Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فرابورس با اشاره به حجم 70 میلیارد دلاری سرمایه گذاری ها در صندوق ها و VCها گفت: شرکت دانش بنیان برکت درخواست راه‌اندازی صندوق fund&fund با سرمایه ۶۰۰ میلیاردتومانی را به فرابورس ارسال کرده که امیدواریم بتوان به زودی این صندوق را پذیرش کنیم.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، مدیرعامل فرابورس در همایش «ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» که در محل دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به نقش هلدینگ‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان، گفت : بخشی از بحران مالی سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ ناشی از اعطای وام‌های متعدد با نرخ ثابت از سوی هلدینگ‌ها به شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه آن‌ها بود که در مسیر خروج از این بحران مساله ارزش‌آفرینی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در واقع مشارکت هلدینگ‌ها با شرکت‌های زیرمجموعه و استارت‌آپ‌ها و توجه به بحث نوآوری و خلق ارزش به عنوان شاه‌راه عبور از بحران مالی در استراتژی هلدینگ‌ها مدنظر قرار گرفت که نتایج درخشانی نیز در پی داشت.

هامونی با بیان این مطلب که سال 2018 سال عرضه اولیه استارت‌آپ‌های بزرگ VC-Backed ، افزود: طی این سال بیش از 80 استارت‌آپ که پشتوانه رشد و توسعه آن‌ها صندوق‌های جسورانه هستند در بورس‌های دنیا عرضه اولیه شدند.

مدیرعامل فرابورس تاکید کرد: با تغییر نگرش ایجادشده درهلدینگ‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه در بسیاری از شرکت‌ها به CVC تبدیل شدند؛ زیرا تحقیقات نشان داده ‌است تاثیر بهره‌وری و افزایش سودآوری CVCها نسبت‌ به واحدهای R&D در این مجموعه‌ها بیش از سه برابر است.

هامونی گفت:‌ از بحران سال ۲۰۰۸ به بعد هلدینگ‌ها در حالی همکاری با استارت‌آپ‌ها را آغاز کردند که با پررنگ‌تر شدن خلق ارزش در اقتصاد، حجم سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق‌ها و VCها بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار رسید.

به گفته این مقام مسئول هلدینگ‌ها به جای تحقیق و توسعه، در حال حاضر تبدیل به واحدهای CVC شده‌اند تا شرکت‌های تحت نظارت خود را پایش و از این طریق ضمن بزرگتر شدن اندازه شرکت امکان ماندن در صنعت را افزایش دهند، به این ترتیب، ضمن افزایش بهره‌وری، می‌توانند شرکت‌های تحت نظر خود را از این طریق پس از افزایش اندازه شرکت به سایر بازیگران واگذار کنند.

هامونی با اشاره به تصویب دستورالعمل راه اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در گذشته ، گفت: CVCها یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی برای حل چالش‌های شرکت‌های نوپا و انعطاف‌پذیری سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، در عین حال تزریق منابع مالی به کسب و کارهای نوآور، توسعه کسب و کارهای سودآور توسط شبکه گسترده ارتباطات داخلی و بین‌المللی، راهبری تخصصی و انتقال تجربیات به کسب و کارهای نوآور می‌تواند در راستای اهداف هلدینگ‌های تخصصی تعریف و اجرا شود.

وی با بیان اینکه فناوری تنظیم مقررات در آیسکو امسال مطرح و مورد توجه قرار گرفته، گفت: سامانه کدال که در بخش فناوری پیشرفته تعریف می‌شود، از جمله سامانه‌هایی است که برای شفافیت بیشتر در بازار سهام به کار گرفته می‌شود، هم‌اکنون نیز طی توافقنامه‌ای با هلدینگ بهشهر به منظور پیگیری مسائل مربوط به فینتک‌ها، امضا شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت تولید نیروی آذرخش با سرمایه اولیه ده میلیون ریال و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران"سنا" به میزان ۹۸٫۹۹ درصد کل سهام و با هدف احداث و بهره برداری از نیروگاه علی آباد گلستان مشتمل بر ۶ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۹۷۲ مگاوات تاسیس شده که اکنون در مسیر پذیرش و عرضه در فرابورس قرار دارد. با این شرکت آشنا شوید. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzS

دیگر خبرها

  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»