Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:46:37 GMT

شورای عالی استان ها هم عرض قوای کشور دیده شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۱۶۰۸

شورای عالی استان ها هم عرض قوای کشور دیده شده است

تهران- ایرنا-سرپرست شهرداری تهران گفت: شورای عالی استان ها عصاره شوراها و در قانون، هم عرض قوای کشور دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید شورای عالی استان ها در تهران تاکید کرد: باید از ظرفیت شورای عالی استان ها بخوبی و در اصلاح منافع عمومی مردم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شورای عالی استان ها با تاسی به روح قانون اساسی معادل و هم عرض یکی از قوا و به منظور دنبال کردن اهدافی چون استفاده از خرد جمعی، حفاظت از منافع عمونی شهروندان، هوشمندی و پاسخگویی به سوال در برابر عرصه نظام شهری تشکیل شده و باید بتواند از این ظرفیت استفاده کند.
شهردار منتخب تهران خاطرنشان کرد: در دهه 30 نسبت جمعیت روستانشین در برابر شهرنشین 30 به 70 بود در حالی که این نسبت در آخرین سرشماری برعکس شد.
وی اصلی ترین ماموریت شورای عالی استان ها را تصمیم گیری در حوزه شهری و تصمیم گیری های عمومی برای اداره امور شهرها ذکر کرد.
حناچی با بیان اینکه امیدوارم (در شهرداری ) شرمنده مردم تهران نشوم اظهارداشت: شوراها باید این مسیر را بدرستی دنبال کنند تا هر روز قوی تر شوند.
وی افزود: به واسطه تجربه دانشگاهی خود شیوه عمل شوراها و دولت های محلی را بررسی می کنم.
حناچی اضافه کرد: نخستین قانون در اداره امور شهر سال 1286 تدوین شد که این امر اهمیت ماموریت ما را نشان می دهد.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه بعدها در دهه 30 قانون شهرداری ها تدوین شد که پیش نویس آن یکی از محصولات دولت مصدق بود گفت: 50 بند قانون فعلی در آن دوره و مابقی طی 30 سال به تصویب می رسد.
وی افزود: یکی از چالش های نخستین انتخابات انجمن شهر عدم مشارکت مردم بود.
به گزارش ایرنا ساختمان شماره 2 شورای عالی استان ها واقع در خیابان بخارست در این مراسم به بهره برداری رسید.
تهرام/9353/3036/ 6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حناچي شوراي عالي استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد