Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:07:50 GMT

وحدت مسلمانان یک شعار نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۶۵۴

وحدت مسلمانان یک شعار نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه «شب روایت» با موضوع «روایت وحدت» با اجرای مسعود دیانی، با حضور رضا برجی، عکاس جنگ، نویسنده و مستندساز و آراز بارسقیان، نویسنده و منتقد، شامگاه سه‌شنبه، 29 آبان‌ماه، روی آنتن شبکه 4 سیما رفت.
رضا برجی در این برنامه با اشاره به جنگ‌هایی که در آن حضور داشته است، درباره دیدگاه خود نسبت به مسلمانان شیعه و اهل سنت، گفت: بعضی مناطقی که می‌رفتم مثل بوسنی، آن‌ها خودشان هم نمی‌دانستند که چه نوع مذهبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمان فقط به خاطر مسلمان بودن کشته می‌شود نه اینکه چه مذهبی دارد. من اصلا نگاه مذهبی و فرقه‌ای به آنها نداشته‌ام.

وی ادامه داد: وقتی امام راحل یا رهبر معظم انقلاب از وحدت صحبت می‌کنند، این نه شعار و نه تاکتیک است بلکه یک واقعیت است. زمانی که دشمن مسلمانان منطقه‌ای را بمب‌باران می‌کند، این را در نظر ندارد که در آن مکان مسلمان شیعه حضور دارد و یا اهل سنت و یا اینکه چه مذهب و قومیتی دارد؛ مسلمانان فقط به خاطر مسلمان بودن کشته می‌شوند. نگاه من در تمام جنگ‌هایی که در آنجا حضور داشتم، این بود که به جبهه اسلام و مسلمانان رفته‌ام.

این عکاس جنگ با اشاره به اینکه طی مصاحبه با بن‌‌لادن و ملاعمر، آیا در آن‌ها دخالت یا لایه‌هایی از استعمار دیده می‌شد یا اینکه فقط درک نادرست و اشتباه آن‌ها بود، گفت: در القاعده، دو تفکر وجود داشت، قبل و بعد از بن‌لادن. القاعده بعد از بن‌لادن دست به کشتار شیعان زد و از یک جایی اینها به دامن استکبار پناه بردند. بن‌لادن در پنهان می‌گفت من وحدت امام خمینی(ره) را قبول دارم، اما تفکر القاعده تکفیری است و طالبان و القاعده دست‌شان به خون شیعیان آلوده شد.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمانان یک شعار نیست بلکه یک اصل از اصول جمهوری اسلامی است، در ادامه افزود: چند سال قبل رهبر معظم انقلاب درباره آندلس سخنرانی کردند و فرمودند که نبود وحدت در آندلس کمر مسلمانان را شکست. الان هم در نبود وحدت بین مسلمانان، آمریکا دارد همان کاری که در آندلس انجام شد را انجام می‌دهد و از نبود وحدت در بین مسلمانان منطقه استفاده می‌کند.

برجی با بیان اینکه به گفته شهید آوینی، جنگ آینده با آمریکا نیست بلکه با اسلام آمریکایی است، گفت: شهید آوینی چند جمله کلیدی دارد از جمله در مورد غرب که می‌گوید «فروپاشی غرب با یک انفجار فیزیکی شروع می‌شود». اسلام آمریکایی هم چیزی نیست جز تفکر تکفیری وهابیت و به‌زودی چهره واقعی اسلام آمریکایی را در منطقه خواهیم دید.

این نویسنده در پاسخ به اینکه اسلام در وحدت کلمه‌ بدون در نظر گرفتن فرقه و مذهب و قومیت، چه چیزی دارد که به این صورت مورد هجمه قرار می‌گیرد؟، اظهار کرد: بهتر است پرسیده شود امام خمینی(ره) چه کاری انجام داده است. تا قبل از انقلاب هر چیزی سر جای خودش بود، امام آمد و همان گفته امام حسین(ع) را گفت که اگر مسلمان نیستید حداقل آزاده باشید و زیر یوغ استعمار نباشید و کاری که امام راحل انجام داد، این بود که شما می‌توانید با دست خالی در مقابل استعمار ایستادگی کنید. امام خمینی(ره) هیج چیز جز رضایت خدا نمی‌دید و هیچ چیز برایش جز خداوند مهم نبود.

یادآور می‌شود، برجی از عکاسان شناخته شده دوران دفاع مقدس است که تاکنون در ۱۴ جنگ بین‌المللی نیز حضور داشته و وقایع آنها را ثبت و ضبط کرده است. وی همچنین یکی از اعضای ثابت گروه «روایت فتح» بوده که در ثبت تصویرهای جنگی و پشت جبهه در این مجموعه ماندگار نقش فعالی داشت.

وی از معدود خبرنگارانی است که با ملامحمد عمر، رهبر طالبان افغانستان و نیز اسامه بن‌لادن، رهبر گروه القاعده ملاقات‌هایی داشته است.

مینا قنبری
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شب روایت روایت وحدت شبکه چهار رضا برجی مسلمانان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران،  نمایندگانی از ۱۰۰ کشور ‌دنیا و بیش از ۲ هزار تجار خارجی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی آبادی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشستی با اصحاب رسانه درباره ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال و توسعه صادرات و ارزآوری است.

وی افزود: قصد ما اول از برگزاری این نمایشگاه، معرفی دستاوردها به کشورهای دیگر و اعلام آمادگی تعامل با سایر کشورهاست بعضی از این کشورها تولیدات ما را نمی‌شناسند و باور نمی‌کنند که این محصولات تولید داخل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کشورهایی شریک تجاری ما هستند که از ما کالا بخرند ما به آنها کالا خواهیم فروخت، ضمن اینکه بسیاری از بازارها برای ما وجود دارد که ما به دنبال اصلاح مقاصد صادراتی هستیم.

علی آبادی بیان داشت: عده‌ای در بازار رقابت، اخباری را در فضای مجازی منتشر می‌کنند در حالی که با این اقدام در میدان کسی بازی می‌کنند که به نفع کشور نیست.

وی با اشاره به نامگذاری شعار اقتصادی سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: رهبری پنج سال متوالی است که به موضوع تولید پرداخته‌اند که تولید کافی نیست و امسال بر جهش تولید تمرکز کردند و امسال بر جهش تولید با مشارکت مردم پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کم و کاستی‌هایی از بعد از انقلاب تا کنون وجود دارد که باید رفع شود هر چند اقداماتی در این عرصه صورت گرفته است. برای تحقق جهش تولید هر کاری انجام دهیم کامل نیست و حدی بر اقدامات این موضوع وجود ندارد و نیازمند یک نقشه راه است.

علی آبادی اولین موضوع تحقق شعار را بحث تأمین ارز عنوان کرد و گفت: با اختصاص ارز بایستی نیازهای تولید را رفع کرده و صادرات را توسعه دهیم که این نمایشگاه همسو با تحقق شعار سال است.

وی عنوان کرد: اولویت تحقق ارز به شرکت‌هایی است که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد و در جهت تحقق شعار سال اقدام به صادرات کنند. اگر شرکتی بر ساخت داخل تمرکز داشته باشد می‌تواند از ابزارها و خدمات وزارت صمت بهره مند شود اگر هر شرکتی ارز کمتر و بهره‌وری بیشتری را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد در اولویت هستند این امر توسط دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت صمت رصد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل سرمایه گذاری‌های ناقص و راه اندازی بنگاه‌های ناقص از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد.

علی آبادی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در تحقق شعار سال استفاده از مشارکت مردم در سرمایه گذاری گفت: باید بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم و پتانسیل‌های بزرگ را ایجاد کنیم.

وی افزود: صندوق‌های پروژه را برای طرح‌ها ایجاد و از مشارکت مردم استفاده کنیم در همین راستا به دنبال ایجاد سازوکارها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولید نبود بازار برای کالاهای تولیدی است در همین راستا یکی از اقدامات ما بازار خارج از مرزهاست.

علی آبادی افزود: بسیاری از کالاهایی با کیفیت بدتر و قیمت ارزان‌تر از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این راستا از روش‌های نوین و فناورانه استفاده خواهیم کرد. نمایشگاه‌های هدف صادراتی را در کشورهای همسایه برگزار خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی یک اقیانوسی از فرصت‌های بی نظیر است گفت: فرصت برای پیمانکاران در حوزه زیرساخت‌ها زیاد است و به خاطر کشت فراسرزمینی برای انتقال تکلونوژی است.

علی آبادی گفت: تداوم و پایداری در ارتباط‌ها و مشارکت‌های تجاری برقراری اصل برد برد است باید تکنولوژی، سرمایه گذاری و شغل را به کشورهای آفریقایی ببریم. ‌

کد خبر 748731

دیگر خبرها

  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال