Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غفاری  درآیین افتتاح نشست دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور که به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، با بیان اینکه عضویت در این کانون ها سرمایه ای برای تک تک دانشجویان است و نقشی ارزنده در آفرینش و تولید سرمایه برای دانشگاه و در نهایت جامعه دارد، اظهار داشت:: تنوع، نگاه و علاقه ای که در تک تک دانشجویان عضو این کانون ها وجود دارد انتظارات متقابلی هم برای دیگر دانشجویان و هم برای مدیریت دانشگاه به وجود می آورد و شاید یکی از ماموریت ها و رسالت هایی که دبیران و اعضای کانون ها دارند این است که مطالبات و انتظارات را شناسایی کرده و ضمن ترغیب دیگر دانشجویان، درصدد تحقق آنها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت های کانون های دانشجویی به رونق بخشی فضاهای دانشگاهی می انجامد، اظهار داشت: شکل گیری کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی به ویژه برای دانشجویانی که مدیریت یا اداره مجموعه ها را به عهده دارند، رسالت و ماموریت سنگین تری ایجاد می کند که همین مسئله موجب افزایش توانمندی آنها خواهد شد.

وی فلسفه وجودی این کانون ها را تجربه کارهای جمعی و گروهی عنوان کرد و گفت: فعالیت در کانون ها این فرصت را برای دانشجویان فراهم می آورد که ضمن بازشناسی و خودکاوی، تعامل با دیگران، قدرت و توانایی انجام فعالیت های گروهی، پذیرش تفاوت ها، مدارا و صحه صدر را فرا گیرند.

دکتر غفاری کسب این توانایی ها را کاملاً اکتسابی و آموختنی دانست و افزود: مجموعه هایی مثل کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی می تواند این امکان را برای تمامی دانشجویان فراهم کند تا پس از فراغت از تحصیل در جامعه نیز بتوانند با استفاده از مهارت هایی که در طول دوران دانشجویی خود کسب کرده اند، بسیار موفق تر از دیگران ظاهر شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بقای موثر کانون ها را در گرو بازآفرینی و بازکاوی پیوسته دانست و گفت: وظیفه ما این است که امکانات و شرایط مناسب را فراهم کنیم اما مدیریت کانون ها باید در صورت نبود امکانات کافی نیز بتوانند با مدیریت منابع و استفاده از منابعی که تاکنون از آن بهره برداری نشده است، فرصت های جدید را خلق کند.

وی برگزاری جشنواره رویش با هدف بالندگی بیشتر کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی و همچنین شکل گیری مجامع تخصصی کانون ها را از مهم ترین برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: دستورالعمل مجامع تخصصی با هدف کمک و تعامل بیشتر با مجموعه کانون ها آماده و به دانشگاه ها ابلاغ شده تا ضمن هم افزایی بیشتر بتوانیم نتایج ارزشمندی را عاید دانشگاه و جامعه کنیم.

نشست دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان ماه به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه فلسفه کانون های فرهنگی هنری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است