Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا در گزارشی با عنوان 'تحول تهدید سلفی ها' نوشت: به رغم از دست رفتن قلمرو داعش در عراق و سوریه، جنبش های تروریستی سلفی در جاهای دیگر پراکنده شده و فاصله زیادی با شکست کامل دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این اندیشکده، اگر چه شمار تروریست ها در سال 2018 نسبت به 2016 قدری کاهش یافته است، اما در قیاس با دوره زمانی سال 1980تاکنون، شمار آنان هنوز خیلی بالا و در اوج قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطقی که اکنون بیشترین تعداد جنگجویان را دارند، سوریه (بین 43 هزار 650 تا 70هزار 550 نفر )، (افغانستان بین 27 هزار تا 46 هزار و 60 نفر)، پاکستان (بین 17 هزار 900 تا 39 هزار و 540 نفر)، عراق (بین 10هزار تا 15 هزار)، نیجریه (بین 3 هزار و 450 تا 6 هزار و 900نفر) و سومالی (بین 3 هزار و 95 تا 7 هزار و 240 نفر).
اطلاعات مربوط به حمله ها نشان می دهد که در سوریه و عراق گروههای سلفی همچنان مرتکب خشونت های شدیدی می شوند. خشونتی که از سوی تروریست های سلفی در کشورها و مناطق دیگری مانند یمن، ساحل عاج، نیجریه، افغانستان و سومالی نیز به چشم می خورد.
این یافته ها نشان می دهد که یک گروه بزرگ از این جنگجویان سلفی و متحدان آنها همچنان تمایل به استفاده از مبارزه برای دستیابی به اهداف خود دارند. نکته حائز اهمیت این است که تهدید این گروه ها را نباید نادیده گرفت و تعادل در اولویت های امنیت ملی در جهان امروز باید به تدریج اتفاق بیفتد.
از این رو برای ایالات متحده، چالش این نیست که مقامات آمریکا توجه و یا منابع خود را معطوف به کشورهای مخالفی چون روسیه، چین و کره شمالی کنند، این کشورها تهدیدی مشروع برای ایالات متحده چه در خانه و چه در خارج هستند. در عوض، اشتباه مهم اعلام زودهنگام پیروزی در برابر تروریسم و انتقال توجه و منابع به جایی دیگر است، آن هم زمانی که قدرت و تهدید گروه های تروریستی هنوز هم به میزان قابل توجهی باقی مانده است.
هم اکنون غیر از داعش، القاعده و وابستگان مستقیم آنها، حدود 44 گروه تروریستی سلفی وجود دارد و ماهیت تهدید جدید آنها، پراکندگی بالای این ستیزه جویان و چنین گروه هایی است.
مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (Center for Strategic and International Studies) یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشنگتن است. این مرکز با تمرکز بر سیاست، اقتصاد و امنیت بین‌الملل فعالیت می‌کند.
اروپام**9460**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جهادي داعش تهديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامورایی‌ها با شمشیر کند به آسیا آمدند/ شکست ژاپن برابر قرقیزستان

به گزارش خبرنگار مهر، در گروه C مسابقات فوتسال جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود امروز پنجشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات است به مصاف قرقیزستان رفت و با نتیجه عجیب ۳ بر ۲ شکست خورد.

در این دیدار ابتدا قرقیزستان با ۳ گل از حریف خود پیش افتاد و سامورایی‌ها فقط توانستند ۲ 'g از این گل‌ها را جبران کنند تا عجیب‌ترین نتیجه جام ملت‌های آسیا در روز دوم رقم بخورد.

در دیگر دیدار این گروه هم ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی تاجیکستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر تاجیکستان به پایان رسید.

از گروه D این رقابت‌ها هم تیم‌های ملی ایران و افغانستان ساعت ۱۲:۳۰ بازی خود را برگزار کردند که ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسند. در همین گروه از ساعت ۱۷:۳۰ بحرین و کویت رو در روی هم قرار می‌گیرند.

کد خبر 6082009

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • (عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • سامورایی‌ها با شمشیر کند به آسیا آمدند/ شکست ژاپن برابر قرقیزستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • شکست خانگی پاس همدان برابر تهران یاسا