Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:24:16 GMT

پزشکان نسبت به تماس تلفنی افراد ناشناس هوشیار باشند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۹۰۴

پزشکان نسبت به تماس تلفنی افراد ناشناس هوشیار باشند

بیرجند - ایرنا - رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: جامعه پزشکی استان باید نسبت به تماس تلفنی افراد ناشناس هوشیار باشند و به هیچ عنوان با تماس تلفنی به محل دستگاه خودپرداز (ATM) مراجعه نکنند.

به گزارش ایرنا ولی الله زراعتکار روز چهارشنبه در مراسم توزیع پزشکان متخصص در استان افزود: شگرد کلاهبرداران این بوده که با برقراری تماس تلفنی با پزشک و بیان موضوعات مالی احساسات وی را تحریک کرده و درخواست مراجعه به یکی از دستگاه های خودپرداز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کلاهبرداران که بیشتر آنان، خود را به عنوان مسئولان امور مالی واحدهای تابعه دانشگاه معرفی می کنند، به پزشک مربوطه دستوراتی برای انجام امور مالی از طریق دستگاه خودپرداز می دهند و به این طریق موجودی حساب آنان را خارج می کنند.
رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کلاهبرداری تلفنی از پزشکان در سال های اخیر قابل توجه بوده است اظهار داشت: سال 95، حدود 30 مورد کلاهبرداری از پزشکان و کادر پزشکی در سطح استان انجام شد که در مجموع در اثر سهل انگاری و کم توجهی به توصیه های انجام شده حدود 63 میلیون تومان از حسابشان خارج شد.
وی اضافه کرد: پارسال با اطلاع رسانی گسترده ای که در سطح استان انجام شد مجموع کلاهبرداری ها به هفت میلیون تومان کاهش یافت اما امسال با افزایش موارد کلاهبرداری و غفلت برخی از همکاران تاکنون 14 میلیون تومان توسط کلاهبرداران از حساب پزشکان و کادر پزشکی برداشت شده است.
زراعتکار با بیان اینکه 90 درصد کلاهبرداری های انجام شده از پزشکان تلفنی بوده است یادآور شد: یکی از شگردهای شایع کلاهبرداران این است که با پزشک مربوطه تماس تلفنی برقرار کرده و به بهانه واریز وجه اشتباهی توسط امور مالی درخواست می کنند وجه را به شماره کارتی که اعلام می کنند، برگشت دهند.
وی از همه پزشکان و کادر پزشکی و تمام کارکنان واحدهای تابعه خواست به هیچ عنوان با تماس تلفنی به محل عابر بانک مراجعه نکنند و تماس های مشکوک به کلاهبرداری را به حراست گزارش کنند.
رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ارتباط با تخلیه تلفنی جامعه پزشکان نیز هشدار داد و گفت: برخی به منظور کسب اطلاعات و القای خواسته های خود از طریق تماس تلفنی سعی در تخلیه اطلاعات پزشکان دارند.
وی این موضوع را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: پزشکان نباید از طریق تماس تلفنی اطلاعات خود یا همکاران یا بیماران را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند چراکه ممکن است تبعات زیادی داشته باشد.
زراعتکار خراسان جنوبی را جزو امن ترین استان های کشور برشمرد و یادآور شد: جامعه پزشکی نباید هیچگونه دغدغه امنیتی در این استان مرزی داشته باشند.
وی در ارتباط با تهدیدهای فضای مجازی نیز به جامعه پزشکی استان توصیه هایی کرد و گفت: پزشکان مراقب باشند در دام برخی القائات شبکه های مجازی گرفتار نشوند تا افراد سودجو نتوانند آسیبی به حرفه مقدس پزشکی وارد کنند.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جامعه پزشكي كلاهبرداري تلفني خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی بایدن با عبدالله دوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دربار پادشاهی اردن اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با عبدالله دوم پادشاه اردن تماس تلفنی برقرار کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های اردنی بایدن و عبدالله دوم در این تماس تلفنی جدیدترین تحولات منطقه را مورد بحث و رایزنی قرار داده‌اند.

این رسانه‌ها تاکید کردند: عبدالله دوم به رئیس جمهور آمریکا گفت که هرگونه تشدید تنش جدید از سوی اسرائیل گستره درگیری در منطقه را افزایش خواهد داد.

عبدالله دوم در این تماس تلفنی اعلام کرد که آتش‌بس فوری در غزه تنها راه توقف تنش و حمایت از منطقه در قبال تبعات جنگ غزه است.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه اردن به میدان یک جنگ منطقه‌ای مبدل نخواهد شد، نسبت به افزایش تنش مداوم در کرانه باختری به بایدن هشدار داد.

علاوه بر این پادشاه اردن بر ضرورت حمایت از غیرنظامیان در غزه و تضمین رساندن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه از روش‌های مختلف، به مقدار کافی و به صورت پایدار تاکید کرد.

کد خبر 6078262

دیگر خبرها

  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • تعرفه‌ های پزشکی ابلاغ شد
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی
  • ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد
  • حفاظت از خانه با پینت بال و گاز اشک آور!
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • جدال اودینزه و رم به دلیل یک حادثه نیمه‌تمام ماند
  • تماس تلفنی بایدن با عبدالله دوم