Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری اجلاس منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش، مدیران بنیاد‌های علم هفت کشور در ایران حضور یافتند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای جهانی پژوهش، سازمان بین‌المللی متشکل از سران بنیاد‌های علم دنیا است که کار خود را با اهداف بهبود ارتباط و همکاری میان بنیاد‌های علم دنیا، ارتقا و ترویج اشتراک اطلاعات و بهترین شیوه‌های همکاری تحقیقاتی، فراهم کردن فضایی برای جلسات منظم سران بنیاد‌های علم، استفاده از فرصت‌ها و توجه به دغدغه‌های مشترک در حمایت از امر پژوهش و آموزش، ارائه راهکار برای موسساتی که قصد ایجاد چشم‌انداز جهانی در زمینه پژوهش دارند و بررسی سازوکار‌هایی که پژوهش و جامعه پژوهشی را در عرصه جهان حمایت می‌کنند، دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای نخستین بار بنیاد ملی علم ایران (صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران) به عنوان تنها نماینده ایران در اجلاس منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش در کشور استرالیا حضور یافت.

شورای جهانی پژوهش علاوه بر اجلاس جهانی، سالیانه یک بار در قالب اجلاس منطقه‌ای تشکیل جلسه می‌دهد. در این اجلاس مدیران بین‌المللی نهاد‌های علم و شورا‌های پژوهشی عضو هر قاره حضور یافته و در خصوص موضوعاتی از پیش تعیین‌شده، سیاست‌گذاری می‌کند.

بر این اساس اجلاس سالیانه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای پژوهش در ایران و به میزبانی بنیاد ملی علم ایران امروز آغاز به کار کرد.

در این اجلاس دو موضوع «اثربخشی پژوهش» و «نقش زنان در پژوهش» بررسی و تبادل نظر می‌شود.

در این نشست مدیران علم از هفت کشور آلمان، چین، ژاپن، اندونزی، سریلانکا، نیوزیلند و آفریقای جنوبی حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای پژوهش در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال

تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست ویتنام و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، سهمیه پنجم آسیا برای حضور در جام جهانی را زنده کرد.

تیم ملی فوتسال ازبکستان موفق شد ویتنام را شکست دهد و ضمن صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، حضورش در جام جهانی را قطعی کند.

البته ازبکستان پیش از این به واسطه میزبانی جام جهانی 2024، حضورش در این تورنمنت قطعی بود و حالا با این پیروزی باعث شد تا یک سهمیه برای حضور در جام جهانی آزاد شود.

بنابراین مسابقات پلی آف میان چهار تیم حذف شده افغانستان، عراق، ویتنام و قرقیزستان شکل هیجان انگیزی به خود خواهد گرفت و حتی نفس‌گیر تر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال خواهد بود.

افغانستان روز جمعه (7 ثور) از ساعت (11:30 به وقت کابل) به مصاف عراق می‌رود و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به جام جهانی به مصاف برنده دیدار قرقیزستان – ویتنام در روز یکشنبه (9 ثور) خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»