Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@11:51:06 GMT

۳ روز اکران صلواتی «محمد رسول الله»

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۱۸۵۷

۳ روز اکران صلواتی «محمد رسول الله»

خبرگزاری فارس: به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در جشن بزرگ بهار مهربانی فیلم «محمد رسول الله» سه روز اکران صلواتی در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران خواهد داشت.

«محمد رسول الله» فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد (ص) را روایت می‌کند.

علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی و ساره بیات در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» دوم تا چهارم آذرماه، ساعت ١٦ در پردیس تئاتر تهران صلواتی اکران می‌شود.

پردیس تئاتر تهران در اتوبان امام علی (ع) جنوب، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی جنوبی، پایین‌تر از میدان مالک اشتر واقع شده است.

ورود برای عموم علاقه‌مندان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) آزاد است.

جشن‌های گسترده بهار مهربانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هدف افزایش نشاط و امید در ماه ربیع با بیش از ۴۰۰ اجرا از ۲۹ آبان تا ۴ آذر در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار می‌شود.

۸ سینمای سیار برای ساکنان جنوب پایتخت

سینمای سیار در قالب جشن‌های بزرگ بهار مهربانی به نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» در مناطق جنوبی تهران می‌پردازد.

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، جشن‌های بزرگ بهار مهربانی با اجرای برنامه‌های متنوع در حال برگزاری است و برپایی ۸ دستگاه سینمای سیار از ۳۰ آبان ماه تا ۴ آذر ماه یکی از این برنامه‌هاست.

این سینما‌های سیار فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» را به صورت صلواتی در تعدادی از مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و بوستان‌های مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ نمایش می‌دهند.

بوستان هرندی، فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه و خانه فرهنگ امامزاده یحیی در منطقه ۱۲، مجتمع شهیدان جعفری نژاد، خانه فرهنگ شهید ملکان و مسجد محله مشیریه در منطقه ۱۵، دبیرستان دخترانه سمیه، دبیرستان پسرانه چمران، دبیرستان پسرانه ۱۵ خرداد و مسجدالرضا (ع) در منطقه ۱۶، هیئت محبان فاطمه (س)، دارالقرآن امام حسن مجتبی (ع) و دبستان دکتر قریب در منطقه ۱۸، حسینیه شهید گلریز، حسینیه شهرک احمدیه، مدارس شریعت محله و، ولی عصر (عج) در روستای قلعه‌نو حاج موسی و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در روستای مرتضی کرد در منطقه ۱۹ و بوستان مهران، مسجد امام حسن (ع)، مسجد اباذر، مسجد جامع منصوری، مسجد امام رضا (ع)، بوستان ایثار، مسجد امیرالمؤمنین (ع) و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در منطقه ۲۰، نقاط مشخص‌شده برای استقرار سینما‌های سیار هستند.

«محمد رسول‌الله» فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد (ص) را روایت می‌کند. علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی و ساره بیات در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

جشن‌های گسترده بهار مهربانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هدف افزایش نشاط و امید در ماه ربیع با بیش از ۴۰۰ اجرا از ۲۹ آبان تا ۴ آذر در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: اکران فیلم محمد رسول الله مجید مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید

   عصر ایران- به مناسبت شصت‌و‌پنجمین سالگرد درگذشت مرجع فقید جهان تشیع - آیت‌الله العظمی حسین طباطبایی بروجردی- غروب امروز ( سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403) مراسمی در مسجد اعظم قم برگزار می شود؛ مسجدی که یادگار اوست و تولیت آن با نوادۀ مرجع فقید که اکنون خود از چهره های شاخص حوزۀ علمیه به حساب می‌آید. 

   آیت‌الله فقید البته در سال 1340 خورشیدی درگذشته ولی مطابق سنت حوزوی سالگردها را بر اساس سال قمری محاسبه می‌کنند و از این رو شصت‌و پنجمین سالگرد گفته می‌شود.

   انتخاب حاج شیخ حسین انصاریان به عنوان سخن‌ران هم از این حیث قابل توجه است که بر سنت استقلال مرجعیت و حوزه‌ها از نهادهای قدرت تأکید شود.

   گرامی داشت یاد او بعد از 5

63 یا 65 سال به سبب آن است که از آیت‌الله العظمی بروجردی به عنوان آخرین مرجع تام یاد می‌شود و مراد این است که همه بر سر او توافق و اتفاق نظر داشتند و در حیات او مرجع دیگری چندان مطرح و محل مراجعه نبود. حال آن که بعد از ایشان مراجع متعددی محل مراجعۀ شیعیان بودند و حتی در زمان امام خمینی که در رأس نهاد قدرت رسمی و نظام سیاسی قرار گرفتند نیز مراجع متعدد مطرح بودند و مرجعیت در انحصار امام خمینی نبود که خود در زمرۀ شاگردان برجستۀ مرحوم بروجردی بود.

به بهانۀ انتشار این خبر نقل یاداشت سید مهدی حسینی دورود - دین‌پژوه- هم مناسبت دارد که در کارنامۀ زندگی و فقهی آیت‌الله العظمی بروجردی سه ویژگی و اثرگذاری را برجسته و شاخص دیده و نوشته است: 

1. به احیای حوزه‌ علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و پایه های را که حاج شیخ عبدالکریم موسس حوزه بنا نهاده بود تثبیت کرد‌. همچنین حوزه را هم از گزند افراطیون و کج‌اندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.

 2.  دیگری کادر سازی و فراهم ساختن  زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رساله‌های عملیه بود. به‌طوری که در آن تاریخ پر‌آشوب هیچ ردپایی از بی‌تدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی توان یافت.

3. اوضاع کشور و جامعه را آرام نگاه داشته و به دلیل رابطه تعریف شده‌ای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان به خصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.
  

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت الله علوی بروجردی : به عنوان روحانیت ، حوزه و مرجعیت باید از اصل کرامت انسان دفاع کنیم (فیلم)

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان