Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی سید جواد حسینی امروز در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه استان که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شده بود، با بیان اینکه جامعه آرمانی جامعه ای است که به سمت شهر و روستای دوست دار کتاب برود، اظهار کرد: در شهر دوست دار کتاب، باید زنجیره کتاب که از پدید آورنده کتاب شروع و به ناشر، کتابخوان، کتابدار، کتاب فروشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ختم می شود، تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز کتاب با رقیب جدی همچون فضای مجازی رو به رو است، ادامه داد: امروز شبکه‌های مجازی کتاب و کتابخوانی را به حاشیه می‌برد. باید اقدامات لازم برای این مساله را انجام داده و پیگیر این مساله نیز باشیم.

حسینی با بیان اینکه دو رسانه سرد و گرم داریم، گفت: رسانه‌های گرم که شامل فیلم، شبکه‌های مجازی، سینما و... می‌شود و از آن جهت که تمام حواس انسان را به خود منعطف می‌کند، رسانه گرم نامیده می‌شوند. مخاطب در برابر رسانه گرم منفعل است.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اما کتاب جزو رسانه های سرد است و پیامی را در قالب نوشتار و بدون تحرک ارائه می‌دهد؛ لذا فردی که می‌خواهد با این رسانه سرد ارتباط برقرار کند، باید گرما داشته باشد و باید ذهن و وجود خود را فعال کند تا پیام نویسنده را از میان هزاران کلمه دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه خلاقیت و فعالیت این رسانه سرد بسیار زیاد است، اظهار کرد: هیچ رسانه دیگری نتوانسته تا به امروز جای کتاب را بگیرد.

حسینی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی جای امیدواری بسیاری برای رشد سرانه مطالعه وجود دارد، تصریح کرد: خیلی خوشحالیم که در این جشنواره 800 هزار نفر کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت کردند و این جشنواره مزین به نام مبارک امام رضا(ع) شده است.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بهترین رسانه‌ای که می‌تواند فرهنگ رضوی را ترویج کند، کتاب است، ادامه داد: در قالب کتاب می‌توان حال خوش داشت. امروز جامعه ما از بی اخلاقی، بی عملی، نداشتن اتحاد و وفاق ملی، آسیب‌های اجتماعی و... رنج می‌برد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان این آسیب‌ها را با ترویج کتاب از بین برد، گفت: کتاب یار مهربانی است که پندمان می‌دهد؛ زیست چندگانه را برای انسان فراهم می‌آورد به طوری که گاهی میراث 50 ساله یک نویسنده در قالب کتاب برای ما به ارزانی داده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه چه خوب است که این حال خوش، خواندن را با برگزاری جشنواره رضوی بتوان تجربه کرد، اظهار کرد: جامعه ما سخت به جریان سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد و کتاب و خواندن آن، دهه پایانی صفر، جشنواره رضوی می‌تواند به این جریان سازی کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی استانداری حسینی کتاب تجلیل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات

باشگاه پرسپولیس انتشار پاره‌ای شایعات درباره جذب و جدایی بعضی از بازیکنان تیم، در این مقطع از رقابت‌های لیگ را «شیطنت» خواند و آن را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، باشگاه پرسپولیس انتشار پاره‌ای شایعات درباره جذب و جدایی بعضی از بازیکنان تیم، در این مقطع از رقابت‌های لیگ را «شیطنت» خواند و آن را به شدت تکذیب می‌کند. این باشگاه در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

«به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولاً وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل و انتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مسئله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچ‌گونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم در این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند.»

منبع: ایرنا کد خبر 747570

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعه جدایی چند ستاره
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به شایعات در خصوص نقل‌وانتقالات
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی