Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@11:38:57 GMT

لزوم تجهیز کتابخانه های عمومی به فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۴۳۳

لزوم تجهیز کتابخانه های عمومی به فضای مجازی

استاندار خوزستان، از تلاش برای تجهیز کتابخانه های عمومی استان به «سامانه آنلاین» خبر داد و گفت: ۱۲ کتابخانه عمومی تا پایان سال در استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، در برنامه زنده «حال خوش خواندن» ضمن فرا رسیدن ماه مبارک ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اسلام (ص) بعثت خود را با کلمه اقرا شروع کرده، اقرا یعنی بخوان و خواندن و مطالعه کردن دانایی می آورد و این دانایی است که توانایی می آورد که این بحث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، افزود: برای رسیدن به دانایی و پیشرفت جامعه نیاز به مطالعه است و این امر گسترش خدمات کتابخانه ها را می طلبد که در همین راستا از 222 باب کتابخانه عمومی استان، 90 باب کتابخانه برای نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد: همچنین با توجه به وعده ای که به مردم و مشتاقان کتاب در خصوص راه اندازی کتابخانه دیجیتال و الکترونیک دادیم، تیمی 10 نفره متشکل از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و همکارانش تشکیل شد تا از تجارب کشورهای موفق در این زمینه استفاده و در صورت نیاز از امکانات آنان بازدید کنند.

 

شریعتی اظهار کرد: خواستگاه ایده کتابخانه الکترونیک در کشور، خوزستان است از این رو خواستار آن هستیم که پروژه در کمترین زمان و بهترین نحو به انجام رسد.

 

وی ادامه داد: همچنین توجه به بخش کودک به منظور نهادینه کردن مطالعه در بین این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو کودک محوری و خانواده محوری جزء برنامه کتابخانه های عمومی است.

 

وی در خصوص افتتاح کتابخانه ها عنوان کرد: به جز کتابخانه عمومی جنت مکان شوشتر که ساخت آن تا سال آینده طول می کشد، 12 باب کتابخانه عمومی در حال ساخت داریم که عمدتاً در مناطق حاشیه شهرها و روستاها و مناطق کم برخوردار این استان هستند و تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه توجه به اینکه گسترش کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: پنج باب کتابخانه عمومی در اهواز، آزادگان دزفول، آزادی اندیمشک، نوران (مظفریه) کارون و الهایی اهواز وجود دارند که باید عملیات ساخت آنها را به سرانجام رسد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت ارومیه هفته بسیج هفته کتاب و کتابخوانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آذربایجان غربی اردبیل شیراز ارزانی کتابخانه های دیجیتال کتابخانه های عمومی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ کتابخانه عمومی در نوروز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن عید نوروز و سال ۱۴۰۳ هجری شمسی، به منظور ارایه خدمات کتابخانه‌ای به مخاطبان و مسافران نوروزی و بهره‌برداری اعضا از فرصت تعطیلات برای آمادگی شرکت در آزمون‌ها، ۱۸۵ باب کتابخانه عمومی در این ایام فعال خواهند بود.

در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ در مجموع ۱۸۵ باب کتابخانه عمومی در سطح کشور در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (با ۱۵۵ باب کتابخانه فعال) رشد حدود ۲۰ درصدی داشته است. در دوم فروردین ماه با ۱۷۹ باب، بیشترین تعداد کتابخانه فعال خواهد بود و در سیزدهم فروردین ماه نیز حداقل ۱۰۹ باب کتابخانه آماده ارائه خدمات است.

در استان خراسان رضوی ۱۹ باب کتابخانه، در استان ایلام ۱۶ باب کتابخانه، در استان‌های بوشهر و تهران هر کدام ۱۴ باب کتابخانه، در استان فارس ۱۱ باب کتابخانه، در استان خراسان جنوبی ۹ باب کتابخانه، در استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هر کدام ۷ باب کتابخانه، در استان‌های کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام ۶ باب کتابخانه، در استان‌های گلستان، مرکزی و همدان هر کدام ۵ باب کتابخانه، در استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان و یزد هر کدام ۴ باب کتابخانه، در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، قزوین، لرستان و هرمزگان هر کدام ۳ کتابخانه، در استان‌های اردبیل، سمنان، کردستان و گیلان هر کدام ۲ کتابخانه و در استان‌های کرمان و قم هر کدام یک کتابخانه فعال خواهد بود.

فهرست کتابخانه‌های فعال در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ و ساعات کاری آنها از طریق این پیوند قابل مشاهده است. همچنین می‌توان از طریق سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به نشانی www.samanpl.ir به موقعیت آنها می‌توان دسترسی داشت.

کد خبر 6057356 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • عکس| آرزوی قشنگ ستاره پرسپولیس و تیم ملی در فضای مجازی
  • بهار در بهار در آرامستان نو قم
  • برگزاری طرح قرآنی بهار در بهار در آرامستان نو قم
  • فعالیت 14 کتابخانه منتخب استان بوشهر در تعطیلات نوروز 1403
  • ۱۸۵ کتابخانه عمومی در نوروز فعالیت می‌کنند
  • نشست رئیس جمهور و فعالان کسب و کار‌های فضای مجازی
  • فیلم/ نشست رئیسی با جمعی از فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • (ویدئو) پای هالک ایرانی به تلویزیون باز شد!
  • تصاویر| جلسه شورای عالی فضای مجازی
  • نشست رئیسی با فعالان کسب‌وکارهای فضای مجازی