Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مهدی امیدبخش، مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه كتاب فارس گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، از ساعت ١٠ صبح شنبه سومآذر ماه ٩٧ آعاز به کار می‌كند.
وی افزود: این نمایشگاه تا ١٩ آذر ماه ادامه دارد و روزهای تعطیل امکان تمدید ساعت هم هست که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیدبخش از تخصیص یك میلیارد و 500 میلیون تومان بن به نمایشگاه كتاب این استان خبر داد و گفت: تخفیف ٢٠ درصدی بن در زمان خرید و تا سقف ٢٠ درصد هم ناشر تخفیف خواهد داد و پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان فارس نیز همزمان در نمایشگاه کتاب دایر خواهد بود.
معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد فارس گفت: ساعت برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب سال جاری همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب میزبان کتاب‌دوستان است و برنامه‌های فرهنگی ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است.
وی اضافه كرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی‌های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس همچنین گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها باعنوان کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی فعالیت می‌کند و نام برنامه‌های جانبی از آن حذف شده است؛ چراکه فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه جنبی نیست بلکه در متن نمایشگاه است و تخفیف ٢٠ درصدی بن در زمان خرید و تا سقف ٢٠ درصد هم ناشر تخفیف خواهد داد.
امیدبخش بیان کرد: برنامه‌های امسال برای اولین بار هم در نوبت صبح و هم در نوبت بعد از ظهر با قوت برگزار می‌شود و برای رونمایی از کتاب‌ها سالن برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است و بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در سال گذشته آسیب‌ شناسی شده و امسال رفع خواهد شد از جمله ایجاد فضای استراحت برای مردم، ترتیب مناسب غرفه‌ها برای یافتن هرچه سریع ‌تر آن‌ها، حضور گروه‌هایی برای هدایت مردم به غرفه‌های مدنظر،‌ جذب اسپانسر بیشتر در حوزه تبلیغات و گسترش فعالیت‌های تبلیغی از جنوب تا شمال شهر.
وی ادامه داد: هر روز برگزاری نمایشگاه با نام شهر‌هایی نامگذاری می‌شود که از پیش اعلام آمادگی می‌کنند و بخشی از برنامه ‌های فرهنگی حول محور آن شهر‌ها، فرهنگ، آداب و رسوم و نیز معرفی آثار و نویسندگان آن‌ها برگزار خواهد شد؛‌ همچنین هر شب نیز با نام یکی از فعالان فرهنگی نامگذاری خواهد شد و برنامه‌های اختصاصی در این خصوص اجرا می‌شود و در مراسم آغازین از یکی از فعالان فرهنگی در حوزه فارس‌شناسی و شیراز شناسی تقدیر خواهد شد،‌گزینه‌هایی مطرح شده است و یکی از این مفاخر در آیین گشایش معرفی خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي بن كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع د ستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران (نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران) خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز ، ۸ اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، گفت: این نمایشگاه بین‌المللی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه برپاست و فارس تنها استان در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در راستای حمایت از توسعه و ترویج و فروش صنایع‌دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، گفت: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند ۶ هنرمند دارای مدرک درجه‌یک هنری هستند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی و ... در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی، برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند ۵ دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی و... پیش‌بینی‌شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع‌دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، افزود: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر بسزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران