Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@07:46:29 GMT

بهترین مدعی آسیا در آخرین فیفا دی کدام تیم بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۹۷۹

بهترین مدعی آسیا در آخرین فیفا دی کدام تیم بود؟

تیم های ملی فوتبال در سراسر قاره آسیا فرصت های خود در روزهای فیفا را استفاده می کنند تا برای جام ملتهای آسیا به بهترین شکل آماده شوند.

به گزارش ورزش سه، کمتر از دو ماه تا آغاز مهم ترین رقابت های فوتبالی قاره آسیا باقی مانده و تیم های آسیایی با برپایی اردوهای تدارکاتی و انجام دیدارهای دوستانه خود را برای این دوره از جام ملتها آماده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماه های اخیر بازه های مختلفی برای دیدارهای ملی تحت عنوان فیفا دی وجود داشته که این فرصت را به تیم های مختلف داده تا خود را به آمادگی لازم برسانند. در این مدت تیم های اروپایی مشغول برگزاری دور گروهی لیگ ملتهای اروپا بودند و آفریقایی ها هم درگیر مقدماتی جام ملتها بودند. از همین رو تیم های سایر قاره ها فیفا دی های خود را عمدتا با دیدار مقابل حریفان غیر اروپایی سپری کردند. در این میان آسیایی ها هم که ماه های نزدیک به جام ملتها را بسیار حساس می بینند، ناچار به بازی مقابل حریفان آمریکایی شدند. حال نگاهی می اندازیم به بازی هایی که اصلی ترین رقبای ایران در سه ماه اخیر داشته اند:

 

-  قطر: متنوع ترین بازی ها برای سرمایه دارها


تیم ملی قطر یکی از تیم هایی بود که از هر 6 فرصت خود در 3 ماه اخیر استفاده کرد و در تمامی آنها بازی دوستانه انجام داد. قطری ها همچنین تنها تیم آسیایی بودند که توانستند در این روزهای شلوغ فوتبال اروپا، با حریفانی از قاره سبز دیدار کنند. قطر در ماه سپتامبر با دو حریف آسیایی روبرو شد و توانست هم چین و هم فلسطین را شکست دهد. در ماه اکتبر آنها با پیروزی برابر اکوادور توجهات را به خود جلب کردند ولی در بازی بعدی خود مغلوب ازبکستان شدند. جذاب ترین بخش برنامه عنابی ها در ماه نوامبر بود که این تیم با حضور در اروپا، موفق شد دو دیدار ارزشمند با تیم های سوئیس و ایسلند برگزار کند. این تیم ها که هر دو در سطح A بازی های لیگ ملتهای اروپا حضور داشتند، هیچ کدام نتوانستند برابر قطر به پیروزی برسند. شکست سوئیس با نتیجه یک بر صفر و تساوی 2-2 با ایسلند، نتایج خوب تیم قطر در آخرین بازی های دوستانه بود.

 


-  کره جنوبی؛ کیفیت و کمیت، هر دو بالا


دیگر تیمی که هر 6 فرصت خود برای بازی های دوستانه را غنیمت شمرد، کره جنوبی بود. تیمی که پس از جام جهانی هدایتش به پائولو بنتو سپرده شده، در ماه سپتامبر یک برد مقابل کاستاریکا و یک تساوی برابر شیلی به دست آورد. این 4 امتیاز حاصل کار کره ای ها در ماه اکتبر هم بود. آنها هرچند مقابل پاناما به تساوی رسیدند، اما اروگوئه قدرتمند را از پیش رو برداشتند که نتیجه خیره کننده ای بود. تیم ملی کره در ماه نوامبر دو بازی با تیم های آسیایی برگزار کرد که در مجموع آنها هم به 4 امتیاز دست پیدا کرد. تساوی برابر استرالیا نتیجه اولین بازی کره در نوامبر بود و سپس برد پرگل مقابل ازبکستان حسن ختام کار چشم بادامی ها در آماده سازی 3 ماهه برای جام ملتها شد.

 

 

-  ژاپن؛ مانور قدرت با خط حمله آتشین


تیم ملی فوتبال ژاپن پس از اینکه با نیشینو قطع همکاری و هاجیمه موریاسو را جایگزین او کرد، 5 بازی دوستانه انجام داده و نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده است. سامورایی ها در سپتامبر یک بازی مقابل کاستاریکا انجام دادند و مقتدرانه پیروز شدند. در ماه اکتبر یک پیروزی با اختلاف دیگر مقابل پاناما و برد پرگل 4-3 برابر اروگوئه حاصل کار ژاپن بود که کارنامه ای بسیار خوب برای آنها ساخت. گام بعدی برای این تیم دیدارهای ماه نوامبر بود. شاگردان موریاسو ابتدا برابر ونزوئلا به تساوی رسیدند و سپس اولین حریف تدارکاتی آسیایی یعنی قرقیزستان را با 4 گل شکست دادند. تیم ژاپن در این 5 بازی اخیر 15 گل به حریفان خود زدند که با توجه به حضور تیم هایی مثل اروگوئه و کاستاریکا، می توان آمار ژاپنی ها را بسیار خوب دانست.

 

 

-  استرالیا؛ استراتژی متفاوت


استرالیا در بین تیم های بزرگ آسیا تنها تیمی بود که فقط 3 بازی دوستانه در سه ماه گذشته انجام داد. جدا از این، کانگوروها در یک زمینه دیگر هم یکتا بودند. تمام حریفان تدارکاتی تیم استرالیا در این مدت تیم های آسیایی بودند و مدافع عنوان قهرمانی جام ملتها در هر ماه فقط یک بازی با حریفان آسیایی انجام داد. استرالیا ابتدا با 4 گل کویت را شکست داد. سپس در اکتبر با کره جنوبی مساوی کرد و پس از آن در دیدار برابر لبنان با 3 گل به برتری رسید.

 

 

-  عربستان؛ نه چندان امیدوار کننده


برای تیم ملی عربستان به منظور رسیدن به روزهای اوج، تلاش های بسیار و هزینه های زیادی شده اما نتایج این تیم در بازی های دوستانه چندان خوب نبوده است. سعودی ها با خوان آنتونیو پیتزی دیدارهای دوستانه خود را مقابل بولیوی شروع کردند و یک تساوی در سپتامبر به دست آوردند. ماه بعد زمان برگزاری تورنمنت چهار جانبه سوپرکلاسیکو با حضور برزیل و آرژانتین بود. تیم عربستان در این رقابت ها با برزیل و عراق بازی کرد که تنها یک تساوی برابر عراق نتیجه قابل ذکر تیم میزبان بود. در دیدارهای ماه نوامبر هم تیم عربستان مقابل یمن به یک برتری خفیف رسید و سپس با اردن به تساوی رسید.

 

 

-  امارات؛ آیا میزبان آماده جام ملتها است؟


میزبان رقابت های جام ملتهای آسیا در سه ماه اخیر 6 بازی انجام داد اما نتایج خیلی خوبی کسب نکرد. کار شاگردان زاکرونی با باخت مقابل ترینیداد و توباگو شروع شد. این تیم سپس حریف نه چندان مطرح خود، یعنی لائوس را شکست داد. در ماه اکتبر هم اماراتی ها یک تساوی برابر هندوراس و یک شکست مقابل ونزوئلا داشتند. سپس دو بازی این تیم در نوامبر به دیدار با بولیوی و یمن اختصاص داده شد که به ترتیب یک تساوی و یک برد نصیب این تیم شد. پس از مصدومیت عمر عبدالرحمان و نتایج نه چندان مطلوب در بازی های دوستانه، به نظر نمی رسد تیم امارات برای درخشش در تورنمنتی که میزبان آن است چندان آماده باشد.

 

 

-  ازبکستان؛ شبیه ترین به استرالیا، با نتایجی متفاوت


تیم ملی ازبکستان هم که یکی از مدعیان درجه دو جام ملتها به حساب می آید، مانند تیم استرالیا تمام بازی های این 3 ماه خود را به حریفان آسیایی اختصاص داد. ازبک ها با هکتور کوپر امیدوار اند در جام ملتها شگفتی ساز شوند اما نتایج ماه های اخیرشان چندان درخشان نیست. این تیم در ماه سپتامبر مقابل حریفان تکراری خود در مقدماتی جام جهانی قرار گرفت. یک تساوی با سوریه و شکست برابر ایران نتایج دو بازی ابتدایی آنها بود. در ماه اکتبر هر دو بازی برای ازبک ها به پیروزی ختم شد. یک برد مقابل کره شمالی و یک برد برابر قطر حاصل کار آنها بود. این روند اما ادامه نداشت و شاگردان کوپر باز هم در ماه نوامبر تنها یک تساوی مقابل لبنان به دست آوردند و سپس شکست سنگینی برابر کره جنوبی متحمل شدند.

 

 

-  عراق؛ نه چندان ایده آل


تیم ملی عراق که معمولا برای ایران در مقاطع مختلف خطرساز شده، در بازی های سه ماهه اخیر خود نتایج خیلی خوبی کسب نکرده است. هرچند مقابل آرژانتین و بولیوی شاید انتظار نمی رفت عراق عرض اندام خاصی بکند، اما در دیدارهای خود مقابل کویت و عربستان به نظر می آمد که عراق نتایجی بهتر از 2 تساوی کسب کند. با این حال باید دید کاتانچ تا چه زمانی می تواند این تیم همگروه ایران را به فرم مناسب برساند.

 

کره جنوبی عراق عربستان قطر ازبکستان تیم ملی امارات استرالیا تیم ملی ژاپن تیم ملی ازبکستان تیم ملی قطر امارات تیم ملی عربستان تیم ملی ایران تیم ملی استرالیا تیم ملی عراق ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کره جنوبی عراق عربستان قطر ازبکستان تیم ملی امارات استرالیا تیم ملی ژاپن تیم ملی ازبکستان تیم ملی قطر امارات تیم ملی عربستان تیم ملی ایران تیم ملی استرالیا تیم ملی عراق ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپولی ۲ - ۲ فروزینونه/ پارتنوپی مقابل چشمان اسپالتی از سهمیه اروپایی دورتر شد+ فیلم

در دیداری از هفته سی و دوم سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم ناپولی و فروزینونه در استادیوم دیگو مارادونا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تقابل آنها با تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

پولیتانو و اوسیمن در این بازی دو بار ناپولی را پیش انداختند، اما هر دو بار ولید چدیرا مهاجم مراکشی فروزینونه بازی را مساوی کرد. ضمن آنکه ماتیاس سوله هم یک پنالتی برای فروزینونه از دست داد.

این دیدار یک تماشاگر ویژه هم داشت. لوچیانو اسپالتی سرمربی فعلی تیم ملی ایتالیا که فصل گذشته روی نیمکت ناپولی می‌نشست و موفق شد این تیم را پس از ۳۳ سال، به قهرمانی در سری آ برساند در بازگشت به استادیوم خانگی ناپولی، مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت.

ناپولی با این تساوی ۴۹ امتیازی شد و در رتبه هشتم باقی ماند. فروزینونه هم با ۲۷ امتیاز نوزدهم است و خطر سقوط تهدیدش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا
  • گزارش فیفا از تیم‌های مدعی در آسیا برای صعود به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • ادعای عجیب آرتتا: بهترین وقت برای بردن بایرن!
  • ناپولی ۲ - ۲ فروزینونه/ پارتنوپی مقابل چشمان اسپالتی از سهمیه اروپایی دورتر شد+ فیلم
  • مرور گذشته و حال در آستانه روز جهانی «دروازه بان»؛ ۱۰ گلر برتر تمام ادوار برزیل کدام چهره‌ها هستند؟
  • پورموسوی اینبار مقابل نفت آبادان تلافی کرد
  • فرناندو سانتوس از بشیکتاش اخراج شد
  • کنایه پدر هالند به کین و کاراگر: او بهترین گلزن است
  • وظیفه طراحی و مهندسی در استقلال بر عهده کدام بازیکن است؟
  • تیم خاص لیگ برتر قصد باختن ندارد!