Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@23:53:24 GMT

ضرورت تامین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۰۹۹۶

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، صادق علی بیکی، چهارشنبه در افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبستان غیردولتی فردوسی بهشهر افزود: المپیاد ورزشی و برگزاری آن یکی لز نولفه های مهم برای مرورش روح و جسم و تلاش برای همکاری و اتحاد بیشتر است.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در بین دانش آموزان خاطر نشان کرد: فرهنگ کمک، همکاری، مسارکت و نوع دوستی از مولفه های مهم دیگری است که باید فرزندان ما در کنار تعلیم و تربیت در مدارس، به این مولفه ها دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بیکی گفت: ورزش از تاکیدات مهمی لست که وجود آن در زندگی، عاملی برای افزایش سلامت است که حذف آن برابر با حذف سلامتی است.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر با اشاره به تقویت توام روح و جسم بیان داشت: تقویت جسم با ورزش و تقویت روح با عبادت و نماز مسیر می شود که باید در این جشنواره ها بر این عوامل تاکید شود.

علی بیکی گفت: این المپیاد در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان، تغییر سبک زندگی، استعدادیابی و تقویت مشارکت اجرا شد.

مدیر دبستان غیردولتی فردوسی بهشهر هم در سخنانی با تاکید بر نهادینه کردن امر ورزش در مدارس گفت: تلاش برای همگانی کردن ورزش و افزایش سلامت از موارد مهمی است که با قوت در مدرسه دنبال می شود.

قدرت الله قلعه سری افزود: فرهنگ ورزش باید در جامعه نهادینه شود و زیربنای این فرهنگ سازی باید از مدارس باشد که با مشارکت بالا در این بخش همکاری خواهیم کرد تا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و فرزندان حفظ شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان سلامت ورزش در مدارس بهشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی

ایسنا/سمنان یک آموزگار سمنانی در کنار ورزش و بازی با اجرای مهارت‌های حرکتی، دانش‌آموزان را به درس املا علاقه‌مند کرد.

مهدیه‌سادات کیا درباره تلفیق درس املا با ساعت ورزش براساس تجربه‌ خود با عنوان املای قوی با بازی و ورزش به خبرنگار ایسنا توضیح داد و گفت: این طرح در راستای پویش استانی «معلمانه»، فرهنگیان و عوامل آموزشی و تربیتی که به ثبت تجربه‌های شیرین و خلاق و کاربردی خود می‌پردازند، ثبت شده است. 

وی با بیان اینکه سال‌های زیادی است که در دوره ابتدایی به‌عنوان آموزگار تربیت‌ بدنی فعالیت می‌کنم، درباره چگونگی ثبت این طرح  اظهار کرد: یک‌ روز در دفتر مدرسه با آموزگاران نشسته بودیم که متوجه شدم دانش‌آموزان در درس املا خیلی مشکل دارند و روش‌های مختلفی هم برای بهبود عملکرد آن‌ها اجرا شده و راه حل‌های بسیاری هم مانند املای سفره‌ای، املای طنز، املای کتابخانه‌ای و ... در پیش گرفته شده است، اما خروجی و نتیجه مثبتی حاصل نشده بود. 

این معلم با بیان اینکه چند بار پیش آمده بود که برای کمک به همکاران، بازی‌هایی را با هدف افزایش دقت و تمرکز یا تقویت سرعت دست بچه‌ها طرح ‌کرده بودم، افزود: به ذهنم رسید بازی‌های تقویت املا را به دوستانم پیشنهاد دهم و در صورت رضایت و موافقت، این طرح را اجرا کنیم.  

معلم آموزشگاه ولایت استان سمنان اظهار کرد: ابتدا به وضعیت موجود پرداختیم و نتیجه گرفتیم ‌که درس املا، تنوع لازم را برای دانش‌آموزان ناآرام و بیش‌فعال ندارد و دانش‌آموزانی که هوش بالایی دارند به‌دلیل تکراری بودن روش‌های املا، نتیجه خوبی در این درس نگرفته‌اند و دانش‌آموزان هنگام نوشتن املا دچار اضطراب و استرس شدیدی می‌شوند و باعث می‌شود تلاش آن‌ها به درستی به ثمر ننشیند.  همچنین دانش‌آموزانی که سرعت لازم را برای نوشتن نداشتند، کندی حرکات‌شان باعث رنجش آموزگار و هم‌کلاسی‌ها و البته خجالت خود دانش‌آموزان می‌شد.

وی ادامه داد: بنا بر این شواهد، دانش‌آموزان را به دو گروه مساوی تقسیم کردم و از درس مورد نظر کلمات دارای ارزش املایی را با کمک آموزگاران انتخاب کردم. بعد با کمک دو قوطی یا کیسه، کلمات هر گروه را که کاملاً مشابه و به شکل درست و بدون اشتباه در برگه‌ای جدا نوشته شده بود، داخل قوطی قرار دادم و برای شروع بازی یک مسیر طراحی کردم که در آن ایستگاهی برای هر گروه در نظر گرفته شده بود. در ایستگاه هر گروه، یک صندلی قرار دادم و روی هر صندلی یک برگ کاغذ و خودکار یا مداد برای نوشتن کلمات گذاشتم. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به‌صورت صف یک‌ نفره پشت خط قرار گرفتند، اظهار کرد: شیوه انجام بازی را برای دانش آموزان توضیح دادم و توپی را به نفر اول هر گروه دادم و از او خواستم کلمه اول داخل قوطی را با شروع سوت بازی نگاه کند و به یاد بسپارد و هم‌زمان با شروع سوت داور در مسیر مشخص‌شده حرکت کند و بعد از پرش از موانع و پشت سرگذاشتن آن‌ها وقتی به صندلی رسید، توپ را زیر صندلی قرار دهد و سپس کلمه‌ای را که دیده به درستی روی برگه روی صندلی بنویسد و بدون این‌که توپ را بردارد به حالت لی‌لی به صف گروه خود برگردد و در انتهای صف جا بگیرد و نفر دوم به محض رسیدن نفر اول و گذشتن او از خط، کلمه بعدی را از داخل قوطی ببیند و به ذهن بسپارد و از موانع بگذرد و کلمه را روی برگه بالای صندلی بنویسد و توپ را که نفر اول زیر صندلی قرار داده بود بردارد و به سمت گروهش برگردد و در انتهای صف جا بگیرد و همین‌طور نفرات بعدی، کلمه‌ها را انتخاب کنند و به مسیر خود ادامه دهند. 

این معلم مدارس استان سمنان بیان کرد: در این بازی هر بازیکن ممکن است با توجه به نوبت خود با توپ یا بدون توپ حرکت کند؛ ولی تمام بازیکنان، کلمه‌ای را انتخاب می‌کنند و روی برگه بالای صندلی می‌نویسند. وقتی کلمات درون قوطی‌ها تمام می‌شود، بازیکنی که نوبت او است، حرکت ایستگاه را انجام می‌دهد و این‌بار با برگه روی صندلی به جمع هم‌گروهی‌های خود می‌پیوندد. هر گروه باید برگه را بررسی و با کمک تیم خود اشتباه‌های املایی را تصحیح کند. تیمی که برگه تصحیح‌شده را زودتر به داور تحویل دهد برنده بازی می‌شود. 

وی به اهمیت درس ورزش اشاره و اضافه کرد: از تلفیق تربیت بدنی با هر درس می‌توان آن درس را در محیطی متفاوت با قالبی شادتر آموزش داد. چه‌ بسا بسیاری از دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری با انگیزه بازی بهتر بیاموزند. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی