Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید اعتبارات کم حوزه قرآنی را هدفمند هزینه کرد گفت: آموزش‌های قرآنی در مدارس باید آسیب‌شناسی شود. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در دیدار فقهی‌زاده معاون ‌قرآن و عترت وزارت ارشاد با وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و دین وجود دارد اظهار داشت: موسسات زیاد قرآنی در استان تاسیس شده که نشان از توجه نهادهای دولتی به توسعه قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2300 اثر به جشنواره آیات کرمان ارسال شد

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت موجود قرآنی بالفعل شده تا نتایج بهتری از آن بگیریم افزود: ضرورت‌ها و واجباتی در قرآن کریم آمده که باید مورد تاکید قرار گیرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور بعد از انقلاب بسیار گسترده شده است عنوان کرد: امروز به بحث حفظ و قرائت قرآن بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه چندین میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که متاسفانه بعد از فارغ‌التحصیلی درصد بالایی از آنها حتی توان روخوانی کامل قرآن را ندارند گفت: باید یک آسیب‌شناسی در این حوزه شود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه توجه به قرآن در مدارس بسیار بااهمیت است و در این قسمت باید کار بیشتری انجام شود افزود: مسئله محوری را در شورای عالی توسعه قرآن در برنامه داریم که یکی از مسئله‌های ما توجه به دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه همه جا نیاز به بودجه نیست گفت: اعتبارات کمی که وجود دارد را باید هدفمند هزینه کرد تا نتیجه کار را ببینیم.

در این جلسه محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: نمایشگاه جشنواره ملی عکس آیات در استان کرمان از امروز عصر دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار فاخری در قالب این جشنواره در کشور تولید شده است گفت: این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر صنعتی شهر کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه شورای قرآنی استان با تاکید نماینده ولی‌فقیه در استان بر کارهای عملیاتی در حال پیگیری است عنوان کرد: از سال 93 تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حوزه قرآنی در استان کرمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی بزرگی در استان اجرایی شده است عنوان کرد: نمایشگاه قرآن هر سال در کرمان برگزار شده که مطالبه عمومی مردم است.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است