Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:56:05 GMT

پرداخت دو ماه از مطالبات کارگران هفت تپه تا ۱۵ آذر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۱۲۷

پرداخت دو ماه از مطالبات کارگران هفت تپه تا ۱۵ آذر

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نتیجه سلسله جلسات امروز در خصوص رسیدگی به وضعیت کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت:صبح امروز جلسه شورای تامین شهرستان شوش برای بررسی وضعیت این شرکت برگزار شد و پس از آن تعداد ۳۰ نفر نمایندگان کارگران شرکت هفت تپه مهمترین مطالات خود را بیان کردند.

وی با اشاره به چهار مطالبه نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: اولین مطالبه آنها آزادی کراگران بازداشت شده بود که روز گذشته ۱۵ نفر از کارگران آزاد شدند و مابقی نیز با وعده دادستان شهرستان شوش در صورت نداشتن مشکل خاص آزاد خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار دومین مطالبه کارگران این شرکت را پرداخت مطالبات معوق عنوان کرد و گفت:  بی توجهی خریدار و سهامدار شرکت نسبت به وضعیت کارگران و در نهایت تقویت بخش مدیریتی این شرکت مطالبات مهم کارگران بود.

یاوری گفت: به احتمال بسیار زیاد تا پایان هفته آینده حقوق یک ماه و قطعا تا ۱۵ آذرماه حقوق ماه دوم از  چهار ماه مطالبه کارگران پرداخت می شود. مطالبات دو ماه دیگر کارگران نیز پس از آن پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: همچنین مطالباتی در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل داشتند که دستور دادده شد بلافاصله نسبت به اجرای این طرح برای کارگران اقدام شود؛ همچنین دستور داده شد تشکل رسمی و قانونی برای کارگران از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به سرعت پیگیری شود تا یک تشکل رسمی داشته باشند و به نمایندگی از کارگران در جلسات و مجامع حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در نهایت در جمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حضور پیدا کردیم حضور پیدا کردیم و از آنها خواستیم تا با حضور در شرکت تولید را از سر بگیرند تا شرکت از فردا چرخه فعالیت خود را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، حدود ۵ هزار نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طی حدود سه هفته گذشته به دلیل مطالبات معوق دست به اعتراضات صنفی زده بودند.

کد خبر 4465227 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفت تپه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر پنج شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان در سال‌جاری با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد.

وی، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل‌ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارند پرداخت و افزود: انتظار می‌رود تشکل‌ها در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق کردن جهش تولید با مشارکت مردم انجام دهند تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه شکل بگیرد و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، اظهار کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و باید ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

‌مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

‌گفتنی است؛ در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه‌های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

کد خبر 6081786

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • باشگاه استقلال به دنبال دستگیری مدیرعامل اسپانسر جنجالی
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • حکم جلب اسپانسر استقلال صادر شد!
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد؛ محکومیت سه نفر از متهمان به حبس‌های طویل‌المدت و پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز