چرا که این دستگاه دارای خروجی بریل و صوتی است.

سرمدی، مجهز بودن این تبلت به نرم‌افزارهایی چون ماشین حساب، دفتر تلفن، واژه‌نامه ۴ زبانه، پخش فایل‌های صوتی، تصویری و Media Player را از دیگر قابلیت‌های این دستگاه دانست و یادآور شد: همچنین این تبلت دارای نرم‌افزار قرآن با ترجمه فارسی و انگلیسی است و محمد بهرامی(نابینا) با این برجسته‌نگار، توانست قرآن را در برنامه محفل شبکه ۳ بخواند.

وی در خصوص این قابلیت، توضیح داد: تبلت برجسته‌نگار این شرکت امکان جستجو در آیات و سوره‌ها را بر اساس صفحه برای نابینایان فراهم کرده است و قاریان و حافظان نابینای قرآن می‌توانند از قابلیت‌های این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.

سرمدی تاکید کرد: قرآن بریل چاپی حجیم است، به گونه‌ای که قرآن بریل با ترجمه ۳۰ جلدی است که حمل آن برای نابینایان امکان‌پذیر نیست، ضمن آنکه اگر بخواهند در مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی شرکت کنند، امکان حضور آنها با قرآن بریل چاپی مقدور نیست، ضمن آنکه جستجوی سوره‌ها و آیه‌ها در قرآن بریل برای آنها دشوار خواهد بود.

این محقق ادامه داد: این در حالی است که ما نرم‌افزار هوشمندی را برای قرآن در دستگاه برجسته‌نگار آماده کردیم که قابلیت‌های زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند.

سرمدی اضافه کرد: همچنین به همت یکی از نابینایان به نام مرتضی هادیان در اصفهان، مجموعه گنجینه لغات معنوی طراحی و پیاده‌سازی شده است. این گنجینه حاوی تمامی ادعیه و زیارت نامه‌ها به خط بریل است که سازگار با دستگاه برجسته‌نگار تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان در قالب نرم‌افزاری ارائه شده است.

به گفته وی، از طریق این نرم‌افزار نابینایان به انواع رساله‌ها، کلیه ادعیه و زیارت‌نامه‌ها به خط بریل دسترسی خواهند داشت.

این محقق تاکید کرد: این دستگاه با کیبورد و نمایشگر بریل به مدت ۵ ساعت شارژ باتری این امکان را به کاربران نابینا می‌دهد که به راحتی به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دی 1402؛ آزادی دو دختر خبرنگار و تایید و تکذیب امتیاز استخدامی طلاب در‌ آموزش و پرورش
  • قرائت قرآن با برجسته‌نگار دانش‌بنیان در صداو سیما/افزایش قیمت تبلت نابینایان به ۹۶ میلیون تومان
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف اسپانیایی!
  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • شکایت ژاوی از روزنامه‌نگار معروف
  • آنتونیو رودیگر: اجازه نمی‌دهم به خاطر مسلمان‌بودن، مورد توهین و تحقیر قرار بگیرم
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • ببینید | واکنش متفاوت وزیر رئیسی به درگذشت سیاستمدار زن اصلاح‌طلب
  • طوفان توییتری استقلالی ها با هشتگ واگذاری عادلانه
  • درخواست یکصد فعال سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگار لرستانی: کمیته‌ی حقیقت‌یاب برای ‌مرگ «پرستو بخشی» پزشک جوان اعزام کنید! + متن نامه و اسامی امضاکنندگان