Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگِ ملت ها از آن چیزی که فکر می کنید، مهم تر است. به همین دلیل است که تیم های ملی آن را جدی گرفتند، زیرا آینده به نتایج آن بستگی دارد!

اختصاصی طرفداری- زمانی که چهار سال قبل برای اولین بار از لیگ ملت های اروپا نوشتیم، ایده ای گنگ از آن داشتیم و مانند بسیاری از تغییرات دنیای فوتبال، بیشتر صدای مخالفت شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال، در روزی که اولین دوره لیگ ملت ها تقریبا به آخر خود نزدیک شده و چهار تیم برترِ هر لیگ مشخص شده اند، به نظر می رسد که لیگِ ملت ها نه تنها کاملا موفق بوده، بلکه اهمیت زیادی هم دارد:

۱- تاثیر در قرعه کشی مقدماتی یورو و جام جهانی: بلایی که آلمان را حتی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هم رها نخواهد کرد!

شاید مهمترین دلیلی که باید لیگ ملت های اروپا را جدی بگیریم، تاثیر این تورنمنت در قرعه کشی های آینده مقدماتی یورو و جام جهانی است. طبقِ‌ برنامه ای که یوفا از زمان تاسیس لیگِ ملت ها بر آن تاکید کرده، رده بندی این تورنمنت نقش مهمی در قرعه کشی تورنمنت های بزرگتر آتی ایفا خواهد کرد.

رده بندیِ تورنمنت به صورتی خواهد بود که ابتدا تیم های لیگِ دسته اول بر اساس نتایجی که در مرحله گروهی گرفته اند رده بندی می شوند و سپس سایر لیگ ها به ترتیب، جدول را کامل می کنند. با اتمام مرحله گروهی، مشخص شد که آلمان از جمع ۱۲ تیم ابتدایی، در رتبه یازدهم قرار گرفته و به همین دلیل حتی در سیدبندی قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۰ هم در سید ۲ خواهد بود. فراموش نکنید که مرحله مقدماتی در اروپا در ۱۰ گروه برگزار می شود و به همین دلیل است که ۱۰ تیم اول در سید اول قرار می گیرند. بدین ترتیب حتی تیمی مثل لهستان که برای دورِ بعدی لیگ ملت ها به دسته دوم سقوط کرده است، با قرار گرفتن در رتبه دهم جدول، همچنان سید اول باقی ماند.

در واقعیت، با توجه به افزایش ظرفیت یورو ۲۰۲۰ و اینکه از هر گروه دو تیم صعود خواهند کرد، شاید برای آلمان این مسئله آن قدر پیچیده نباشد. برخلاف چیزی که اکثر رسانه های دنیا روی آن تمرکز کرده اند، پیچیدگی ماجرا در دور بعد لیگ ملت های اروپا خواهد بود که در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. تیم ملی آلمان باید این تورنمنت را از سطح دوم آغاز کند و حتی اگر قهرمان سطح دوم هم شود، نمی تواند در جمع ده تیم برتر که در واقعیت، ده تیم برترِ لیگ دسته اول هستند، قرار بگیرد. بدین ترتیب آلمان در قرعه کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم در سید دوم خواهد بود.

با توجه به اینکه ظرفیت اروپا برای جام جهانی ۲۰۲۲ محدود است، از هر گروه تنها یک تیم صعود خواهد کرد و احتمالِ مهمی وجود دارد که آلمان برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، با تیم بزرگ دیگری رقابت کند. چیزی که با توجه به نتایج درخشانش، حداقل از سال ۲۰۰۱ با آن مواجه نبوده است.

 

۲- فراهم شدنِ امکان صعود از لیگ ملت ها به یورو و احتمالا جام جهانی؛ بالا بردنِ احتمال صعود تیم های بزرگ و کوچک!

رده بندی لیگ ملت های اروپا در این فصل

در لیگ ملت های اروپا، قهرمانان هر لیگ می توانند به طور مستقیم به تورنمنت بزرگ آتی صعود کنند. فراموش نکنید که مرحله نیمه نهایی و فینال هر لیگ، بعد از مرحله مقدماتی یورو یا جام جهانی برگزار می شود. در لیگ ملت های اروپای امسال، تیم های زیر موفق شدند در گروه خود صدرنشین شده و به نیمه نهایی برسند:

دسته اول:‌ پرتغال، سوییس، هلند و انگلیس

دسته دوم:‌ دانمارک، سوئد، بوسنی و اوکراین

دسته سوم: صربستان، فنلاند، نروژ و اسکاتلند

دسته چهارم:‌ گرجستان، مقدونیه، کوزووو و بلاروس

مرحله نیمه نهایی و فینال هر کدام از این لیگ ها در اسفندماه سال آینده و پس از برگزاری مقدماتی یورو ۲۰۲۰ برگزار می شود. حالا فرض کنید در لیگ دسته اول، هر چهار تیم صعود خود را به یورو ۲۰۲۰ قطعی کرده اند. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ در صورت رخ دادن چنین اتفاقی که احتمالا بعید هم نیست، از رتبه پنجم، اولین تیمی که به یورو صعود نکرده است به این تورنمنت صعود می کند.

در مسابقات امسال، تیم های حاضر در لیگ دسته اول پس از مرحله گروهی و بر حسب نتایج، بدین صورت رده بندی شده اند:

۵- بلژیک

۶- فرانسه

۷- اسپانیا

۸- ایتالیا

۹- کرواسی

۱۰- لهستان

۱۱- آلمان

۱۲- ایسلند

برای مثال فرض کنید ایتالیا نتوانسته در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ به این تورنمنت صعود کند. در صورتی که هفت تیمِ اول لیگ صعود خود را به یورو قطعی کرده باشند، ایتالیا که صعود نکرده می تواند راهی یورو شود. هر لیگ، یک سهمیه دارد. در صورتی که تمام تیم های لیگ دسته اول به یورو صعود کرده باشند، تک سهمیه این لیگ به لیگِ دسته بعد که خودش قبلا یک سهمیه داشت می رسد و در این مثال، لیگ دسته دوم می تواند ۲ کشور را به یورو برساند. 

این قضیه جدا از اینکه می تواند مانع نرسیدن یک تیم بزرگ به یورو شود(چون اکثر آنها در لیگ دسته اول هستند)، می تواند به تیم های کوچک تر هم این فضا را بدهد. احتمال زیادی وجود دارد که چهار تیم نهاییِ لیگ دسته سوم یا چهارم نتوانند از مقدماتی به یورو برسند. در مورد لیگ دسته چهارم حتی می توان در نظر داشت که هیچ کدام از تیم ها از طریق مقدماتی به یورو نمی رسند و همین مسئله باعث می شود که چهار تیم گرجستان، مقدونیه، کوزووو و بلاروس، رقابت سختی را برای تک سهمیه این لیگ انجام دهند. بعد از پایان مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰، این رده بندی را به خوبی همه یاد خواهند گرفت! لازم به ذکر است که بر خلاف ادوار گذشته مقدماتی جام ملت های اروپا، امسال دیگر مرحله پلی آف به شکل قبل وجود ندارد. از هر گروه، دو تیم به طور مستقیم راهی یورو ۲۰۲۰ خواهند شد و ۴ سهمیه باقی مانده از طریق لیگ ملت ها پخش می شود که نحوه توزیع آن را در بالا بیان کردیم.

 

۳- بازی های رسمی، به مراتب بهتر از بازی های دوستانه هستند!

لیگِِ ملت های اروپا به هیچ وجه تاثیر عجیبی روی تقویم بازی های باشگاهی نگذاشته است. قبل از لیگِ‌ ملت ها هم در چنین روزهایی از ماه، تیم های ملی در روزهای موسوم به فیفا دی با هم بازی دوستانه برگزار می کردند. حالا از همان روزها استفاده شده و تورنمنتی تدارک دیده شد که زمان ثابت کرد می تواند بازی های جذاب زیادی را هم در پی داشته باشد. تمامی تیم های ملی تا زمانی که صعود یا حذفشان مشخص نشده بود، با ترکیب اصلی در این تورنمنت به میدان رفتند.

به جز بازی های جذاب لیگ دسته اول، در سایر لیگ ها هم به خاطر نزدیک بودن کیفیت تیم ها و البته سهمیه رسیدن به یورو ۲۰۲۰، رقابت های مهمی شکل گرفت. برای ذکر کردن تنها یک نمونه، تیم ملی آذربایجان که موفق شد شهر باکو را یکی از میزبان های یورو ۲۰۲۰ بکند، امیدوار بود با رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ دسته چهارم، حداقل در این لیگ قهرمان شود و به جام ملت های اروپا برود. اتفاقی که در لحظات آخر رخ نداد و با از دست دادن امکان صعود از طریق لیگ ملت ها، به شدت بعید به نظر می رسد که آذربایجان بتواند از روندِ عادی مرحله مقدماتی یورو به تورنمنت برسد. بدین ترتیب به احتمال زیاد، شهر باکو در حالی یکی از میزبان های یورو ۲۰۲۰ خواهد بود که آذربایجان در تورنمنت حاضر نخواهد بود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم

سال 2006 در چنین روزی و در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2005/06،‌ دو تیم بارسلونا و میلان در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت تا شاگردان فرانک رایکارد با توجه به پیروزی 1-0 بازی رفت در خانه حریف، راهی فینال شوند.

دانلود (13.7MB)

دیگر خبرها

  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • صعود سخت سپاهان در جدال با تیم دسته اولی
  • صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو