Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@05:26:58 GMT

حقوق ۲ ماه از کارکنان پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۲۲۸۰۹

نشست بررسی و پیگیری رفع مشکلات کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه که با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و نماینده کارگران شرکت هفت‌تپه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست نماینده کارکنان شرکت هفت‌تپه مطالبات و خواسته‌های کارکنان  را در حضور نماینده وزیر و مسئولین استانی و شهرستانی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این نشست با حضور در جمع کارکنان مقابل فرمانداری شوش اظهار داشت: بنده به‌عنوان نماینده وزیر کار و دولت در جمع شما کارکنان زحمتکش و دلسوز حضور یافتم تا مشکلات شما را شنیده و به هیئت دولت گزارش داده شود.

وی گفت: بعضی افراد به من گفتند که "در جمع کارکنان نروید" اما من در جواب گفتم مردم شوش و کارکنان زحمتکش شرکت هفت‌تپه مثل همیشه مهمان‌نوازی خودشان را دارند.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برحسب دستور وزیر وظیفه داریم تا نسبت به صیانت از نیروی کار و دفاع از حقوق و مطالبات قانونی کارکنان پیگیری کنیم و اقدام لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در نشست با نماینده‌های شما خواسته اول آنها حفظ شرکت و تولید را داشتند این قابل تحسین است که حقوق خواسته اول شما نیست.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: من قبول دارم که خیلی زودتر برای پیگیری و رسیدگی به مشکلات کارکنان هفت‌تپه باید در جمع شما حضور پیدا می‌کردم. همه مشکلات و درخواست‌های شما کارکنان بحق و قانونی است.

وی گفت: مسئولین استانی و شهرستانی پیگیر پرداخت مطالبات شما کارکنان هستند؛ ان‌شاءالله طی امروز و فردا یک حقوق و در چند روز آینده حقوق دیگری به شما پرداخت خواهد شد.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارکنان بازداشت‌شده در تجمعات اخیر اشاره کرد و گفت: از مسئولین امنیتی خواستم که اگر این کارکنان مشکلی ندارند، هرچه سریعتر آزاد شوند و بنده به‌صورت ویژه پیگیر این موضوع هستم.

یاوری بیان کرد: من از شما خواهش می‌کنم و دست تک تک شما را می‌بوسم که خطوط تولید شکر را رها نکنید، این شرکت مربوط به شما و نسل‌های آینده شما است.

وی به مشکل بازنشستگان شرکت هفت‌تپه و اجرای طرح طبقه‌بندی اشاره کرد و افزود: به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان دستور دادم تا به‌صورت ویژه پیگیر این مشکلات بوده و هرچه سریعتر برطرف شود.

مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید هرچه سریعتر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان نسبت به تشکیل شورای کارگری اقدام کنند.

یاوری خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم که عدم صلاحیت سهامداران و همه مشکلات و خواسته‌های شما کارکنان به وزیر و هیئت دولت گزارش داده شود.

در ادامه این نشست عدنان غزی فرماندار شوش اظهارداشت: بنده بعنوان نماینده دولت در شوش از تمام کارکنان زحمتکش و دلسوز شرکت نیشکر هفت تپه که بدون کوچکترین درگیری و بی نظمی صدای خود را به مسئولین استان و کشور رسانده اند تشکر می‌کنم.

وی گفت: با ارائه گزارش کامل از سوی نماینده وزیر کار تصمیم نهایی درخصوص صلاحیت یا عدم صلاحیت سهامداران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در هیات دولت گرفته می شود

فرماندار شوش افزود: این اطمینان را به کارگران خواهم داد تا در کنار آنها بهترین راه حل را برای مدیریت شرکت در نظر گیریم و شاهد بازگشت امید و نشاط به خانواده کارگران عزیز باشیم.

وی به پرداخت یک ماه از مطالبات معوق کارگران نیشکر هفت‌تپه شوش طی امروز و فردا اشاره کرد وافزود: یک حقوق دیگر نیز در هفته آینده به حساب کارگران واریز خواهد شد.

فرماندار شوش شروع به کار خطوط کارخانه برای تولید شکر را از کارکنان خواستار شد و گفت: از همه کارکنان زحمتکش بابت صبر و دلسوزی تشکر می‌کنم و دستان شما کارکنان را می بوسم، انتظار داریم برای هرچه سریعتر اورهال کارخانه انجام شود تا بیشتر‌ شاهد خسارت و ضرر به این مجموعه نباشیم.

وی تصریح کرد: مددی که پیش از این نیز بعنوان قائم مقام حضور داشته و کارکنان ایشان را قبول دارید در همین جایگاه حضور داشته و سهامداران یا عوامل آنان حق هیچگونه دخالتی در تصمیمات ایشان را نداشته و آقای مددی مستقیماً با مسئولین شهرستان و استان در ارتباط است‌.

فرماندار شوش ادامه داد: ما از ایشان خواهش کردیم که این مسئولیت رو مجدد قبول کند، از همه کارکنان شرکت هفت تپه انتظار داریم با مدیرعامل همکاری‌های لازم را انجام دهند.

غزی به حفاظت از اموال شرکت اشاره کرد و گفت: تمامی اموال شرکت نیشکر هفت‌تپه برای خروج تا زمانی که تعیین تکلیف سهامداران مشخص نشده فقط با امضای مدیرعامل صورت می گیرد و هیچ شخصی تحت هیچ عنوانی حق خروج اموال شرکت را ندارد.

فرماندار شوش یادآورشد: به مدیران مربوطه دستور داده شده که مسئله طبقه بندی مشاغل حدود یک هزار نفر از کارگران نیز هرچه سریعتر انجام شود.

وی گفت:  پیگیر آزادی کارکنان بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه هستیم، ماهم دوست نداریم هیچ کارگری بازداشت شود‌.

فرماندار شوش در پایان از کارکنان زحمتکش شرکت نیشکر هفته بابت تجمع مسالمت آمیز برای دریافت مطالبات خود تقدیر و تشکر کرد و قول دادکه برای پیگیری رفع مشکلات شما از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مشکلات سالن اجتماعات اشتغال بیکاری کار و رفاه اجتماعی دولت هیئت دولت کار و رفاه نیروی کار حقوق رفاه اجتماعی شکر فرماندار صنعت خانواده مسالمت آمیز حقوق ماه کارکنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۲۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارکنان شاغل در حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی که به همین مناسبت ترتیب یافته بود، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با اشاره به ارزش کار و منزلت والای کارگر اظهار داشت: حوزه آب نقش مهمی در رفاه عمومی و بهداشت شهروندان دارد.   یداله سلطانی موفقیت‌های حاصله در بخش آب را مطلوب و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: توفیق‌هایی که در این حوزه حاصل شده مرهون زحمات شبانه روزی تلاش گران بوده و قابل تحسین است.   در ادامه این مراسم معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی بر حفظ و تداوم روحیه کار بیشتر و وجدان کاری و کارجهادی تاکید کرد.    تقی پاشایی فعالیت در چارچوب وظایف و همچنین اجرای مطلوب وظایف در محدوده مسئولیت‌های محوله و دستیابی به اهداف و برنامه‌های تدوین شده را نیازمند برنامه ریزی و جدیت در تحقق آن عنوان کرد.   این مراسم با تجلیل از تلاش‌های کارگران و نیرو‌های خدماتی شاغل در حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حداقل حقوق کارگر یعنی کسی نمی‌تواند کمتر از این رقم پرداخت کند
  • موسوی: حقوق همه بازنشستگان تا قبل از نوروز باید پرداخت شود
  • فهرست کشیک نوروزی کارکنان سامانه‌های پرداخت بانکها و شرکتهای ارائه کننده خدمات اعلام شد
  • فهرست اسامی کارکنان کشیک بانک‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز
  • تقدیر از کارکنان شاغل در حوزه معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی
  • تاخیر در پرداخت عیدی معلولان بهزیستی را گلایه‌مند کرد
  • چشم انتظاری کارگران فولاد خزر رشت برای دریافت حقوق
  • امروز صنعت دارو در ایران مبتلا به بحران شده/ سیستم انقباضی بانک مرکزی در تخصیص منابع به تولید ایراد دارد/ خیلی از شرکت‌های دارویی در پرداخت حقوق و دستمزدهای پایان سال کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند
  • پرداخت حقوق پاییز حق التدریس‌ها تا قبل از پایان سال
  • تاخیر در پرداخت هزینه‌های درمان توسط بیمه دانا فرهنگیان را گلایه‌مند کرد